PR та нетворкінг: взаємозалежні складові для побудови довіри та репутації
06 Гру 2024, 15:10
PR

PR та нетворкінг: взаємозалежні складові для побудови довіри та репутації

Нетворкінг — це про PR, а PR — це про нетворкінг. Вони йдуть пліч-о-пліч, створюючи базу для сучасного піару. Це секретний соус, який може перетворити хороших піарників на великих та відомих професіоналів. PR-індустрія працює завдяки медійним та особистісним відносинам, робочим зв’язкам і ефективній співпраці, а нетворкінг є тим інструментом, який об’єднує всі ці елементи разом. Це взаємозалежні складові, які будують довіру, створюють міцні робочі зв’язки та підсилюють репутацію брендів або особистостей.

У сучасну цифрову епоху, коли комунікація стала більш взаємопов’язаною, ніж будь-коли раніше, розуміння важливості такого навичку як нетворкінг у PR має першорядне значення.

Команда M&P Communications поділилася порадами щодо побудови міцних робочих стосунків.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Чому нетворкінг — це основа PR?

По-перше — зв’язки. Працюючи в PR, ви ніколи не можете мати занадто багато контактів. Побудова робочих відносин з іншими PR-фахівцями, журналістами та клієнтами — запорука найкращих результатів. Завдяки нетворкінгу ми будуємо зв’язки з людьми з різноманітних індустрій. Навіть якщо ми не маємо прямого контакту, люди в нашій команді знають людину, яка знає людину, з якою нам потрібно зв’язатися. Маючи міцні робочі стосунки, ми допомагаємо один одному та підтримуємо інших професіоналів. Це також збільшує обізнаність про нас як про PR-професіоналів.

Як використовувати нетворкінг на cвою користь?

На нетворкінг можна дивитись ширше, аніж просто побудова партнерств. Через знайомства з іншими людьми з вашої сфери можна вивчати свою індустрію. Знайомство з такою людиною, яка є професіоналом у вашій сфері, — це як подорож у нову країну з іншою культурою. Цікаво слухати їх історії та кейси, спостерігати, як вони це розповідають, як реагують на критичні ситуації.

Якщо говорити про те, чим конкретно корисний нетворкінг у PR, ми виділяємо такі пункти:

  • Пошук роботи. Завдяки знайомствам з вашої сфери ви можете побачити набагато більше пропозицій. За статистикою LinkedIn, до 85% вакансій закривають через нетворкінг.
  • Швидкий доступ до будь-якої інформації. Якщо серед ваших знайомих багато експертів з різних сфер, то розібратися в якомусь новому питанні буде набагато простіше і швидше: краще поставити питання, що цікавлять вас, людині, яка вже розуміється на темі, ніж витрачати години на вивчення в інтернеті.
  • Нові партнерства. Ми — фанати крутих колаборацій. Нам дуже подобається, коли люди або бренди об’єднуються,  і подобається їх об’єднувати, щоб досягти схожих цілей. І оскільки зараз велика конкуренція за увагу, партнерства — хороший спосіб привернути до себе нові знайомства.
  • Нові друзі та колеги по цеху. Через нетворкінг можна знайти собі не лише бізнес-партнерів, а й друзів, які поділяють ваші професійні інтереси. Адже як відомо, спільні інтереси зближують — і нерідко нетворкери стають приятелями.

Ну а якщо говорити про мінуси, то можна виділити «передоз» спілкування з новими людьми. Іноді потрібно влаштовувати собі соціальні детокси і відпочивати від зустрічей і соцмереж — насамперед для того, щоб не втратити зв’язок із самим собою.

Як розвивати нетворкінг і де шукати контакти, окрім LinkedIn?

З нашого досвіду, нетворкінг, побудований на спільних захопленнях і щирому інтересі до співрозмовника, набагато глибший і продуктивніший, ніж знайомство заради знайомства.

Головне — чітко сформулювати відповіді на запитання «Які знайомства я зараз шукаю?» і «Як вони мають мені допомогти?». Можливо, вам хочеться знайти таких самих піарників, редакторів видань або партнера для реалізації вашого проєкта. А може, ви вигоріли і вам не вистачає бокалу червоного з однодумцями.

Яку б мету ви не переслідували, основні місця, де можна спробувати розвивати нетворкінг:

  • Застосунки. Дуже розвинулись антидейтингові застосунки, завдяки яким можна заводити не тільки романтичні стосунки. У Києві, наприклад, працює The Breakfast. Його концепція полягає в тому, що на основі аналізу інтересів вам підбирається компаньйон — і ви з ним зустрічаєтеся на сніданок. У Варшаві працює застосунок Locals — це новий спосіб познайомитися з людьми, які мають спільні інтереси, повеселитися або організувати захід поруч із вами в реальному житті. Там же можна знайти і професійні спільноти.
  • Телеграм-чати. Подобається, як зараз працюють телеграм-чати: просто вбиваєте в пошуковику ключові слова або хештег і приєднуйтесь до своєї спільноти, ставите запитання, допомагаєте іншим учасникам відповідями.
  • Заходи. Класика. Не обов’язково івент має бути тематичним або шукати такий, що заточеними саме під нетворкінг. Шукайте в афішах та тематичних спільнотах в соцмережах, що більше подобається — і йдіть туди. Якщо формат дозволяє, знайомтеся з новими людьми.
  • Офлайн-спільноти. Приєднуйтесь до професійних спільнот. Так ви вб’єте двох зайців одночасно, бо зазвичай у них є і онлайн-спілкування, і офлайн-заходи, де можна познайомитися особисто.

Наостанок: правила нетворкінгу

В нетворкінгу працюють загальнолюдські правила комунікації: будьте відкритими, уважними та ввічливими. Щоб знизити хвилювання, попрактикуйтесь вдома, як ви будете себе представляти. Подумайте, як ваші досвід та знання могли б бути корисні та цікаві, і що буде корисне і цікаве для вас. Нетворкінг — це взаємовигідний процес. High level — заздалегідь дізнатись, хто буде на заході, і спланувати, з ким і з якого питання ви хотіли б поспілкуватися.

Ну і наостанок, теми, яких варто уникати під час нетворкінгу:

  • Детальні фінансові дані, якщо вони не є необхідними для обговорення.
  • Персональні проблеми та конфлікти, які можуть створити негативне враження.
  • Подробиці особистого життя.

Розкажіть друзям про новину