17 Сер 2023, 15:30
PR

Бізнес + non-profit: у чому вигода

Бізнес та благодійні організації часто сприймаються як два окремі світи, які не перетинаються: один — про доходи, інший — про розв’язання соціальних проблем. Проте зараз стає все більш очевидним: комерційний та неприбутковий сектор можуть не просто співіснувати, а й доповнювати та підсилювати один одного. Співпраця бізнесу та благодійних організацій — це win-win, адже разом вони можуть зробити набагато більше добра, ніж окремо. 

Цілком зрозуміло, як бізнес може допомогти громадським організаціям — це передусім фінанси та ресурси. Проте які переваги від такої співпраці можуть отримати самі компанії? Розбираємось. 

Які бенефіти може отримати бізнес від співпраці з благодійними організаціями 

  • Цілісна соціальна кампанія 

Благодійні організації з’являються там, де не може впоратись держава. Вони швидко закривають ті потреби, на які є запит у суспільства, стають експертами в конкретній галузі, а отже досконало знають проблематику та мають розуміння ситуації на місцях. Так, наприклад, ми створили нашу організацію у відповідь на величезний запит українців на евакуацію. Протягом понад півтора року ми кожного дня спілкуємось з ВПО і точно знаємо, що їх хвилює, чого не вистачає та з чим вони стикаються на різних етапах. 

Благодійні організації з’являються там, де не може впоратись держава.

Саме тому для соціально відповідального бізнесу громадські та благодійні організації можуть стати експертами та надійними партнерами у створенні благодійних проєктів. Компанії не потрібно придумувати та створювати проєкт з нуля самостійно, адже всі етапи його розробки бере на себе БО чи ГО. Це, зокрема: 

  • дослідження проблематики
  • генерування рішення     
  • формулювання стратегії
  • аналіз необхідних ресурсів
  • планування дій
  • реалізація рішення
  • оцінка результатів
  • звітність партнерам

При цьому організація може враховувати потреби й особливості бізнесу та допомогти реалізувати бізнес-цілі через соціальні проєкти. Наприклад, заохочувати споживачів активніше купувати продукт або послугу, адже частина коштів з продажу буде спрямована на благодійні ініціативи. 

Благодійні організації спеціалізуються саме на впровадженні та реалізації проєктів та мають експертизу в подоланні конкретних проблем. Крім того, БО також мають налагоджені зв’язки з усіма, хто може бути залучений до процесу. 

Відтак завдяки співпраці з благодійними організаціями, бізнес може швидше та легше досягти своїх цілей у комунікації та корпоративній соціальній відповідальності. 

  • Прозора звітність 

Основа діяльності будь-якої громадської та благодійної організації — це прозорість та системність. Вони дають змогу стейкхолдерам бачити, як саме використовуються ресурси, як виконуються фінансові операції, ведеться облік та здійснюється контроль. 

Відповідно, якщо бізнес виступає партнером соціальної ініціативи, завдяки співпраці з професійними благодійниками він також стає абсолютно прозорим для своїх споживачів та акціонерів.

  • Інформаційна підтримка та соціальний капітал 

У партнерстві з благодійними організаціями бізнесу набагато простіше заручитись інформаційною підтримкою медіа та інфлюенсерів. По-перше, професійні фонди та БО найчастіше вже мають налагоджені зв’язки з журналістами та блогерами, до яких можуть звернутись за поширенням інформації про ініціативу. 

ЗМІ зазвичай більш охоче підтримують соціальні проєкти неурядових організацій.

По-друге, ЗМІ зазвичай більш охоче підтримують соціальні проєкти неурядових організацій. Ця тенденція стала особливо помітною після повномасштабного вторгнення: так медіа та блогери мають змогу зробити добру справу та здійснити свій соціальний вплив. 

Для чого бізнесу бути соціально відповідальним

Корпоративна соціальна відповідальність — вже давно не опція, а необхідність для успішного бізнесу. Реалізація благодійних ініціатив здатна допомогти компаніям досягти цілком конкретних бізнес-цілей. 

  • Збільшення продажів

Безліч опитувань та досліджень демонструють: споживачі більш схильні купувати продукти або послуги компанії, якщо вона приділяє увагу розв’язанню суспільних проблем. Наприклад, дослідження, проведене компанією Cone Communications, показало, що 72% клієнтів готові платити більше за товари або послуги компаній, які займаються соціальною діяльністю.

  • Покращення репутації

Соціальні проєкти також можуть допомогти бізнесу покращити свою репутацію. Коли компанія займається соціальною діяльністю, вона демонструє клієнтам та іншим стейкхолдерам, що піклується про суспільство. Це може призвести до підвищення довіри до бізнесу та його репутації.

  • Антикризова комунікація 

В окремих випадках підтримка благодійних ініціатив може стати важливим кроком на шляху до виходу з кризи. Якщо компанія потрапила у скандал чи стикнулась з іншим негативним явищем, високий рівень соціальної відповідальності здатен нівелювати наслідки, повернути довіру клієнтів та партнерів. 

У підсумку, корпоративна соціальна відповідальність — важлива складова розвитку бізнесу. Проте реалізовувати соціальні проєкти простіше та ефективніше у співпраці з профільними громадськими організаціями, які вже мають необхідні досвід та експертизу. Це один із багатьох випадків, коли об’єднані зусилля є запорукою успіху. Тож єднаймось — разом ми сильніші! 

Кавер: Freepik

Розкажіть друзям про новину

Нове відео