Локальна спрямованість та юридичні обмеження: особливості SEO-просування для приватних медичних клінік
09 Січ 2025, 13:57

Локальна спрямованість та юридичні обмеження: особливості SEO-просування для приватних медичних клінік

SEO для медицини значно відрізняється від інших галузей. Це зумовлено чутливістю тематики, юридичними обмеженнями та високою конкуренцією. Проте при правильному підході SEO разом із контент-маркетингом може стати ключовим джерелом трафіку та генерації недорогих лідів. Давайте розглянемо основні складові такої стратегії.

Контент вирішує все

Для медичних клінік контент — це не просто інформація, а інструмент впливу на рішення пацієнтів. Однак, коли йдеться про здоров’я, головний пріоритет пошукових систем — це захист користувачів, бо недостовірна інформація про симптоми та лікування може ввести в оману і завдати шкоди, тому пошукові платформи використовують додаткові алгоритми для перевірки контенту на тему охорони здоров’я.

Google класифікує такі сайти як YMYL (Your Money, Your Life), тому їхній рейтинг залежить від критеріїв E-E-A-T (Досвід, Експертність, Авторитетність, Надійність).

Як досягти високого E-E-A-T?

  • Досвід (Experience): використовуйте реальні фото клініки, лікарів, відгуки пацієнтів і кейси.
  • Експертність (Expertise): публікуйте статті від імені кваліфікованих лікарів, додавайте сертифікати та створюйте освітній контент (вебінари, лекції).
  • Авторитетність (Authoritativeness): співпрацюйте з авторитетними медичними установами, публікуйтеся в медіа, посилайтесь на наукові джерела у своїх матеріалах.
  • Надійність (Trustworthiness): забезпечте контактні дані, політику конфіденційності, SSL-сертифікат і прозорість у ціноутворенні.

Для успіху необхідно знайти баланс між інформаційним та комерційним контентом. Шлях клієнта в медичній сфери дуже довгий, тому для успіху потрібно розширювати базу блогу для якнайбільшої кількості ключових слів.

Наприклад, стаття «Біль в лівому боці живота» пояснює що може боліти і які лікарі це лікують. Після прочитання клієнт вже гуглить відповідного лікаря — «гастроентеролог Київ». Таким чином, аби отримати клієнта, потрібно спочатку описати симптоми і тільки потім показати комерційну сторінку. 

Локальна спрямованість

Медичні клініки орієнтуються на локальних клієнтів, тому SEO має враховувати геозапити, наприклад, «лікар УЗД Оболонь», «стоматолог Троєщина», тощо. 

Це означає, що SEO має включати локальну оптимізацію: створення сторінок із зазначенням адреси, роботи з локальними каталогами (Google My Business, довідники) та адаптацію контенту під локальну аудиторію. 

Медична сфера — одна з найбільш конкурентних ніш, особливо в міських регіонах. Тож вивести сайт у топ потребуватиме більше часу, ніж в інших нішах, оскільки необхідно перевершити сайти з уже сформованою репутацією та великою кількістю якісного контенту. 

Варто враховувати і те, що відвідувачі медичних клінік часто приймають рішення на основі рекомендацій, сарафанного радіо або ж відгуків на Google Maps. Тому робота із відгуками має стати рутинною.   

Юридичні обмеження

В Україні, як і у багатьох інших країнах світі, заборонено використовувати надмірно агресивні заклики до дії (наприклад, «100% вилікуємо всі хвороби»), рекламувати певні медичні процедури без сертифікації, а у текстах повинна бути юридична чіткість, без оманливих обіцянок. 

Тож, фраз на кшталт «Гарантоване лікування без наслідків», «Найкращий метод лікування» у контенті краще уникати. 

До того ж, варто бути особливо уважним із GDPR (General Data Protection Regulation) або на українському ринку — із Законом України «Про захист персональних даних», згідно якого забороняється обробляти особисту інформацію користувачів (наприклад, дані форми запису на прийом) без їхньої згоди, а також необхідно забезпечувати прозорість щодо збору, використання та зберігання цих даних. 

За порушення передбачено штрафи. Наприклад, для юридичних осіб це може бути від 17 000 до 34 000 гривень за кожен випадок незаконного використання персональних даних. Для порівняння: у ЄС за порушення закону про GDPR штрафи можуть досягати 20 мільйонів євро або 4% річного обороту компанії, залежно від того, яка сума більша. 

Ну і звісно, сайти повинні відображати лише ті послуги, які дозволені клініці згідно з ліцензією, а усі медичні спеціалісти, згадані на сайті, повинні мати відповідні сертифікати.

Ще одне питання, яке хвилює зараз маркетологів медичних клінік: що робити з російськомовною версією сайту? Стосовно запитів можемо констатувати, що до війни співвідношення було приблизно 80 на 20 на користь російської мови, а зараз наближається до 40 на 60 на користь української.

SEO-оптимізація — це завжди про кількість сторінок і мов. Чим більше їх на сайті, тим краще. Але створювати та вкладати гроші в російськомовний контент клієнтам не радимо, бо немає сенсу. Однак, з точки зору користі для SEO, і закривати вже існуючу ру-версію не радимо.

Що можна досягти за 6 місяців

  • Клієнт: мережа багатопрофільних медичних центрів у Києві.
  • Завдання: SEO-оптимізація після переїзду на нову CMS.
  • Проблема: переїзд на нову CMS із погано налаштованими редиректами та мінімальною SEO-оптимізацією.

Рішення:

  1. Зменшення втрат трафіку через коректне налаштування редиректів.
  2. Повний аудит (технічний і контентний), аналіз конкурентів і складання семантичного ядра.
  3. Регулярне створення контенту: десятки статей на місяць для швидкого збільшення кількості ключових слів і сторінок.

Результати:

  • Трафік виріс на 162%.
  • Кількість показів збільшилася втричі.
  • Покращення конверсійності через оптимізацію сторінок.

Утримання подальшого успіху та прогресу залежить від створення якісного контенту, боротьби за висококонкурентні запити та зміцнення локальної SEO-присутності.

І наостанок зауважте, що на просування можуть вплинути несподівані зовнішні фактори, такі як зміни та апдейти в алгоритмах пошукових систем або накладення фільтрів на сайт. Такі коливання трафіку можливі в усіх нішах, однак мінімізація наслідків більше залежить не від ніші, а від дій SEO-спеціаліста.

Розкажіть друзям про новину