Працювати з медійними особистостями — мрія багатьох піарників. Щоб відкрити власне PR-агентство, що спеціалізується на супроводі артистів та інфлюенсерів, засновникам знадобилося сім років роботи та накопичення досвіду у відомій українській компанії.
Наразі у портфелі NAME PR співробітництво з KOLA, Анною Трінчер, Колею Сєргою, Діаною Глостер і не тільки. Співзасновники NAME PR Тіна Завадська та Руслан Бессонний поділилися з MMR історією створення креативного PR-агентства під час війни, розказали про команду, канали залучення нових клієнтів, дали поради ефективної взаємодії PR-агентства та артиста та чекліст для тих, хто теж бажає створити власний бізнес у комунікаціях.
Розкажіть про створення агентства Name PR. Як зрозуміли, що вже час почати власний бізнес? Як наразі позиціонуєте себе?
Руслан: Наш основний та головний досвід роботи був в YULA Company на посаді PR та Project Manager. У 2022 році перед початком повномасштабного вторгнення ми вирішили працювати і функціонувати як окремі одиниці. Тому наш творчий шлях із Тіною склався не одразу. Після початку війни ми вирішили, що в нас є все для того, щоб зробити свою справу та бути корисним на цьому ринку, впровадивши нові інструменти, нові технології піару і взагалі нову систему комунікації між артистом, клієнтом та медіа.
Тіна: Напрацьований роками досвід та наш креатив дають нам міцне підґрунтя для створення класних кейсів. Сьогодні ми називаємось Name PR — це креативне агентство, яке має лозунг «Ім’я сучасного піару». Це наш теглайн та цінність, якою ми відрізняємося від інших агенцій, які є зараз на ринку.
Зі скількох людей складається ваша команда, як побудована зараз ваша робота?
Руслан: На сьогодні ми розуміємо проблематику ринку та різницю між офісом та віддаленою роботою. Зараз у нас є команда людей, яка працює виключно віддалено, і це друге головне правило нашої агенції: є ти і комп’ютер. Немає різниці, де зараз працювати. Людина, яка залучена у процес створення або написання статті, сама обирає комфортне місце для того, щоб попрацювати: чи в кав‘ярні, чи в коворкінгу, а чи вдома на ліжку. Тут уже працює історія, коли є самодисципліна і самоконтроль наших підлеглих, які самі собі керівники. Зараз наша команда налічує шість людей — це я, Тіна, піар-менеджери Аліса, Настя та Вікса, а також літературний редактор Аня, яка працює з нами у зв’язці.
Тіна: Руслан любить казати “self-made work”, це один із неофіційних слоганів агенції. Бо, є ми — команда, а є кожен окремий співпробітник, який має сам побудувати собі роботу по структурованості. Ми не контролюємо кожного, але вимагаємо чіткий результат. Ми за чесність та відкритість, саме тому зараз нас і цінують. У нас є ціль та методи її втілення. Ми навчаємо наших навичок нових людей в команді і даємо повний політ фантазії та креативу. Зазвичай схема працює. Працювати у піарі — це означає горіти своїм проєктом. Показувати особливості та не працювати по шаблону. Шаблонів у піарі не існує.
Ваш основний профіль — артисти та інфлюенсери? Який пул задач вирішує Name PR?
Руслан: Основний профіль — це артисти та шоу-бізнес, але є винятки та цікаві проєкти, за які ми беремось, наприклад, YouTube-шоу. Один із останніх нашиї кейсів — це «Як звучить світ… Україна» від творчого подружжя Синельникових та музичного продюсера Євгена Філатова. Це проєкт про те, як звучать міста України саме сьогодні. Також у нас є інфлюенсери, тобто сфера бізнесу. Ми займаємось консалтингом та проводимо лекції в університетах. NAME PR закриває повний цикл маркетингу, менеджменту букінгу та промоушену артиста.
Тіна: У нас є клієнти, які знаходяться на повному пакеті послуг — це від ідейного наповнення до повної реалізації. Є клієнти, з якими ми співпрацюємо точково: коли є готовий артист і у нього планується запуск, тобто вихід нової композиції, ми робимо йому промо.
За допомогою яких каналів залучаєте нових клієнтів? Це в основному сарафанне радіо?
Тіна: Зазвичай сарафанне радіо завжди працює краще за все, тому що за тебе в піарі говорять твої кейси. Як кажуть, популярність артиста, впізнаваність — це найкраща реклама для його піарника. Напевно, найбільша кількість наших клієнтів прийшла тому, що побачили або почули про наші успішні кейси, колаборації. І, звичайно ж, без зайвої скромності можу сказати, що нових клієнтів підкорює саме наша креативність. Одна з основних наших особливостей — це те, що ми йдемо шляхом креативу до кожного клієнта. Наша команда не працює по шаблону — усе залежить від того, де бачить себе клієнт через, наприклад, півроку.
Працювати з медійними персонами непросто. Як вирулити (потенційний) кенселинг медійної особистості за допомогою вдалої комунікації/креативного підходу?
Руслан: Справді, зараз дуже розповсюджена історія кенсилінгу. Український ринок різноманітний, із великою конкурентністю, і варто комусь лише трохи дати слабинку, як одразу намальовується конкурент і за допомогою своєї аудиторії кенселить інфлюенсера або артиста. Дуже важливо слідкувати за новинною стрічкою, бути у курсі останніх подій, аналізувати та робити правильні висновки. Наприклад, не співпрацювати з компаніями, які працюють з державою-агресоркою, не коментувати зашкварні історії та багато іншого. На жаль, артист часто не встигає ознайомлюватися з усією інформацією, яка летить до нього звідусіль. Для цього є команда (тобто ми), яка завжди в курсі всього та ретельно перевіряє вхідні запити артиста.
До речі, ми проводимо консультації з антикризового піару, бо розуміємо, як правильно вийти з ситуації, коли здається, що весь світ проти тебе. Ми знаємо, як виявити пухлину та знешкодити її, але це вже зовсім інша історія.
Поділіться порадами ефективної взаємодії PR-агентства та артиста.
Тіна: Ми маємо свої 3 пункти ефективної комунікації між PR-агентством та артистом.
- По-перше, це чітко поставлене завдання та побудова стратегії. До прикладу, ви випускаєте кліп чи реліз нової пісні, і вам потрібне просування. Ви розповідаєте нам усе про свій проєкт. Ми спілкуємось 24/7, обмінюємось ідеями, а вже у процесі народжується саме те, що потрібно.
- По-друге, ми працюємо за схемою запитання = відповідь: музика, кліп чи проєкт є вашим творінням. І тільки ви можете описати всі тонкощі, які вклали в нього. Ми ставимо запитання про процес створення, мету, про те, які сенси ви вклали і що хотіли донести до глядачів цією роботою. Чим більше відповідей, тим краще.
- По-третє, це чітко визначені дедлайни. Для нас важливо завжди ставити чіткі часові рамки, бо зазвичай усе потрібно робити «на зараз» або ж дуже швидко. А завдання бувають різного обсягу. Тому, щоб усе працювало як годинник, варто окреслювати час на виконання певних завдань.
Ну і золоте правило — чим більше інформації, тим якісніша і ефективніша наша робота та співпраця з клієнтом.
Які нестандартні інструменти/підходи використовуєте для роботи?
Руслан: Як ми вже зазначили, у нас нема шаблонних пакетів або такого підходу до роботи. Кожна історія, кожен наш проєкт — індивідуальний. Ми підбираємо суперлояльні та ефективні комунікаційні стратегії для поширення та популяризації бренду, який заходить до нас. На жаль, не про всі інструменти ми можемо розповідати, але основний нестандартний інструмент або підхід, який ми використовуємо у співпраці з артистом, а саме творчою одиницею — це те, що ми даємо повний політ фантазій та повну творчу еміграцію думок людині, яка творчо зростає та видає контент, який їй близький по духу.
Тіна: Що це означає? Ми максимально пристосовуємось до артиста і робимо рекомендацію задля його творчості. У нас є такий кейс, як романтичний композитор Нікіта Кісельов, який прийшов до нас із ідеєю: він хотів випустити альбом та залучити туди артистку або співачку для коротких фраз. Саме для ефективної комунікації ми як піар-команда були згуртовані та зробили комунікаційну стратегію для того, щоб залучити до нового альбому ліричних пісень Нікіти Наталку Денисенко — українську акторку, яка відома своїми ролями у серіалі «Кріпосна», «Кріпосна-3» і озвучкою головної героїні у мультфільмі «Мавка», а також своїм читанням поезій на благодійних вечорах — «Наталка-читалка». Ми вийшли на комунікацію з нею, розповіли їй про головний проєкт та ідею, записали це в тотальному блекауті та випустили альбом, який поширився на всі медіа. І найсмішніше те, що Нікіту порівнювали з чоловіком Наталки, і це теж зіграло нам на плюс, бо про нас говорили навіть «жовті сайти» — ми були під медіаприцілом і на слуху навіть там, де не планували.
Також один із головних підходів, який ми використовуємо в роботі — імідж. Піар — це не про продажі, не про якісь глобальні місії. Піар — про імідж, який буде використовуватись протягом усього творчого шляху артиста або особистого бренду.
З якими українськими артистами/інфлюенсерами мріяли б попрацювати? Чому?
Тіна: Насамперед до нас звертаються дуже багато артистів та інфлюенсерів, але наступна головна цінність нашого компанії — це Total Match. Total Match — це коли ми розуміємо про те, що у нас відкликається до цього проєкту, розуміємо, що цей проєкт є частиною нашою душі. Адже піарник проживає життя артиста або проєкту, який він веде. Тому саме омріяного проєкту в нас немає, бо зараз ми тільки починаємо творчий та креативний шлях нашого агентства, але вже маємо декілька кейсів, про які можемо гучно та голосно говорити. На сьогодні ми співпрацюємо з українськими артистами, як KOLA, Анна Трінчер, Коля Сєрга, Діана Глостер, Маша Фокіна, Маша Данілова, а також маємо бізнес-проєкт та низку інфлюенсерів, які мають вплив на фешн-індустрію.
Також у Name PR є колаборації з YULA COMPANY. Одні з останніх спільних проєктів — це фільм «Перший код» Владислава Савченка та ще один фільм «Сусідка», режисеркою якого є Наталя Пасеницька.
Чекліст для тих, хто теж хоче створити власне PR-агентство. Та поділіться власними планами.
Руслан:
- По-перше, для того, щоб створити піар-агентство, потрібен колосальний досвід.
- По-друге, треба чітко розуміти, що піар — це те, де ти будеш через три або чотири місяці. Піар — це коли ти дивишся наперед. Людина, яка займається піаром, має бути освіченою та досвідченою та обов’язково володіти мовами, як мінімум, англійською.
- По-третє, є така історія, що у піарника є чуйка. Він має знати та робити все, що відгукується йому на інтуїтивному рівні. Золоте правило нашої команди — роби так, як тобі б сподобалось.
- І останній поінт — бути сміливим, не боятися ризикувати та брати на себе відповідальність. Насамперед піар — це велика відповідальність, це обличчя твого артиста або блога в засобах масової інформації та перед глядачем.
Із глобальних планів у нас відкриття власного медіа, яке не буде прив’язане до агентства. Це такий окремий наш проєкт, який ми готуємо та зовсім скоро презентуємо.