Війна — каталізатор змін для багатьох сфер. Український ринок віддаленої роботи не виняток. Восени 2023 року змінився тренд за гендерним фактором — фриланс набирає популярності серед жінок: кількість їх реєстрацій перевищила показники чоловіків.
За даними дослідження фриланс-сервісу Freelancehunt, конкуренція серед фрилансерів у популярних спеціалізаціях за перші 5 місяців 2024 року знизилась, якщо порівняти з аналогічним періодом минулого року. Так, з 57 популярних спеціалізацій конкуренція знизилась у 37, серед яких:
- написання статей — зниження на 20,6%
- відеореклама — на 16,6%
- ілюстрації та малюнки — на 16,2%
- дизайн інтерфейсів — на 14,7%
- пошукове просування (SEO) — на 13,8%
- анімація — на 12,8%
- аудіо та відеомонтаж — на 10,2%
- дизайн мобільних застосунків — на 6,4%
- дизайн сайтів — на 4,8%
- розробка шрифтів — на 4,4%
Проте бачимо іншу ситуацію у веброзробників та маркетологів. Популярність напрямку з просування бізнесу у соцмережах і контекстної реклами зростає. Також збільшується конкуренція серед спеціалістів, які займаються веброзробкою, створенням сайтів під ключ, їх супроводом, розробкою інтернет-магазинів.
Серед менш популярних у фрилансерів напрямків є також спеціалізації, в яких зростає конкуренція:
- розробка під iOS (iPhone та iPad) — збільшення на 61,9%
- IP-телефонія та VoIP — на 60,6%
- машинне навчання — на 46,9%
- гібридні мобільні застосунки — на 46,7%
- розробка на Go — на 45,1%
- розробка під Android — на 43,1%
- комп’ютерні мережі — на 41,7%
- розробка на Node.js — на 40%
- системне програмування — на 35,8%
- розробка на Swift — на 33,1%
- розробка на Python — на 29,6%
- розробка ботів — на 26%
Тобто можна побачити, що на ринку формується нова тенденція — кількість чоловіків, які бажають перейти на фриланс, знижується, а конкуренція у переважно «чоловічих» спеціалізаціях зростає. Це свідчить про те, що вони надають перевагу фрилансу та обирають його основним місцем роботи.