На Каннських левах 2017 року креативну команду Publicis нещадно висміювали за заяву про те, що він планує зробити великі інвестиції в штучний інтелект і за створення платформи під назвою Marcel.
Шість років потому, коли індустрія збирається на набережній Круазет на найгучнішу подію року, безліч сесій на головній сцені, заходів і панельних дискусій будуть присвячені перевагам штучного інтелекту.
Publicis запустив жартівливу кампанію, яка використовує демонстрацію самого ШІ, щоб у жартівливій формі відтворити початкову реакцію на ці перші інвестиції в ШІ. Кампанія, у якій беруть участь керівники галузі, акціонери та талановиті фахівці, покликана нагадати індустрії, наскільки далеко ШІ просунувся за короткий проміжок часу.
«Шість років тому зі штучного інтелекту сміялися і критикували. Сьогодні кожна компанія на Каннському фестивалі з радістю оголошує про своє нове партнерство у сфері АІ, — зазначила Карла Серрано, директорка зі стратегії Publicis Groupe. — Штучний інтелект — це інструмент, який вже давно займає центральне місце в нашій моделі: в Sapient для покращення клієнтського досвіду; в Epsilon для збагачення та активації в реальному часі наших першоджерел; у медіа та, що особливо важливо, у креативному секторі, де він покращує динамічну творчість, оптимізуючи, прискорюючи та спрощуючи виробничі процеси».
«Ми були далекоглядними, розуміючи, що ШІ — це інструмент, який може бути корисним. [Але нас зустріли зі словами: «О, ви збираєтеся інвестувати в ШІ, щоб він поглинув ваш талант». Минуло шість років, і ШІ повністю довів, що він є ефективним інструментом. Зараз багато людей бачать його переваги, і ми не тільки святкуємо цього року шостий день народження Marsel, але й Канни та набережна Круазет нарешті прийняли штучний інтелект. Тож ми хотіли відзначити це за допомогою жартівливої кампанії».
Кампанія, створена за допомогою штучного інтелекту, відтворює перші реакції на ці перші інвестиції в ШІ, показуючи генеративні підказки ШІ, що викликають шоковані, збентежені та смішні обличчя. Рекламні ролики виходять під гаслом «Чи можна зараз говорити про штучний інтелект у Каннах?». Вони з’являтимуться на різних майданчиках протягом тижня фестивалю.
Але агентство хоче підштовхнути своєю роботою не лише конкуруючі холдингові компанії. Серед найбільших скептиків – його власні співробітники.
У 2017 році генеральний директор Артур Садун виступив на сцені Каннського фестивалю, щоб повідомити своїй тодішній когорті з 84 000 співробітників по всьому світу, що агентство на рік відмовиться від усіх нагород і виставок, щоб розробити платформу для управління проектами на основі штучного інтелекту. Але про цю ідею було розказано дуже мало, що призвело до того, що співробітники скаржилися на відсутність прозорості та загальну внутрішню плутанину щодо того, про що йдеться. Садун звернувся до Twitter з питаннями та відповідями, які, здавалося, лише породили ще більше запитань від спантеличених співробітників.
Минув рік, і про Marsel майже нічого не говорили. А потім, здавалося б, нізвідки, партнерство з Microsoft змусило почати його розробку. Через рік, коли пандемія охопила світ і люди були змушені працювати з дому, перша ітерація Marcel була запущена у Великобританії, а потім у США, і з тих пір вона продовжує розвиватися.