Coachella для дизайнерів: 5 інсайтів з конференції Figma
30 Чер 2025, 14:01

Coachella для дизайнерів: 5 інсайтів з конференції Figma

У травні в Сан-Франциско пройшла щорічна конференція Figma — Config, де презентували нові інструменти й фічі.

Цього разу на події побували дві продуктові дизайнерки з України — і ось інсайти, які вони привезли.

Що підштовхнуло відвідати Config

Я хотіла потрапити на Config ще відтоді, як почала вчитись у Mate academy. Для мене це як Coachella для дизайнерів: крута атмосфера, класні люди, багато натхнення. Я їхала не стільки за знаннями чи прокачкою навичок, скільки заради можливості побути серед таких самих дизайнерських гіків, як я.
Тетяна Кулик
Product Designer
Для мене це був свого роду майлстоун: я завжди думала, що всі круті дизайнери їздять на Config. З практичної точки зору, хотілось понетворкатись та розширити кругозір: на людей подивитись і себе показати. До того ж, чути про нові релізи в реальному часі дуже захоплююче, а бути серед однодумців — надихаюче.
Катерина Переймибіда
Product Designer, Lifesum

Інсайт 1: Креативність важливіша, ніж будь-коли

ШІ забирає на себе monkey job — рутинні й повторювані задачі. І це не страшно: дизайнери отримують можливість зосередитись на головному — створенні нового. Креативність (від create, саме творити), гра, інтуїція — не менш важливо, ніж метрики чи ефективність. 

Не все має бути «оптимізовано» — efficiency kills love. Іноді варто дозволити собі робити щось просто «по приколу». Один із розробників FigPals сказав: щойно компанія перестає робити щось заради фану — це кінець.

FigPals — саме така історія. Він народився як експеримент під час Maker Week — тижня, коли команда Figma працює над будь-якими ідеями поза межами основної роботи. Спочатку це були Tamagotchi-подібні істоти Figmagotchi, потім — піксельні FigPets. А згодом з’явилися повноцінні FigPals, які можна кастомізувати. Вони стали доступні як святкова кампанія до 1 квітня 2024 року й залишилися донині, оскільки тільки за перший тиждень користувачі зберегли понад 1,5 мільйона персонажів.

Інсайт 2: Не завжди легкий шлях — найкращий

Американські розробники Келін Керолін Чжан і Раян Мезер минулого року презентували Poetry Camera — девайс, який нагадує вже звичний Polaroid, але замість миттєвих кадрів видає поезію на основі того, що було відзнято.

Raspberry Pi, який лежить в основі пристрою, фіксує зображення, а потім використовує алгоритми комп’ютерного зору для аналізу візуальних даних. Моделі ШІ інтерпретують зображення, ідентифікуючи ключові елементи (кольори, візерунки та емоції в кадрі), що служить основою для створення вірша.

Під час конференції команда розповіла про свій шлях. Їм було би набагато легше зробити застосунок суто в диджиталі, але вони хотіли саме фізичний пристрій. Це приклад того, як іноді варто зробити складніше — тільки тому, що воно «живе» та викликає емоції.

Інсайт 3: Вайбкодинг — не тільки для розробників

Vibe coding — це новий підхід до розробки, коли замість написання коду з нуля користувач формулює свою ідею текстом, а ШІ перетворює її на робочий продукт.

Інструмент Figma Make, представлений на Config, виводить цю концепцію на новий рівень. Він допомагає оживити ідеї або готові дизайни з Figma у вигляді інтерактивних прототипів та вебзастосунків. Завдяки цьому дизайнери можуть працювати більш незалежно: швидше запускати й тестувати ідеї, вільно експериментувати, вносити правки в реальному часі. 

Як підкреслювали на Config, майбутнє створення продуктів — це не лише про ефективність, а й про свободу у вираженні задуму.

Інсайт 4: Історія як основа продукту та досвіду

На Config люди описували найрізноманітніші кейси застосування софт скілів поза техіндустією. Один із них — виступ Director of Product Management в Youtube Studio Ебі Атаводі, яка ділиться тим, як досвід роботи продакт-менеджеркою вплинув на її шлях режисерки, порівнюючи фільм із продуктом.

Головний герой — це умовний юзер, який має мету, долає складнощі та проходить шлях переосмислення задля якоїсь мети. Продюсер — як проджект-менеджер, оператор — UX-дизайнер, монтажер — інженер, режисер — продакт-менеджер, який формує бачення й напрямок. А в центрі всього — сильна історія. У фільмах, як і в продуктах, важливі емоції, структура й трансформація, адже саме це залишає слід у пам’яті користувача. 

Вона пише сценарії як user journey, де кожна сцена має мету, емоцію і результат, що робить історії живими та значущими.

Інсайт 5: Збереження фокусу на користувачах при масштабуванні  

Останні кілька років у Figma прийшло багато нових користувачів — не лише продуктові дизайнери, як було спочатку, а ще й контент-мейкери, SMM-ники, дизайнери для соцмереж.

Замість того, щоб захаращувати Figma Design фічами, які не дуже потрібні продукт-дизайнерам, команда Figma створила окремі простори для цих юзерів:

  • Figma Buzz — нова зона для SMM-дизайну, дуже схожа на Canva. Зрозумілий інтерфейс, легке редагування, готові шаблони — усе, що треба для соцмереж.
  • Figma Draw — режим у Figma Design, де зʼявились текстурні пензлі, нові способи малювання і робота з векторною графікою в більш «живому» стилі.

Ці інструменти ще на початку свого розвитку, але вже зараз видно, що Figma росте не абияк «вшир», а з повагою до своїх основних юзерів — продуктових дизайнерів. І це дуже круто.

На завершення

Config — це не лише про фічі, а про майбутнє дизайну як культури. Це майданчик, де тестуються не лише інструменти, а й цінності. Виступи надихають не на «робити більше», а на «робити живіше». У фокусі — не ідеальний процес, а досвід, що резонує. Не контроль, а довіра до інтуїції. Не ефективність, а емоційний відгук.

Найсильніші інсайти — не завжди про технології. Вони про сміливість бути наївними, йти складнішим шляхом, гратися, пробувати сторітелінг — і все це з вірою в продукт та повагою до користувача.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео