Донатити можна у різний спосіб, це не завжди про гроші. Як важлива кожна гривня, важливі й таланти та час людей, які реалізують благодійні ініціативи. Щоб донести цей меседж, Благодійний фонд «PEREMOGA» разом з українськими креаторами створили соціальні ролики про роботу волонтерів. Вони безкоштовно працювали над проєктом — таким чином внесли свій творчий донат. Основна мета — показати зсередини, як працюють фонди та який величезний пласт роботи виконують їх команди.
Українці фізично та морально втомилися від війни, стали набагато менше донатити на життєво важливі ініціативи. Але вигорання — не єдина причина. Команда БФ «PEREMOGA» зіштовхнулася з тим, що не всі люди розуміють, як працює благодійний фонд. І вирішила проілюструвати це в цікавих соціальних роликах. Через креатив — те, на чому спеціалізуються засновниці фонду Анастасія Єрак та Анастасія Логутенко. До війни вони успішно займалися брендами та створювали івенти у RGB idea group.
«Людям іноді здається, що благодійним фондам просто так стільки всього дають безкоштовно. Цілодобову працю на бекстейджі вони не бачать. Скільки ми написали листів, провели зустрічей, як організовується вся робота. Кожного дня ми долаємо нові виклики, 24/7. Тому вирішили показати це українцям, щоб вмотивувати та надихнути. І донести це саме через творчість», — зазначає Анастасія Єрак, співзасновниця та директорка благодійного фонду «PEREMOGA».
До роботи креативниці долучили колег з індустрії, які підтримали ініціативу та задонатили творчістю. Творчий донат — це коли люди роблять щось, що люблять та вміють, але з вагомішою метою, ніж гроші. В цьому випадку — через мистецтво, кіно, рекламу, івенти креативники пропагують благодійність та розповідають про події в Україні. Творчий донат може зробити кожна людина своїми навичками, часом, талантами.
Продакшеном роликів займався Contrabas video production. Команда закривала всі менеджерські та комунікаційні питання, розповідає Олександра Тесленко, співзасновниця продакшена й директорка школи мистецтва Contrabas movie school: «Ідея роликів — показати, як одна мета об’єднує українців. Загалом задача креативної та кіноіндустрії — працювати і воювати на інформаційному фронті. Доносити світові, що відчувають українці, кому потрібна допомога, і як її можна надати. Фіксувати цей важкий, але визначний історичний період України».
Креативну подачу для проєкту розробила агенція «Невгамовні». Їхні колеги, які займаються обладнанням для індустрії, надали техніку. Максим Маліновський, оператор-постановник, опікувався візуальним рішенням роликів: «Я був очима режисера і відповідав за загальну картинку усіх роликів. Щоб візуально ролики були цікавими, я запропонував зробити креативний перехід кадрів – match cut. Це коли один кадр переходить в інший схожий зі схожим рухом. Для мене важливо за допомогою своїх знань наближати нашу країну до Перемоги, власне це і був мій творчий донат. Взагалі, роль креативників у цій гібридній війні так само важлива, як і військових. Адже треба доносити правдиву інформацію про війну не лише нашим громадянам, а й усьому світові. А креативними підходами робити більший розголос вдається краще».
У роликах висвітлили роботу волонтерів на прикладі діяльності фонду «PEREMOGA»: допомога ЗСУ та допомога людям, які постраждалим від війни, а саме — харчування ВПО, а також підтримка ментального здоровʼя дітей. Як усе відбувається, скільки займає часу, скільки людей залучені до певного ланцюжка, скільки операційної роботи лежить на плечах команди фонду.
Зніматися запросили реальних людей, які з початку війни долучилися до цієї роботи: опрацьовували заявки, організовували допомогу, фасували продуктові пакети, носили вантаж, шукали автомобілі. «Ці ролики допомагають людям подивитися на роль та діяльність фондів і благодійних ініціатив під іншим кутом. Це дуже грамотний підхід — робити щось креативне на війні. Мотивувати не через залякування та негатив, а через творчість та пробудження людяності», — коментує волонтер Дмитро Сотов, який знявся в одному з відео у ролі поляка.