13 грудня в UNIT.City відбувся найбільший фестиваль бізнес-інновацій GET Business Festival, до якого долучилися управлінці з OLX, YASNO, Uklon, Kormotech, «Метінвест» та ще понад 100 компаній. Фахівці поділилися перевіреними стратегіями розвитку компанії у воєнний час на трьох сценах одночасно: «Розвиток бізнесу та інвестиції», «Маркетинг, PR, digital», «Сервіси для бізнесу, креатив, благодійність».
Протягом дня фахівці з PR, комунікацій, власники бізнесів та топменеджери переймали досвід представників провідних брендів та агенцій зі сцени «Маркетинг, PR, digital».
Засновниця та директорка Gradus Research Євгенія Близнюк розповіла про зміну поведінки споживачів в онлайні під час війни. Дослідження компанії свідчить про те, що диджитал продовжує зростати, а брендам варто шукати своїх споживачів скрізь, адже українці користуються інтернетом і вдома, і у транспорті, і на роботі, та 72% користувачів проводять там більше 4-х годин на день. У дослідженні українських споживачів в онлайні було поділено на ключові сегменти та наведено способи комунікації з ними.
СМО Ajax Systems Валентин Гриценко розповів про те, як масштабуватися на іноземні ринки на прикладі компанії Ajax.
Борис Цомая, маркетинг-директор Meest ПОШТА розповів про те, як дизайн може бути корисний для реалізації оновленого позиціонування компанії. У багатьох клієнтів Meest ПОШТА раніше асоціювалась із шопінгом на AliExpress, хоча це не так. Борис розповів про зміни компанії, які почались з усіх точок дотику з клієнтом: онлайн та офлайн. Почали з назв та позначень, символів та зображень. Йшли шляхом скорочення.
Meest ПОШТА змінила відділення. Почали оновлювати сайт, візуалізації, шкалу, додали роботу із застосунком. «Окрім обкладинки, кожному бренду потрібна душа», — зазначив Борис. Тому Meest ПОШТА створила своїх Meestян — представників різних категорій ЦА. Їх образи стали комунікаційним та емоційним мостом між компанією та клієнтом. Meestяни наразі допомагають бренду у рекламі, соціальних мережах, сайті, вітринах відділень, їх інтер’єрах, поштоматах, транспорті та поліграфії.
PR та SMM менеджер в OLX Україна, Казахстан, Узбекистан Марія Лисиця розкрила секрети побудови бренду на платформі Telegram. Бренд OLX є майже в усіх соцмережах. Telegram-канал OLX з’явився як ресурс для швидкого інформування.
Марія також наголосила, що важливо розвивати свій канал безкоштовно. Безкоштовні інтеграції в інші канали принесли більше користі, ніж платні, згідно з досвідом OLX. Якщо бренд розповів щось — важливо не зупинятись. Потрібно рекламувати свої соцмережі та користуватись взаємопіаром. Шукати канали з такою ж кількістю підписок.
Тетяна Шерман, керівниця Департаменту з маркетингу та комунікацій Академії ДТЕК, розповіла про потенціал, його потаємні можливості та реальність. Пояснила, чому варто навчатися протягом життя, та наголосила на тому, що розкриття потенціалу неможливе при виснаженні та відсутності енергії. І, щоб працювати над ним, потрібно вдвічі більше турбуватися про себе.
Власниця салонів краси BACKSTAGE BEAUTY&REFRESH Каріна Дубініна розповіла про масштабування бізнесу під час війни.
Засновниця Vandog Agency Ірина Метньова назвала 5 кроків до брендингу, який помітить світ. Брендинг дає впізнаваність, цілісність, стиль, лояльність, вартість.
Продаж продуктів і послуг приносить прибуток. Проте 80% покоління Z надає перевагу брендам, які мають чітку позицію, як, наприклад, Нова пошта. Тоді з аудиторією легше побудувати стосунки.
Прикладом кейсу з великою ідеєю став проєкт PLUS 1, в основі якого — експозиція, присвячена пам’яті українських військових. Команда візуально показала систему елементів, де не вистачає одного з них — він знаходиться у когось з родичів військового.
«Зміна поведінки — це те, що треба закласти на етапі розбудови бренду», — впевнена Ірина. Прикладом такого кейсу стала робота Лайkit для корпорації «Біосфера». Ще одним кроком став вихід за рамки категорії. Як приклад — робота «розірви коло».
Четвертий крок — це розвага або розмова, а останній — виконання.
Директор з маркетингу Bolt EU Сергій Костя пояснив, як витрачати для заробітку повернення інвестицій у маркетингових проєктах.
Керівник відділу R&D рекламного холдингу «Мегаполіс» Віктор Іванченко розповів, що потрібно бізнесам для успішної комунікації з клієнтами, про основні її принципи та особливості, про шок, зростання після шоку та відновлення активності. А також наголосив на підтримці та надійності у складні часи.
Про маркетинг поваги та про те, як бренду підготуватись до того, що сегментом ЦА стануть ветерани та їх оточення, розповіли стратеги агенції Isobar Ukraine Володимир Ніконенко та Марина Костіна. Стратеги наголосили, що в комунікації слід уникати упереджень.
Варто дослідити споживацьку поведінку ветеранів, їх мотиви, зрозуміти очікування. Не сприймати їх як окремий сегмент своєї аудиторії, це все різні споживачі. Також варто дотримуватись гендерної рівності, мати толерантне ставлення до представників національних і сексуальних меншин серед ветеранської спільноти.
Спікери наголосили на тому, що не варто маніпулювати військовою тематикою. Варто бути чесними перед своєю аудиторією, дати відповідь, яким чином цей продукт повʼязаний із військовою тематикою або з визначними подіями. Якщо продукт ніяк не повʼязаний, то, скоріше за все, це просто намагання хайпанути на гарячій темі.
Варто уникати стереотипів, а також узагальнень у комунікації, бо вони сприяють стигматизації. Якщо називати ветерана(-ку) героєм(-їнею), можна наткнутися на непорозуміння, оскільки він або вона може почувати певну провину за те, що їхні побратими загинули, а він/вона — ні. Краще називати героями(-їнями) ЗСУ.
Потрібно бути уважними до деталей. Навіть найменша неправильна деталь може викликати відчуття, що бренд не надто уважно і поважно ставиться до ветеранів.
Не треба боятися комунікації з ветеранами, потрібно проявляти свою позицію та повагу, знайти місце бренду у житті ветерана(-ки), враховувати силу їх ком’юніті, бути соціально відповідальним. «Захисники і захисниці сьогодні — це ветерани вже завтра», — підсумували стратеги Isobar Ukraine.
Ігор Воловий, засновник агенції інтернет-маркетингу Elit-web, розповів, які два канали дають 80% продажів в інтернеті та суттєво економлять час на експерименти з просування.
Директорка з маркетингу багатофункціонального комплексу Gulliver Катерина Жураківська показала приклади візуального креативного з вау-ефектом, а також розповіла про 3D-тренд у 2024 році та найбільше AR-дзеркало в Європі.
Максим Ілюхін, стратегічний директор і партнер у студії twid, пояснив, чому треба проводити дослідження та як почати робити це самостійно.
Микита Артемчук, Head of Product Office Prom.ua, спрогнозував, як розвиватиметься ecommerce України та показав, як війна та блекаути вплинули на ecommerce.
Найбільше падіння замовлень на Prom в 2023 було зафіксоване не під час жорстких блекаутів (до -25% тиждень до тижня доходило), а під час рейду вагнера на москву (близько 30%).
Серед основних викликів ecommerce у залученні користувачів: користувачів менше, регулярність покупки вища; повернення конкуренції, як наслідок зростання ціни; користувачі переважно починають пошук в інтернеті з Google; збільшення місць рекламної видачі Google, як наслідок — покупка власної органіки; зростання важливості бренду та мобільного додатку; зростання важливості «прилипання» покупців; зростання важливості директ каналів.
Соціальні вимоги до бізнесу загалом і майданчиків зокрема стають одним з визначних факторів.
Засновниця та СЕО компанії Franchise Group Мирослава Козачук назвала тренди та виклики франчайзингу 2023 року. А Олександр Колб, засновник та генеральний директор Promodo, пояснив, чому інвестиція в бренд — найкраща стратегія сьогодення, а також наголосив на тому, що бізнеси та бренди мають бути драйверами віри та змін в Україні.
Дмитро Кукуруза виконавчий директор «Турум-бурум» розповів про успішні стратегії підвищення конверсії діджитал проєкту.
Директорка з управління репутацією та маркетингом групи компаній Нова Пошта Олена Плахова поділилася думками щодо ефективності та результативності комунікаційних проєктів. Цільова репутація Нової пошти відображає цінності співзасновників та роль компанії для суспільства та країни — зв’язувати та підтримувати.
Ефективність — відзнака Гуманітарним силам України, підтримка у метро, найдовший марафон від Нової пошти, стратегічне партнерство. «Ніколи ЗМІ не розповідає про гуманітарну допомогу. А якщо робить це, то тільки на комерційній основі. Проте про найдовший марафон від Нової пошти згадали всі», — зазначила Олена.
НЕ ефективно: спонсорство; проєкти зі слабким інфоприводом, участь у проєктах, де є очевидний сильний сенс, з якого зрозуміло, що компанія буде комунікаційним донором; несистемне покриття витрат на доставку, за межами Гуманітарної пошти; участь у мультибрендових проєктах, де кількість брендів з’їсть інфопривід.
Серед принципів пріоритезації Плахова назвала: важливість для аудиторії та її інтересів, емоційність проєкту, його потенціал викликати сильні емоції та зв’язок, оригінальність та неочікуваність, правило Паретто.
А завершили подію Юлія Петрик, співзасновниця PR Army та засновниця Tech PR School, Роман Гурбанов, співзасновник креативної агенції Taktika, директорка з комунікацій UFuture Олександра Погоріла, PR-директорка Socar Олена Осипчук, керуюча партнерка Havas Village Наталія Морозова, а також директорка зі стратегічного маркетингу 1+1 media Ольга Захарова, взявши участь у панельній дискусії на тему «Маркетингові кампанії під час війни».