На початку березня Projector AI Lab провели анкетування серед працівників 150 українських компаній щодо того, як саме вони використовують ШІ, які плюси та мінуси вбачають у цих інструментах.
Якщо коротко – нові інструменти ШІ демократизували технології та швидко вливаються в процеси компаній. 42% опитаних відзначають високий вплив появи ШІ-інструментів на їхню галузь, 40% називають цей вплив помірним. Лише 18% вважають, що розповсюдження ШІ матиме мінімальні наслідки для них.
В анкетуванні взяли участь співробітники з понад 150 компаній розміром від 10 до понад 1500 співробітників у різних галузях: продуктові компанії, аутсорс та аутсаф, діджітал та рекламні агенції, медіа та інші.
Як часто та які інструменти ШІ використовують в українських компаніях?
51% з опитаних компаній пробували інструменти ШІ, та час від часу їх використовують. 22% — широко використовують ці нові інструменти, ще 20% — пробували рідко, або взагалі їх не використовують.
15% опитаних або їх колег використовують також ШІ інструменти власної розробки, ще 24% компаній планують, або вже розробляють для себе такі сервіси. Понад половина опитаних (55%) не планують, або ж не знають про плани розробки ШІ у своїх компаніях.
Хто найактивніше використовує ШІ?
Активно використовують ШІ дизайнери — 65% опитаних вказали, що в їх компаніях ці творчі спеціалісти вже перейшли на нові технології.
На другому місці:
- копірайтери (52%);
- представники маркетингу та PR (49%);
- керівники команд (39%);
- інженери-розробники (21%).
Переваги та недоліки ШІ за версією опитаних
Найбільш популярні завдання, які делегують ШІ:
- 81% — написання чи редагування текстів.
- Дві треті використовують ШІ для генерації ідей.
- 63% — для аналізу текстів.
- 58% — для створення зображень інструментами генеративної графіки.
- 41% використовують для перекладу.
Перевагами ШІ найчастіше називають збільшення швидкості роботи — 44%, допомога у творчості — 18%. Зменшення рутини відзначило лише 9% опитаних.
Ризиками впровадження і розповсюдження ШІ:
- помилки та неточності у відповідях ШІ — 20%.
- 11% стурбовані питаннями загальної безпеки використання ШІ та приватності даних.
- 9% вказують недоліком шаблонні результати та в цілому зниження якості результатів роботи.
- 8% відзначили проблемою ймовірну втрату навички «думати своєю головою».
Лише 6% зазначили у ризиках можливу втрату роботи чи інший негативний вплив на кар’єру і професію.
Чи навчають компанії своїх співробітників використовувати ШІ?
Projector AI Lab дослідив практику навчання ШІ інструментів в компаніях: 64% опитаних відзначають, що в їхніх компаніях опанування ШІ це обов’язок або ініціатива самих співробітників.
29% відповіли, що в компанії збирають і діляться корисними посиланнями. Лише для 14% опитаних проводять чи планують проводити освітні програми.
Також 56% відзначили, що компанія поки що не виділяє бюджет на ШІ інструменти для співробітників, а 15% зазначили, що мають до 100$ на ШІ на місяць від компанії.
42% з опитаних оцінили вплив АІ на їх галузь як високий, ще 40% — помірний та 18% — як такий, що вплине мало, або не вплине взагалі.
Наскільки впливовим є виникнення популярних ШІ-інструментів?
За словами Дениса Суділковського, директора з інновацій Projectort AI Lab та директора з маркетингу ЛУН: «Поява ШІ прогнозована не тільки фантастами. Це ще й очікуваний етап подальшої діджиталізації світу. Найбільше вражає швидкість розвитку цих інновацій, і найбільші острахи полягають саме в нашій людській неможливості так швидко адаптуватись до нових технологій.
До сьогодні використання AI/ML технологій було доступно лише компаніям з сильним IT-департаментом. Виникнення таких інструментів як ChatGPT демократизувала технології та доступ до них за умовні 10$ на місяць.
І цей процес незворотно вплине на наші робочі процеси. Ефективність використання ШІ в різнопланових завданнях дає приріст по швидкості, а час — єдиний непоправний ресурс. І ті компанії, які зможуть керувати власним часом ефективніше, отримають конкурентну перевагу».