Повені, лісові пожежі та екстремальні хвилі спеки стають новою нормою. У таких умовах усвідомлення проблем і турбота про довкілля є критично важливими. Саме після завершення Конференції ООН з питань океану у Ніцці студія Artefact 3000 запустила FutureGuessr — онлайн-гру, що візуалізує, яким може стати світ у 2100 році, якщо ми не діятимемо проти кліматичних змін.
Цей проєкт створено у співпраці з асоціацією Réseau Action Climat, і він має на меті привернути увагу до нагальності кліматичних дій, водночас пропонуючи візуальний, освітній та емоційний досвід.
FutureGuessr перетворює наукові сценарії на гіперреалістичні візуальні подорожі. Гравець опиняється у 360-градусному панорамному просторі і має вгадати, де він знаходиться — у світі, який змінився внаслідок глобального потепління. Гра натхненна популярними географічними вікторинами на кшталт GeoGuessr, проте цього разу локації з майбутнього, сформованого підвищенням температури на +2.8°C відповідно до проєкцій IPCC.
Затоплені острови Мальдів, саванізована Амазонія, дрейфуюча Антарктида чи зниклий льодовик Mer de Glace — усі ці зображення створені на основі наукових даних з останніх звітів IPCC. Вони були переведені у текстові запити, що запускали візуалізації за допомогою спеціально розробленого штучного інтелекту, який враховує реальну топографію місцевостей. До того ж, ШІ було розгорнуто локально, щоб зменшити вуглецевий слід проєкту.
Кожна локація у грі подається у двох сценаріях: сценарій бездіяльності, з драматичними, але реалістичними наслідками та сценарій стійкого розвитку — майбутнє, яке можна досягти завдяки амбітним політикам, сталим практикам і спільній мобілізації.
Мета проєкту — викликати усвідомлення через гру і нагадати: майбутнє може бути іншим. Все залежить від рішень, які ми ухвалюємо вже сьогодні.