Міжнародний день боротьби за права жінок дедалі більше асоціюється з рівністю можливостей та підтримкою жінок у бізнесі.
Агенція digital-маркетингу Inweb зібрала актуальні дані про тренди, споживчу поведінку та очікування жінок до Міжнародного дня боротьби за права жінок, щоб допомогти бізнесу підготуватися до цієї події.
Головні інсайти дослідження
Гендерний паритет залишається викликом
За даними World Economic Forum, знадобиться ще 134 роки для досягнення повної рівності. Україна покращила свої позиції у The Global Gender Gap Index 2024, піднявшись на 63 місце зі 146.
Дискримінація у професійному середовищі
60% жінок в Україні зіштовхуються з неналежним ставленням на роботі, зокрема знеціненням їхнього внеску.
Фемінізм серед молодого покоління
52% жінок покоління Z ідентифікують себе як феміністок, тоді як серед чоловіків цей показник — 34%.
Pinkwashing у маркетингу
Використання феміністичних ідей без реальних дій сприймається негативно. Бізнесам важливо фокусуватися на реальних ініціативах, таких як рівність зарплат та кар’єрні можливості.
Споживча поведінка та тренди
9 з 10 жінок у Польщі очікують подарунок на 8 березня, а кожна друга купує його самостійно.
Що стосується покупок під час акцій або спеціальних пропозицій, пов’язаних з Міжнародним жіночим днем, приблизно кожна десята жінка (10%) планує робити покупки у цей період.
Опитування, проведене у Великій Британії, показало, що 67% жінок вважають важливим підтримувати бізнес, яким володіють жінки, напередодні Міжнародного жіночого дня. Ця думка популярна серед молодих жінок: 75% у віці 25-39 років і 72% у віці 18-24 років.

60% опитаних жінок у 2024 році у США очікують акцій та спеціальних пропозицій до Міжнародного жіночого дня. У цій категорії найбільше зацікавлені жінки віком від 65 років. На другому місці — очікування щодо пропозицій для здоровʼя (57%), а також дому (49%). Старше покоління жінок більш схильне до знижок до Міжнародного жіночого дня.

В Україні найпопулярніші категорії подарунків — квіти (42%), увага (34%) та можливість відпочити від хатніх справ (31,8%). Пік онлайн-запитів щодо подарунків на 8 березня припадає на 3-9 березня, активний пошук починається з 11 лютого.

Очікування споживачів від брендів
Очікування від брендів змінюються: 27% українців очікують, що бренди демонструватимуть емпатію, а 18% — що стануть прикладом змін. Молоде покоління все частіше очікує від брендів не просто знижок чи подарункових кампаній, а конкретних змін у корпоративній політиці.
Що це означає для бізнесу
Компаніям варто переглянути свої маркетингові стратегії до 8 березня та орієнтуватися на реальну підтримку жінок, а не лише на комерційні акції. Виграють ті, хто впроваджує системні зміни: рівну оплату праці, жіноче лідерство, освітні програми.
Ознайомитися детальніше з дослідженням можна за посиланням.