За прогнозами Niko Partners, цього року в Китаї прибуток від ігор скоротиться на 2,5% у порівнянні з 2021 роком і становитиме $45,44 млрд. Найбільше постраждає сегмент мобільних ігор, на який приходиться 66% загального доходу.
Що відбувається?
Серед причин спаду називають політику Zero COVID та скорочення витрат на мобільний зв’язок. Але глобальні чинники — це регуляторна політика китайського уряду та жорсткі правила для геймерів.
Китай — єдина країна у світі, де діють обмеження ігрового часу. Неповнолітні можуть грати онлайн з 8 до 9 вечора у п’ятницю, суботу, неділю та у державні свята. В результаті вже зараз кількість китайських геймерів скоротилась з 706 млн до 701,8 млн.
З іншого боку — суворі умови ліцензування та тиск на внутрішньому ринку, що змушує великі китайські компанії шукати можливості за кордоном, а іноземних розробників переглянути свої перспективи.
Чому випуск гри в Китаї схожий на квест
Кожна гра повинна бути схвалена NPPA — національним управлінням по ліцензуванню. Іноземні компанії не можуть безпосередньо публікувати або керувати онлайн-іграми, отже не мають права на отримання ліцензії. Для цього потрібна реєстрація китайського суб’єкта господарювання або місцевий партнер.
Існує докладний список обмежень щодо контенту, тому іноземним розробникам часто доводиться робити глибоку локалізацію гри, щоб пройти цензуру.
Наприклад, гра не може містити контент, який:
-
Виступає проти основних принципів Конституції та принижує військових, уряд, соціалізм, ставить під загрозу національну єдність, суверенітет, територіальну цілісність.
-
Спотворює історичні факти про Китай, пропагує війну, насильство, злочини.
-
Зображує релігію, культи, ворожіння, привидів, зомбі, вампірів.
-
Містить непристойність, порнографію, секс у будь-якій формі.
-
Демонструє жорстокість, трупи, скелети, кров будь-якого кольору.
-
Ставить під загрозу соціальну мораль та національні культурні традиції.
Час затвердження заявок на отримання ліцензії залежить від складності гри: від одного місяця для простих ігор типу головоломок до 6-8 місяців для сюжетних іноземних ігор.
Blizzard покидає китайський ринок?
Днями надійшла тривожна звістка: провідний розробник ігор Blizzard Entertainment не зміг домовитися з китайським видавцем NetEase щодо продовження угод, термін яких спливає у січні 2023 року. Президент Blizzard звернувся до місцевих гравців з новиною про припинення продажів і словами подяки за їхню лояльність протягом 20 років.
Невідомо, чим усе скінчиться. Якщо Blizzard все ж доведеться покинути місцевий ринок, це може стати початком кінця для всієї китайської індустрії. Уряд Піднебесної робить усе, щоб розправитися з технологічною індустрією, і найбільший у світі ринок ігор може не витримати тиску.