Black Friday на другому році повномасштабної війни: опитування українців
16 Лис 2023, 13:48

Black Friday на другому році повномасштабної війни: опитування українців

За даними Kantar Україна, за два роки повномасштабної війни знання про різні розпродажі серед українців дещо знизилося. Водночас «Black Friday/Чорна п’ятниця» залишається найвідомішим розпродажем серед респондентів — 85% опитаних знають про розпродаж «Чорна п’ятниця/ Black Friday». Значуще частіше про цей розпродаж знають респонденти з середнім доходом (89%) та вищою освітою (88%). 

Серед обізнаних про розпродажі, 50% зазвичай купують під час Чорної п’ятниці. Частіше купує молодь у віці 18-29 років (60%) та люди у містах 500 тис.+ (57%).

У порівнянні з 2021 роком зменшилася частка тих, хто збирається купувати щось на чорну п’ятницю. Серед тих, хто знає про Black Friday, 57% висловили намір придбати які-небудь товари під час розпродажу (проти 64% у 2021 році). Відсоток тих, хто спланував покупки на розпродажі, значуще вищий серед молоді 18-29 років (66%) та людей з матеріальним станом вище середнього (64%).

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Понад половина з тих, хто планує купувати на Black Friday, мають намір витратити до 3000 грн. У порівнянні з 2021 роком значимо зменшилась кількість тих, хто планує витратити на розпродажі понад 5000 грн: тоді третина респондентів були готові витратити понад 5000 грн під час Black Friday, а цього року — 26%. 

Чому планують купувати на Black Friday

Це нагода придбати щось за знижками48%
Можна придбати багато різних товарів разом за зниженою ціною37%
Я відклав/ла конкретні покупки, щоб придбати зі знижками19%
Хочу відволіктися, порадувати себе, отримати приємні емоції19%
Хочу закупитись на свята17%
Хочу підтримати українську економіку, українські бренди16%
Хочу закупитись перед можливими блекаутами13%
Купую, як і інші люди11%

Ті, хто зазвичай купують під час Чорної п’ятниці, але цього разу не планують покупку, прийняли таке рішення передусім через економію та прагнення менше купувати. У 2021 році основним бар’єром було переконання, що розпродаж — це обман. 

«На другому році повномаштабної війни відбувається пожвавлення покупців у різних категоріях. Водночас за цей час ми спостерігаємо, що війна суттєво вплинула на купівельну поведінку українців: у порівнянні з 2021 роком, до повномасштабного вторгення, впав загальний попит та зменшився «купівельний кошик». Чорна п’ятниця залишається найбільш популярним розпродажем і більшість українців збираються робити покупки під час нього, однак цього року українці особливо відчувають фінансові труднощі та обмеження. Нині попередній топ-бар’єр до покупки «Чорна п’ятниця — це обман» втратив свою релевантність, а на перший план вийшов суто економійний параметр — бажання зекономити», — зауважив Кирило Єжов, Директор з розвитку бізнесу Kantar Україна.

Розкажіть друзям про новину