11% українців вважають себе некомпетентними у виявленні фейків: дослідження
23 Кві 2024, 17:20

11% українців вважають себе некомпетентними у виявленні фейків: дослідження

Громадська організація «Детектор медіа» провела кількісне дослідження, аби визначити індекс медіаграмотності українців, тобто рівень вміння свідомо сприймати й критично тлумачити інформацію, а також користуватися розмаїттям медіа. 

За результатами дослідження було виявлено, що українці значно покращили власну самооцінку щодо чутливості до дезінформації.

52% аудиторії вітчизняних медіа у 2023 році оцінили свій рівень чутливості до дезінформації як вищий за середній або високий. Під час аналогічного дослідження у 2022 році таку оцінку своїм медіакомпетенціям дали 43%, а у 2021 році — 37%

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Частка тих, хто вважає себе повністю некомпетентними у виявленні фейків, у 2023 році склала 11%.

66% споживачів медіаконтенту шукають підтвердження правдивості новин в інших ЗМІ, 29% оцінюють надійність джерела, на яке є посилання, а 25% — шукають першоджерело, на яке є посилання.

18% респондентів заявили, що, перевіряючи інформацію на достовірність, вони беруть до уваги репутацію медіа, яке її поширило, а 13% перевіряють, хто є його власником.  

Кількість українців, які перевіряють більш ніж 15% інформації на достовірність, зросла до 33% (у 2022 році їх було 24%). А частка тих, хто ніколи не перевіряє медіаконтент, знизилася за рік із 31% до 26%.

Дослідження з визначення Індексу медіаграмотності українців у 2023 році зафіксувало високий рівень чутливості до спотвореного контенту серед українців. З нього можна зробити висновок про те, що аудиторія стає більш компетентною у відстеженні фейкової інформації. Так, лише 17% з опитаних вирішують, наскільки можна довіряти повідомленню, орієнтуючись виключно на власну інтуїцію. У минулому році цей показник був майже таким самим — 18%, тоді як у довоєнному 2021 році становив цілих 33%.

Частка українців, які виявляють дезінформацію, шукаючи посилання на джерело в матеріалі, становить 37%. Орієнтуються при цьому на відео- та фотопідтвердження 30% опитаних. На наявність різних точок зору на подію — 34%. Для 46% українців маркером правдивості інформації є її розміщення в медіа, якому вони довіряють.

Розкажіть друзям про новину