Грантовий конкурс для малих громад: 100 тис. грн, щоб здійснити мрію та зробити своє
18 Жов 2024, 12:58
PR

Грантовий конкурс для малих громад: 100 тис. грн, щоб здійснити мрію та зробити своє

Сьогодні в Україні близько 2 млн зареєстрованих малих та середніх бізнесів. За вісім років надходження від ФОПів в бюджет зросли у 24 рази. Лише за останні два роки сума сплачених податків збільшилася на 10 млрд гривень. Окрім підтримки економіки та виплат військовим, підприємці надають робочі місця, що особливо цінно у малих громадах. 

Ветерани, що повертаються до цивільного життя після служби, ініціативні та шукають можливості розпочинати бізнес, розвивати його саме у рідних громадах. Для відновлення та розвитку жителі громад потребують не лише інвестицій, а й знань з ведення бізнесу, фінансової грамотності, маркетингу. У Благодійному фонді «МХП–Громаді» розуміють важливість ролі малого бізнесу, тому сприяють створенню спільноти активних підприємців.

Більше ніж грант

Впродовж 9 років роботи БФ «МХП–Громаді» одним з ключових напрямів своєї діяльності обрав підтримку малого підприємництва. За цей час було реалізовано цілу низку проєктів та надано мікрогрантів на суму близько 40 млн грн.. Проєкти передбачають не лише фінансування, а й менторський супровід підприємців.

Новий грантовий сезон конкурсу бізнес-ідей «Роби своє» стартував 12 березня 2024 року. Це комплексна програма підтримки малого бізнесу, яка забезпечує медійну присутність переможців через публікації, PR, участь у подіях та доступ до ринків збуту, допомагаючи їм розширювати свою аудиторію та знаходити нові можливості для розвитку.

Цьогоріч перевага надавалася заявкам від ветеранів, ветеранок, військових та їхніх родин, адже результати попередніх сезонів проєкту показали, що власна справа здатна мотивувати долати труднощі після травматичних подій, допомагати у відновленні.

Важливою умовою конкурсу цього разу стало співфінансування: на отримані 100 тис. грн від фонду переможець повинен вкласти у свою справу власні 100 тис. грн. У такий спосіб це продемонструє, що сам підприємець вірить у свій проєкт і готовий у нього інвестувати. 19 квітня цього року експертне журі визначило переможців конкурсу.

Комунікаційний супровід та сприяння

Сьогодні доволі багато фондів та приватних меценатів готові спонсорувати українських підприємців. Однак почасти роль донора обмежується лише фінансуванням. Переможці ж конкурсу «Роби своє» отримують від Фонду додаткові можливості: навчання, обмін досвідом, доступ до професійної бізнес-спільноти з усієї України. Переможці попередніх сезонів за ініціативи Фонду є постійними гостями профільних форумів та конференцій з обміном експертизою та нетворкінгом для залучення додаткового фінансування. У такий спосіб формується стійка екосистема для розвитку локального бізнесу в Україні.

БФ «МХП–Громаді» бере на себе медійну підтримку підприємців, чиї ідеї перемогли. На презентації запрошуються як регіональні, так і національні медіа, що допомагає підвищити впізнаваність фіналістів конкурсу «Роби своє» та їхніх бізнесів. Під час останнього сезону у національних та регіональних ЗМІ було понад 70 некомерційних проявів із загальним охопленням понад 2 млн людей. Виходили сюжети і на ТБ, зокрема на Еспресо, УНН та на локальних каналах.

Всі проєкти конкурсу «Роби своє» потрапили на радар інвестиційного напряму МХП. Ті, хто буде демонструвати успіхи, зможуть претендувати як на залучення додаткового фінансування від компанії, так і на експертну підтримку на шляху зростання. 

Що вийшло в результаті

За місяць Фонд отримав 616 заявок на конкурс, 99 з яких надійшло від представників ветеранської спільноти. Це проєкти, пов’язані із медичними та реабілітаційними послугами, крафтовим виробництвом та продовольчою безпекою. 

Перемога в конкурсі «Роби своє» допомогла Юрію Душенку з Донеччини втретє перезапустити свій бізнес з вирощування печериць. Відродити справу після того, як він двічі втрачав працюючий бізнес, підприємцю допоміг як власне грант, так і медійна підтримка його історії. 

Історію Юрія розповіли в спецпроєкті, а також на офіційному сайті Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України. Це швидко підняло охоплення його соцмереж і збільшило кількість покупців. Фонд допоміг йому опублікувати авторську колонку, що додатково підсилило впізнаваність його бізнесу. Завдяки підтримці фонду та активній медійній кампанії, Юрій отримав нові можливості для розвитку свого бізнесу, і тепер він самостійно управляє всіма аспектами справи, продаючи печериці як місцевим магазинам, так і надсилаючи їх клієнтам поштою по всій країні.

Артем Розкокоха зумів свою маленьку прибуткову справу масштабувати у серйозний бізнес. Підприємець з Київщини займався крафтовим виробництвом макаронів, тартів і мочі з унікальним оформленням в українському стилі. Проте він хотів рости та шукав шляхи для цього. Завдяки перемозі в конкурсі Артем навчився розробляти бізнес-стратегію та складати бізнес-план, що і підштовхнуло бізнес до зростання.

Окрім гранту, Фонд допоміг Артему медійно. Він став героєм спецпроєкту з медіа «ШоТам» та вперше взяв участь у радіоефірі, де розповів про свій бізнес на широку аудиторію. Не так давно Артем запустив власний онлайн-курс, де навчаються кондитери з України та з-за кордону.

У межах нещодавньої медійної кампанії фонд підсвітив історію Олі Олефіренко, яка заснувала ферму на честь загиблого батька та отримала грант в одному з попередніх сезонів конкурсу. Цю історію підхопили ЗМІ, Оля стала гостею кількох ефірів та героїнею публікацій, що дозволяє їй через медіа знаходити додаткову підтримку та більше розповідати про власний бізнес.

Тож цьогорічний конкурс вкотре довів, що навіть під час війни у підприємців є реальні можливості здійснювати свої мрії. Спільна робота талановитих українців з експертами завжди привертає увагу та зацікавлює: така синергія дає розголос, охоплення та бізнес успіх. 

Розкажіть друзям про новину