Повномасштабна війна росії проти України призвела до величезної хвилі міграції українців, що вплинуло і на диджитал-ландшафт. Різко впав Instagram — майже на 2,5 млн, до 13,2 млн користувачів (без урахування Донецької та Луганської областей). Про це йдеться у новому дослідженні соцмереж, яке провела комунікаційна агенція plusone social impact.
Хоча станом на січень 2022 року аудиторія Facebook та Instagram в Україні фактично зрівнялась (різниця була менш як 100 тисяч користувачів), за останні пів року розрив між соцмережами різко зріс. Кількість українських юзерів Facebook зменшилась на 150 тис. — до 15,6 млн. Натомість Instagram обвалився одразу на 2,5 млн — до 13,2 млн користувачів.
Такий контраст можна гіпотетично пояснити кількома причинами: пропорційно більша кількість користувачів Instagram виїхала закордон; або ж українці стали менш активно користуватися Instagram (мережа зараховує користувачів, які були активними протягом 30 днів); або ж частково Facebook може по-іншому визначати географічну прив’язку користувача, ніж Instagram (наприклад, якщо людина виїхала до Польщі, то Facebook може зарахувати її до української аудиторії, а Instagram — вже до польської).
Проникнення Instagram зменшилося в усіх областях та майже усіх обласних центрах. Найбільше частка користувачів соцмережі впала у регіонах, які після 24 лютого опинилися в окупації та там, де ведуться чи велися бойові дії (Харківська, Херсонська, Миколаївська, Київська та Запорізька області). Проникнення Facebook впало у більшості регіонів та обласних центрів.
Аудиторія, яку можна охопити рекламними інструментами Meta — 23,1 млн.
Серед молодшої аудиторії українців,18-35 років, понад 60% користуються Facebook, а понад 70% — Instagram. Instagram випереджає Facebook серед користувачів до 29 років.
Жіноча аудиторія, як і раніше, переважає чоловічу у Facebook та Instagram.