Минулого тижня Havas Village Ukraine оголосив про призначення Олесі Стойко на посаду керуючого партнера агенції Havas PR Ukraine. Також у релізі зазначалося, що PR-агенція PointeR Agency залишається під керівництвом Олесі, при цьому приєднується до Havas Village Ukraine.
MMR дізнався в Олесі деталі партнерської угоди, пріоритетні задачі на новій посаді та топ компетенцій, необхідних для управляючого партнера PR-агенції.
Чому саме вас обрали на посаду управляючого партнера Havas PR Ukraine? Чи збереже ваша агенція PointeR Agency у складі Havas Village Ukraine самостійність?
Перед укладенням партнерської угоди з Havas Village Ukraine ми проводили кілька раундів переговорів, щоб знайти найоптимальніший варіант співпраці для обох сторін. Мабуть, основним фактором про позитивне рішення з нашого боку було те, що ми побачили в наших партнерах людей, які, по-перше, етичні, по-друге – щиро зацікавлені в розвитку якісних PR послуг в Україні. Ми разом можемо підсилити один одного спільною експертизою. Для ринку та самих компаній Havas PR Ukraine та PointeR Agency, по суті, нічого не міняється. Вони продовжують працювати як дві окремі агенції.
Тут, я думаю, може відразу виникнути питання про конкуренцію між ними. Проте компанії, які працюють на одному ринку, можуть мати різні спеціалізації та позиціонування. Я чітко бачу, як ми розділимо експертизу команд, щоб кожна з компаній могла пропонувати саме те, що необхідно конкретному клієнтові. Зрештою, ця експертиза вже розділена, і тут справа більше саме в позиціонуванні для ринку, ніж якійсь перебудові внутрішньої роботи агенцій.
Havas PR Ukraine та PointeR Agency — це дві різні агенції, і такими залишаться. У кожної є свої клієнти, проєкти, команди, директори. Havas Village Ukraine дав мені карт-бланш на управління компанією і не втручається в процеси. У першу чергу, він надає можливості для розвитку і втілення масштабних цілей.
Топ компетенцій, які, на вашу думку, необхідні для цієї посади?
Необхідні компетенції для такої позиції — це різносторонній досвід як у комунікаціях, так і в управлінні бізнесом. Я прийшла з журналістики, працювала на стороні клієнта у великих компаніях як PR-директор. Стосовно агентського досвіду, то пройшла повний шлях від копірайтера до засновниці власної PR-компанії. Також у мене немалий досвід проходження різних криз та утримання бізнесу в прибутковому стані. У тому числі і в оптимізації операційних процесів — можу сказати, що наша бізнес-модель в PointeR Agency відрізняється від інших агентств.
Крім цього, щоб бути успішним підприємцем, потрібно не боятись приймати непопулярні чи, на перший погляд, ризиковані рішення. Наприклад, ми свого часу відмовились від участі в безкоштовних тендерах, і це вплинуло на прибутковість бізнесу позитивно.
Також для роботи в міжнародній групі необхідно мати суттєвий досвід роботи на іноземних ринках, і в мене такий досвід є. До повномасштабного вторгнення портфель PointeR складався з 80% клієнтів з-за кордону, яким ми надавали послуги як в Україні, так і далеко за її межами. Мова йде не про представництва іноземних компаній, а саме про закордонних партнерів. На цьому полі в нас є успішні кейси і за минулий рік.
Із цікавого: працювати у форматі пабліситі за кордоном інколи легше і простіше, ніж в Україні. Можу сказати, що українські PR-агенції нічим не поступаються якістю послуг іноземним. А інколи і перевершують їх за експертизою і, звісно, вигідніші за бюджетом. Наш ринок, який стрімко розвивався, дав хорошу школу українським спеціалістам.
Які наразі ваші пріоритетні задачі на новій посаді?
Як ви розумієте, пріоритетне завдання зараз — зберегти прибутковість бізнесу в такий складний період та утримати клієнт-сервіс на високому рівні. Також ми поставили собі за мету впроваджувати в Україні найновіші рішення і механіки в PR. Звісно, для цього ми будемо користуватися глобальною експертизою Havas Village як «материнської» компанії. Також минулий рік показав, що зараз для багатьох українських компаній дуже цікавий закордонний ринок, на який без якісної комунікації виходити важко. Наша глобальна мережа також може стати корисною клієнтам з такими запитами.
Розкажіть про вашу команду в рамках Havas PR Ukraine.
Бізнес-модель в Havas PR передбачає ядро спеціалістів з PR та комунікацій, можливості яких ми будемо розширювати за допомогою інших агентств групи. Тому зараз команда доформовується. Я зможу конкретніше відповісти на це питання за півроку. Але хочу зазначити, що ми постійно в пошуку креативних і амбітних людей, які не бояться брати на себе сміливість і відповідальність управляти процесами та масштабними проєктами.
Опишіть, як зараз виглядає ваш типовий робочий день.
Запити, переговори з потенційними партнерами, «конфі-коли», підготовка пропозицій, супровід поточних клієнтів. Робота загалом нічим не відрізняється від управління якимось іншим бізнесом.
Що змінилися у вашому житті з новим призначенням?
- Почала менше спати, менше бачити дітей.
- Залишилося менше часу на побут та захоплення.
- З’явилося ще більше самоорганізації та ще більше зустрічей із новими цікавими людьми.