Узимку навколо чатує не менше небезпек, ніж улітку: вибухонебезпечні предмети, що можуть ховатися під снігом, крига на водоймах, неосвітлені дороги, ожеледиця, бурульки.
Щоб уберегти дітей, Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) спільно з ДСНС і МВС України знайомлять підлітків із правилами безпечної поведінки взимку та запустили кампанію «Спільно до безпеки. Зимові пригоди без шкоди». Адаптувати її до зимових викликів допомогла креативна команда Ogilvy Україна.
Згідно зі статистикою Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), минулого зимово-весняного холодного періоду (грудень 2022 р. — квітень 2023 р.) на водних обʼєктах України загинуло 216 людей, з них 12 — діти. Водночас Україна залишається однією з найбільш замінованих країн світу: близько 30% території потенційно забруднені вибухонебезпечними предметами. Моніторингова місія ООН з прав людини в Україні підтвердила, що 91 дитина постраждала і 25 загинуло через вибухонебезпечні предмети у період з 24 лютого 2022 р. по 28 листопада 2023 р.
Як і літня кампанія, зимова спрямована на підлітків віком 10‒19 років, а також їхніх батьків та опікунів. Її основна мета — донести правила поведінки у разі виявлення вибухонебезпечних предметів, на вулиці в темний час доби, на замерзлих водоймах, під час ожеледиці, у сезон бурульок. Зокрема надати алгоритми дій у разі виникнення небезпечної ситуації. Щоб дорослим було простіше пояснювати, як слід поводитися, а як — ні, матеріали вже містять відповіді на вірогідні підліткові «чому?».
Кампанія побудована на кількох інсайтах. По-перше, підлітки орієнтовані на ризиковану поведінку, бо в такий спосіб вони отримують досвід, через який дорослішають. По-друге, діти пропускають «повз вуха» батьківські настанови й заборони в дусі «бо я так сказала». Водночас вони дуже чутливі до зворотного зв’язку від однолітків. Тинейджери прагнуть схвалення, а тренди — спосіб його отримати.
Тому кампанія позиціонує ризиковану поведінку, як антитренд і подає правила у розважальній формі, з використанням сленгу й релевантних прикладів. Ніяких «можна» — «не можна», тільки «це норм двіж», а це — «лютий крінж».
Зимова кампанія містить відеоролики, тіктоки, друковані матеріали для дітей та їхніх батьків. Упродовж наступних місяців перелік доповнюватиметься.