Діловий світ зібрався на Лазурному узбережжі Франції на Каннських левах 2023 року, де штучний інтелект став головною темою порядку денного. Зважаючи на те, що ChatGPT вже переписує історію контенту, що ж означає поглиблення впровадження штучного інтелекту (ШІ) та інших проривних технологій для бізнесу в сфері креативних комунікацій?
Для брендів, рекламодавців, маркетологів та медіа, які зберуться на цьогорічному Міжнародному фестивалі креативності «Каннські леви» на залитому сонцем Лазурному березі Франції, це питання стане гарячою темою для розмови.
Euronews Next поспілкувалися з CEO Каннських левів Саймоном Куком, щоб дізнатися більше про це щорічне зібрання креативних умів.
«Креативність може прийти звідусіль»
«Для нас це дійсно захоплюючий рік. У 2023 році ми будемо дивитися вперед на наступні 70 років: підтримувати тих, хто тільки починає, і використовувати креативність для просування прогресу», — Кук розповів Euronews Next».
«Сьогодні креативність може прийти звідусіль. Ми говоримо не лише про креативність, яка живе в комунікації, на “Каннських левах” у нас є нагороди, які визнають креативність, що існує в таких сферах, як трансформація бізнесу, комерція та геймінг».
«Вона проходить через низку дійсно цікавих місць, а це означає, що креативність пронизує все в дуже позитивному сенсі».
Штучний інтелект: вбивця креативності?
ШІ швидко стає ім’ям прозивним, а гучний проєкт ChatGPT здійняв хвилю в усьому світі.
У той час як одні креатори вітають зростаюче використання штучного інтелекту в комунікаційному бізнесі, інші побоюються, що це істота, яка зголодніла і хоче зжерти їх на вечерю.
Цьогорічні «Каннські леви» проходять одразу після того, як Європейський парламент схвалив перший у світі набір всеосяжних правил для ШІ, а ЄС намагається врегулювати та контролювати його використання, що стрімко зростає.
«Думаю, можна з упевненістю сказати, що дебати про роль штучного інтелекту в нашій індустрії будуть домінувати на сценах Каннських левів цього року», — зазначив Кук.
«Старший віце-президент Google з питань технологій і суспільства Джеймс Маньїка розповість про те, як штучний інтелект допомагає вирішувати найбільші світові проблеми і що буде далі».
«В окремих сесіях представники Goodby, Silverstein & Partners та Axel Springer розглянуть ChatGPT».
Ще одна «палітра в горщику для фарб»
Згідно з дослідженням State of Creativity Study 2023, оприлюдненим Каннськими левами, 65% брендів та агенцій називають штучний інтелект найважливішим технологічним трендом цього року.
65% брендів та агенцій називають штучний інтелект найважливішим технологічним трендом цього року.
Згідно з даними технологічної дослідницької та консалтингової компанії Gartner, до 2025 року 10% усіх даних і 30% усіх вихідних маркетингових повідомлень від великих брендів будуть отримані завдяки генеративному ШІ. Це тип ШІ, який може створювати текст, зображення або інший медіаконтент, реагуючи на підказки.
«Я пам’ятаю, як років 10 тому на сценах Каннських левів домінували розмови про великі дані та загрозу, яку вони становлять для нашої індустрії. Сьогодні ми не чуємо про великі дані, тому що вони стали невидимими», — підкреслив Кук.
«Загалом, я думаю, що штучний інтелект з часом стане невидимою частиною нашої екосистеми. Він просто слугуватиме ще однією палітрою у творчому горщику для фарб. Але шлях до цього буде дуже цікавим».
Віртуальні інфлюенсери: Познайомтеся з Rae
Віртуальні інфлюенсери та комп’ютерні персонажі не є чимось новим у комунікаційному та маркетинговому бізнесі, але цього року Каннські леви вперше вітатимуть одного з них на сцені.
Rae — одне з найвідоміших віртуальних імен з Азії, яке зібрало понад мільйон прихильників в Instagram та Weibo з моменту свого дебюту в 2019 році.
«Як віртуальна людина, яка без особливих зусиль балансує на межі між фантазією, технологіями та реальністю, вона пропонує унікальну перспективу завдяки співпраці з культовими лейблами, музикантами, модельєрами та світовими брендами», — розповів Кук.
Але віртуальні інфлюенсери не всім до вподоби.
Італійські туристичні чиновники думали, що вони на волосині від перемоги на початку цього року, коли придумали цифрову версію Венери, богині кохання, щоб заманити відвідувачів до країни.
Але критики назвали її «новою Барбі», яка руйнує культурну спадщину Італії.
Очікування споживачів «дуже високі»
У майбутньому завдяки більш досконалим та інтелектуальним технологіям споживачам буде складніше розрізняти, що є реальним, а що ні.
У світі, де панують дані та дезінформація, зростає обізнаність про приватність та перевірку фактів.
Але, коли творчі уми збираються в Каннах, Кук каже, що в індустрії з’явилися споживачі, які з більшою впевненістю готові ділитися даними в обмін на певні послуги.
Клієнти відчувають себе комфортно, надаючи свої дані в обмін на гіперперсоналізацію та складний таргетинг.
«Поведінка споживачів швидко змінюється, і я думаю, що очікування дуже високі. Ми також бачимо дуже підкованих клієнтів. Я думаю, що цікаво спостерігати за тим, як клієнти відчувають себе комфортно, надаючи свої дані в обмін на гіперперсоналізацію та складний таргетинг», — пояснив він.
«Моделі роботи агентств продовжуватимуть змінюватися, і їм доведеться запитувати себе, чи мають вони належні умови для досягнення успіху».
Доведення цінності креативності
Сьогоднішня глобальна невизначеність лягає важким тягарем на більшість секторів. Перед учасниками цьогорічних Каннських левів стоїть непросте завдання — довести свою креативну цінність.
«Значна увага до ефективності на цьогорічному фестивалі відображає надзвичайний тиск на маркетингові бюджети», — каже Кук.
«Бренди, які впроваджують культуру креативності та демонструють постійну прихильність до креативності як рушійної сили зростання, є тими брендами, які бачать постійний успіх. Йдеться про стійку креативність, яка сприяє сталому зростанню».