Люди часто захищають свої ідеї для того, щоб отримати підвищення, самоствердитись чи отримати гроші. Бізнес-пітчі — одна з найпопулярніших форм донесення інформації про свої бізнеси для відповіді на питання потенційних інвесторів.
Візуальний стратег та засновник SHEVCHUK BÜRO Андрій Шевчук на основі випуску «Бізнес-трамплін 2.0», де десять бізнесів захищали свої проєкти через презентації, зібрав рекомендації для менеджементу та представників бізнесу, які допоможуть зробити вашу презентацію читабельною та зрозумілою для аудиторії.
Тож нижче перелік помилок, які зустрічались в презентаціях учасників, і які впливали на сприйняття матеріалу.
Помилка 1: нечитабельний маленький шрифт на слайдах
Одна з найпопулярніших проблем на сьогодні. Вона зустрічається тоді, коли презентацію планували висилати, тобто першочергово створювали документ для читання, а не демонстрації. Коли текст складно прочитати, то не працює головна функцію слайдів — посилити сказане. Особливо це критично, коли автори починають читати слайди.
Вирішення: робіть розмір шрифту не менше 50-60 пунктів і будь-яким способом «рубайте» кількість тексту на слайдах. Бо проблема маленького шрифту додає ще одну проблему — намагання заповнини всю площину слайду (бо влазить :)). Таким чином ми отримуємо слабких помічників-слайдів в нашому захисті ідеї.
Помилка 2: неінформативні заголовки чи їх відсутність
Задача гарного заголовку — зробити висновок слайду, щоб можна було не читати все інше. Але зараз і досі популярні так звані «називні» заголовки, які не несуть майже ніякої користі, такі як «наша команда», «проблема», «наша місія», тощо.
Вирішення: повністю змінювати підхід до таких заголовків та перероблювати їх у висновки.
Помилка 3: порушення принципу «Покажи, а не розкажи»
Запамʼятайте, публічні презентації не створені для того, щоб з них читати. Задача кожного автора переробити інформацію, щоб підсилити візуально смисл. Тому одна з головних помилок — це розміщувати просто текст на весь слайд.
Вирішення: той текст, який ви хочете розмістити на слайді переробіть у візуальну форму. Я це називаю «зробити пюрешку».
Помилка 4: використання класичних списків (буліт-поінтів)
Списки в презентаціях — це класика подачі в презентаціях. Їх можна зустріти в майже будь-якій презентації на Землі, але проблема в тому, що списки не люблять. А якщо не люблять — то й не читають.
Вирішення: рекомендуємо використовувати не більше 3-х коротких булетів. Ще один з підходів — це зробити список несхожий на список, додати в нього візуалізації і тим самим звернути на себе увагу.
Але не все так погано, в цьому шоу була одна презентація, яка з точки зору подачі інформації суттєво відрізнялася від інших. Власне, саме ця презентація і перемогла.
Що використовувала авторка презентації:
- не перевантажувала слайди текстом чи картинками;
- дотримувалась принципу «один слайд — один сенс», тобто на кожному слайді подана одна ідея, один ключовий меседж;
- розповідала власну історію;
- посилювала сенси реальними фотографіями, а не стоковими зображеннями.
Памʼятайте, презентації — це сильний інструмент для будь-якого бізнесу. Головне — правильно його використовувати.