В останні роки всі стали свідками появи голосових технологій, масового поширення подкастів та появи аудіобрендингу.
Аудіореклама була особливо ефективною, коли охоплювала аудиторію міленіалів та покоління Z, оскільки аудіо часто розглядається як засіб піклування про себе. 83% міленіалів стверджують, що використовують аудіо для зниження рівня стресу, а 77% вважають аудіо ресурсом для психічного здоров’я.
За даними IAB, глобальні витрати на діджитал аудіорекламу зросли на 57,9% у 2021 році та на 20% у 2022 році, а у 2023 році очікується подальше зростання. З припливом грошей у цей сектор бренди тепер борються за вуха, а не тільки за очі своїх клієнтів.
Інвестиції в аудіо від брендів призвели до професіоналізації екосистеми. Це означає, що аудіо є набагато вигіднішою маркетинговою інвестицією, ніж раніше, але як маркетологи повинні розробляти свої аудіо-стратегії?
Подкасти
Глобальні дані компанії з дослідження аудиторії GWI показали, що у 2023 році 21,2% користувачів слухали подкасти щотижня, витрачаючи в середньому 1 годину 2 хвилини на день на прослуховування подкастів.
Інтимна природа подкастів робить їх ідеальним засобом для рекламодавців, щоб налагодити зв’язок із зацікавленими слухачами. Слухачі не вмикають подкасти у фоновому режимі, вони повністю занурені у контент. За даними Spotify, 54% шанувальників подкастів кажуть, що вони з більшою ймовірністю розглядають можливість покупки у бренду, який рекламується в подкасті, а 81% з них придбали щось після прослуховування реклами.
Не потрібно обирати подкаст лише тому, що він популярний — варто подумати про подкасти та категорії подкастів, які можуть найкраще відповідати цільовій аудиторії.
Потрібен відповідний формат: реклама від автора подкасту часто може бути більш цікавою або викликати більше довіри, але традиційну аудіорекламу легше створити і її можна використовувати в декількох подкастах.
Музичний стрімінг
За даними GWI, середньостатистичний інтернет-користувач витрачає 1 годину 38 хвилин на день на прослуховування музичних стрімінгових сервісів, таких як Spotify, що лише на 13 хвилин менше, ніж на перегляд звичайного телебачення (тобто ефірних і кабельних каналів).
За останні дванадцять місяців середньосвітовий щоденний показник збільшився на 5 хвилин на день (+5,4%), і типовий користувач тепер витрачає приблизно 36 днів неспання щороку на прослуховування стрімінгової музики.
Реклама має бути короткою і простою, оскільки вона перериває потік плейлиста.
Реклама має бути персоналізованою для аудиторії: музичні стрімінгові платформи використовують алгоритми для персоналізації, щоб бренди могли таргетуватися на основі демографічних показників, музичних смаків та місцезнаходження.
Купувати варто безпосередньо у стрімера: такі платформи, як Spotify, можуть запропонувати преміум-розміщення та безкоштовне виробництво.
Розумні колонки
За даними дослідника ринку в Австралії Neuro-Insight, брендована реклама на розумних колонках викликає 25% збільшення загальної активності мозку порівняно з брендуванням у стандартній аудіорекламі. Дослідники нейромаркетингу також виявили, що участь у розмові з рекламою за допомогою голосового помічника робить моменти брендування на 11% більш запам’ятовуваними.
Створення цікавого та корисного голосового досвіду: можна зробити це, розробивши голосові застосунки або скіли, які надають додаткові функції, такі як поради, навчальні посібники, вікторини або ігри.
Реклама має бути не нав’язлива: споживачі вже насторожено ставляться до нав’язливої реклами в розумних колонках, тому краще створювати традиційну рекламу короткою і приємною.
Аудіокниги
Дані GWI також показують, що майже кожен п’ятий інтернет-користувач також слухає аудіокниги щотижня. Ринок аудіокниг в основному вільний від реклами, оскільки такі сервіси, як Amazon, Audible і Spotify, наразі працюють за підпискою.
Але реклама в аудіокнигах може стати більш поширеною після того, як Marketing Brew виявив, що онлайн-служба аудіокниг і подкастів Audible проводить обмежене тестування реклами в аудіокнигах.