Рівень медіаграмотності у ветеранів вищий, ніж в українців загалом: дослідження
30 Кві 2024, 17:23

Рівень медіаграмотності у ветеранів вищий, ніж в українців загалом: дослідження

Громадська організація «Детектор медіа» представила дослідження Індексу медіаграмотності ветеранської спільноти.

За результатами було виявлено, що частка аудиторії з вищим за середній рівнем показника індексу медіаграмотності серед ветеранів становить 80%, у той час як серед українців у цілому — 76%. При цьому кількість ветеранів, які мають високий рівень медіакомпетентності складає 20%, що на 6% більше у порівнянні з усім населенням.

Також для ветеранів характерні більш висока, ніж для населення України в цілому, цифрова компетентність та чутливість до спотвореного медіаконтенту.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Частка ветеранів, які перевіряють достовірність інформації, на 5% більша, ніж серед усього населення України (59% проти 54%). 72% ветеранів при цьому орієнтуються на підтвердження новин в інших медіа (у загальній аудиторії таких 66%), 28% шукають першоджерело інформації, на яке є посилання (у загальній аудиторії таких 25%), 30% оцінюють надійність джерела, на яке є посилання (у загальній аудиторії таких 29%). 

Серед основних ознак достовірної новини більшість ветеранів (41%) називають наявність у матеріалі посилання на джерело інформації та його розміщення у ЗМІ, якому вони довіряють. На свою інтуїцію у питанні виявлення дезінформації ветарани покладаються частіше, аніж середньостатистичний українець. Серед ветеранів таких 21%, а серед усієї аудиторії — 17%

Найчастіше, на думку ветеранів, медіаконтент спотворюється в інтересах політиків та політичних сил для створення їм позитивного іміджу (70%). Серед загальної аудиторії осіб, які так думають, — 68%. Частка ветеранів, які вважають, що держава є інститутом, зацікавленим у продукуванні спотвореного контенту, становить 28%. Це вище, ніж серед української аудиторії в цілому, у якій так думають 20%.

Розкажіть друзям про новину