NPC-стрими — новий тренд на деградацію
28 Вер 2023, 15:59

NPC-стрими — новий тренд на деградацію

Поки деякі держави забороняють TikTok, ми — дедалі ближче до його дна, тож CEO агентства Sasquatch Digital Роман Геращенко ексклюзивно для MMR аналізує нове явище з теренів цієї соцмережі. 

Користувачі залипають на те, як нові селеби на їхню вимогу демонструють надзусилля із самокоординації та у відповідь на віртуальні подарунки миттєво реагують фірмовими репліками й рухами. Купуєте в TikTok, наприклад, віртуальне морозиво, даруєте його у прямому етері, а персонаж відповідає кумедною фразою: «Морозиво… Бр-р-р! Холодно». Або ж маєте монети на дорожчий гіфт — маску шерифа! Щойно даруєте, а людина у капелюсі та з вусами демонструє рух закидання ласо й вигукує своє знамените: «Gang Gang». І так незліченну кількість разів по колу.

Йдеться, звісно, про NPC-стрими. Про які процеси у суспільстві свідчить це явище, на якому підґрунті воно виникло та які наслідки може спричинити? 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Тренд на деградацію замайорів на горизонті задовго до популярності TikTok. Проте платформа лише спростила доступ до фастконтенту для користувачів. А для кріейторів стала комфортним середовищем завдяки легкій монетизації. На цьому полі рясно вродило NPC, і далеко не через геймстримерів.

Першою, хто з’явився в ролі неігрового персонажа, була японка Natuecoco. Після чого цю справу популяризувала канадійка Pinky Doll. Подейкують, її денний улов на стримах сягає 7 тисяч доларів. А ось раніше ця NPC- та OnlyFans-інфлуенсерка заробляла офлайновим стриптизом без жодних «Ice Cream So Good» чи «Yes Yes Yes». 

@natuecoco 新しく出たギフトのリアクション🐈✨#ドミノピザ ♬ オリジナル楽曲 – 夏絵ココ👒💓無言配信

Ще одна NPC-ікона Cherry Crush зробила собі ім’я на ASMR-відео. Нескладно здогадатися, що вона там не пензликом по мікрофону водила. До речі, робить вона це в образі, буквально скопійованому з косплеєрки та порноакторки Belle Delphine, яка свого часу вивела на рівень тренду ahegao, помітно вплинувши на культуру e-girls. 

Послідовники NPC-стримерів з’являються у всьому світі. Всупереч розповсюдженому стереотипу, це не лише молоді жінки. Іноді й не молоді, і не жінки

Набирає обертів також і українська стримерка Аріша Лінр. Дівчина експерементувала з контентом і на хвилі популярності NPC-стримів отримала вибух активності у TikTok. Під час її трансляцій по декілька тисяч людей безперервно демонструють жагу почути фірмове: «Ам, дупця росте».

@arisha_linr Як же я кайфую від цієї пісні / посилання на пісню залишила в шапці профіля Savickuy – Серце | Премʼєра#україна🇺🇦 #музика #музика ♬ Серце – Savickuy

Отже, можемо вбачати підґрунтя NPC-стримів у вебкамі, ASMR та подібних форматах створення контенту заради легких грошей та уваги. Але натовп вимагає щоразу більше. Від синкліпів, збривання брів і тренду на пісяння у штани ми прийшли до керування реальними людьми. Наступний крок — глибші та усвідомленіші у щоденному житті дії на межі криміналу. Дивний мікс People on the Toilet із геніального мультсеріалу Monkey Dust та будь-якої серії Black Mirror або роману Вільяма Ґібсона.

Межі дозволеного розширюються. Зростання кількості стримів у TikTok пов’язане з політикою монетизації платформи. А що дивнішими є сюжети в кадрі, то ширша аудиторія глядачів. Далі на нас чекатиме ще більше принизливого й дивного від інфлуенсерів. Чи влипатимуть у цю історію бренди? Сподіваюся, у нативних проявах і лише як виняток. Тому що рекламні контракти дадуть новий поштовх для розвитку стримів і виробництва подібного контенту, незважаючи на те, чи буде NPC короткостроковим явищем, чи чимось масштабнішим, як ASMR.

А хто 100%-во тягнутиметься важким шлейфом за іншими схожими явищами, то це діти й дорослі з порушенням критичного мислення. Самі стримери називають свою аудиторію симпами. Це їхній міцний фундамент, їхнє грошове джерело. Але глибока прив’язаність та надмірна увага, прагнення контакту з персонажем деструктивні для психіки таких глядачів. 

Онлайн з’їдає частину нашого справжнього життя. Це неминуче, й надалі подібні явища будуть лише посилюватися. У такому разі питання постане не як вибір між TikTok чи Facebook, а між онлайн чи офлайн.

Розкажіть друзям про новину