19 Лип 2024, 13:41

Ключові тренди в просуванні мобільних застосунків: альтернативні стори, ШІ, глобалізація

У сучасному ринку мобільних застосунків, де конкуренція серед них постійно зростає, маркетологам та розробникам необхідно досліджувати нові тренди, щоб виводити свої апки в топ. Вивчення нових тенденцій дозволяє зрозуміти, які стратегії працюють найкраще та які інновації впроваджувати для покращення видимості та залучення користувачів. 

Привіт! На звʼязку Провізіон Андрій, засновник агенції мобільного маркетингу ASO.Marketing. Далі ми обговоримо актуальні тренди, що формують майбутнє пошукової та графічної оптимізації застосунків, та як їх можна використовувати для досягнення конкурентної переваги.       

Основні тренди в ASO 

1. AI та автоматизація

Штучний інтелект впевнено займає місце у багатьох сферах, і ASO не виключення. За допомогою AI можна оптимізувати аналіз конкурентів, виокремити переваги застосунка та як результат сформувати стратегію на основі аналізу. З цими завданням може впоратися ChatGPT, який доступний кожному фахівцю. Надавши йому інформацію про застосунок, також можна отримати згенеровані варіанти описів та ключових слів.

Профільні ж сервіси впроваджують власні штучні інтелекти в свої платформи для аналізу великих обсягів даних. Наприклад, компанія Appfigures, використовує AI для автоматичного визначення релевантних ключових слів на основі даних з App Store і Google Play. А модель Atlas AI від AppTweak, тренована на мільйонах застосунків та ключових слів, допомагає швидко збирати найбільш релевантні кейворди.

Деякі інструменти, такі як Appbot, використовують AI для моніторингу та аналізу відгуків. Це дозволяє розробникам швидко виявляти та пріоритизувати основні проблеми, з якими стикаються користувачі, такі як баги, проблеми з інтерфейсом користувача або функціональністю застосунка.  Аналізуючи позитивні відгуки, розробники можуть зрозуміти, що користувачам найбільше подобається у застосунку, а також відслідковувати настрої юзерів після випуску нових версій застосунку або оновлень. Це допомагає вчасно вносити необхідні корективи, не допускаючи падіння рейтингу. 

Попри переваги, штучний інтелект, зокрема ChatGPT, може не завжди правильно розуміти специфічні контексти або нюанси, пов’язані з певним застосунком чи ринком. Якщо ChatGPT не оновлювався протягом певного часу (що особливо стосується безкоштовної версії програми), він може не знати про нові тенденції в ASO або зміни в алгоритмах App Store та Google Play. Тому важливо розглядати штучний інтелект як помічника aso-спеціаліста для виконання певних задач, а не заміну його. 

2. Альтернативні стори для застосунків

Закон Європейського Союзу про диджитал ринок (Digital Markets Act, DMA), прийнятий у 2023 році, зобов’язує Apple дозволити завантаження застосунків з альтернативних джерел для iOS та iPadOS. Це спрямовано на зниження монополії App Store та можливість розвитку нових сторів. Очікується, що новим магазинам застосунків буде не просто переконати користувачів та розробників відмовитися від звичного стору.

До прикладу, таким альтернативам Google Play, як Huawei AppGallery та Samsung Galaxy Store, досі складно конкурувати з гігантом андроїд-ринку. Якщо Google Play має більше ніж 2,5 мільярди користувачів на місяць, то Huawei AppGallery в минулому році звітувала про 580 мільйонів юзерів на місяць. Samsung Galaxy Store точну цифру користувачів не розголошує, проте, за неофіційними даними вона не перевищує 500 мільйонів. 

Тим не менш, Apple впроваджує нові функції, такі як оновлення API, яке дозволяє отримувати детальну інформацію про взаємодію користувачів з додатком у App Store, можливість тестувати різні елементи сторінок продуктів у App Store та інші, щоб мати конкурентну перевагу. 

Google Play також реагує на зміни та запроваджує новинки, такі як запуск рекламного контенту в Google Play для більшої кількості паблішерів, який раніше був доступний тільки для гігантів стору. Та новий редакційний формат “The Play Report”, де у відео-серіях розповідатиметься про популярні застосунки.

The Play Report

Ще однією причиною розвитку альтернативних сторів є відсутність Google Play у Китаї. Через що у крупних видавців застосунків, які планують запускати свої продукти у Китаї, зʼвляється гостра необхідність шукати альтернативні ринки.   

Але варто враховувати, що для паблішерів перебудова проєкту під кожен новий магазин застосунків є трудомістким і ресурсомістким процесом, який включає адаптацію до різних вимог, політик та стандартів. Це може ускладнити процес публікації й підтримки застосунків, підвищуючи витрати і зусилля.

Так само має змінюватися і стратегія оптимізації. ASO-фахівці повинні враховувати різні джерела трафіку та адаптувати свої стратегії для забезпечення видимості та завантажень у всіх магазинах. Оптимізація ключових слів, метаданих та рейтингів так само матиме велике значення, але потрібно буде також враховувати специфіку кожного стору.

3. Платне залучення трафіку та його вплив на ASO

Google та Apple запроваджують нові стратегії пов’язані з платним залученням користувачів. Зокрема, Google тестує ручне встановлення ставок за ключовими словами у Play Store через Google Ads. Це дасть змогу рекламодавцям самостійно визначати максимальну вартість за клік (CPC) для кожного ключового слова. Ручне встановлення ставок дозволить ефективніше конкурувати за ключові слова та оптимізувати витрати на рекламу.

Крім того, активно розвиваються такі платформи, як Google Privacy Sandbox та Apple SKAdNetwork. Обидві спрямовані на посилення захисту конфіденційності даних користувачів. Google Privacy Sandbox зменшує залежність від сторонніх файлів cookie та інших методів відстеження. Завдяки цьому аналізувати поведінку користувачів та налаштовувати таргетинг буде складніше. 

Privacy Sandbox Analysis Tool

У той же час SKAdNetwork від Apple забезпечує анонімний підрахунок завантажень, що ускладнює відстеження конкретних дій користувачів після натискання на рекламу. Розробники та маркетологи повинні будуть використовувати нові методи таргетування, щоб рекламні компанії були ефективними.

Проте, все це може збільшити попит на ASO як на канал зростання трафіку.  

4. Локалізація та культуризація

За даними Statista, глобальна кількість завантажень застосунків сягає 257 мільярдів, тому їх локалізація у мобільних сторах має все більш критичне значення для виходу на міжнародні ринки.
Локалізація застосунків дозволяє адаптувати продукт до потреб користувачів у різних регіонах, що сприяє зростанню завантажень. Наприклад, оптимізація застосунку для японського ринку може збільшити кількість завантажень на 50%. Така локалізація повинна включати не лише переклад текстів, а й врахування місцевих звичаїв і уподобань, таких як використання кольорів, форматів дат та стилю спілкування.

Скріншоти застосунка Picsart у Google Play для Японії

Наприклад, у Китаї користувачі віддають перевагу більш детальним описам та яскравим скріншотам з великою кількістю інформації. Тоді як в США акцент краще робити на короткі, лаконічні описи та мінімалістичний дизайн.

Скріншоти застосунку Nike у App Store для Китаю
Скріншоти застосунку Nike у App Store для США
Скріншоти застосунку Douyin (аналог Tik Tok) у App Store для Китаю
Скріншоти застосунку Tik Tok у App Store для США

Використання локальних ключових слів допомагає застосунку з’являтися у пошукових результатах, коли користувачі вводять запити рідною мовою. Наприклад, в Україні користувачі можуть частіше шукати “трекер звичок” замість “habit tracker”. 

5. Візуальна оптимізація

Один з основних трендів у мобільних креативах — створення високоякісної графіки. Тут на допомогу знову приходить штучний інтелект, який сприяє створенню креативів та економить час та ресурси фахівців. AI-алгоритми допомагають аналізувати ефективність візуальних елементів: які кольори, форми або теми більше приваблюють користувачів. Крім того, штучний інтелект стає все більш ефективним у генерації зображень за запитами. Проте, оскільки, подібні сервіси поки що не дозволяють редагувати деталі на згенерованих зображеннях, фахівці частіше використовують таку графіку як референси.

Враховуючи стрімкий розвиток AI-технологій, у майбутньому, можливо, з’являться інструменти, які дозволять гнучке редагування згенерованих креативів, що ще більше підвищить користь таких сервісів у візуальній ASO-оптимізації. 

Ключові поради для успішної ASO стратегії у 2024 році

Автоматизація та AI: Використовуйте інструменти штучного інтелекту та автоматизації для оптимізації. На основі отриманих даних штучний інтелект допоможе ефективніше аналізувати ключові слова, метадані та рейтинги, що дозволить покращити видимість вашого застосунку. 

Глобалізація: Локалізуйте контент відповідно до культурних особливостей регіону. Так ви залучите більше користувачів з різних країн та збільшите кількість завантажень застосунку. Локалізовані заголовки, описи та скріншоти можуть збільшити конверсію до 30% у неангломовних країнах.

Зростання значення відео контенту: Наявності самих лише скріншотів може бути недостатньо для користувача, щоб переконати його завантажити застосунок. Відео має змогу одразу продемонструвати функції застосунку чи геймплей гри. Згідно досліджень, додавання відео на сторінку застосунку, може збільшити конверсію на 40%. 

Важливість тестування: Одна з основних задач ASO — постійне тестування нових візуальних та текстових метаданих. A/B тестування допоможе визначити, які елементи найбільше впливають на залучення користувачів та встановлення застосунку. Так Snapchat збільшив кількість встановлень застосунку на 55% за допомогою A/B-тестування іконок.

Відгуки та рейтинги: Позитивні рейтинги та відгуки впливають на видимість застосунка та коверсію. Згідно з дослідженням Apptentive, підвищення рейтингу застосунку з 2 зірок до 4 може збільшити конверсію на 540%, а з 1 зірки до 4 — на 730%.

Опитування 2023 року показало, що 79% користувачів перевіряють рейтинги та відгуки перед завантаженням аппки, а 70% споживачів залишать відгук, якщо їх про це попросити у зручний час. Тому важливо заохочувати задоволених користувачів залишати позитивні оцінки та відгуки, оперативно відповідати на негативні коментарі та вирішувати проблеми користувачів. 

Висновки

Ринок мобільних застосунків активно розвивається, і зміни як в поведінці користувачів, так і в правилах ринку, стимулюють нові тенденції. Маркетологи все більше будуть використовувати промо-відео для залучення аудиторії та штучний інтелект для ефективнішого створення та аналізу метаданих. Водночас потрібно буде знаходити баланс між персоналізацією та конфіденційністю користувачів, особливо з урахуванням Google Privacy Sandbox та Apple SKAdNetwork.

На фоні зростання кількості застосунків та конкуренції все більш важливою стає локалізація застосунків для конкретних ринків. А також підтримання високого рейтингу застосунку та залучення позитивних відгуків. 

Тому фахівцям з aso-оптимізації варто враховувати ці тенденції, щоб ефективно залучати користувачів та залишатися в топі пошуку.

Розкажіть друзям про новину