Telegram, що набирає обертів, здається легким каналом комунікації з передплатниками й обіцяє можливість виділитися на тлі конкурентів. Однак за 8 років існування месенджера в ньому все ще критично мало каналів брендів, а успішних ще менше. 2021 — час, коли це час міняти. Які можливості дає Telegram бізнесу, яким брендам варто звернути увагу на цей майданчик і як завоювати на ньому популярність? На зв’язку Павло Шапка, CEO першого в Україні Telegram Agency, погнали.
Telegram для бізнесу: у чому його переваги?
- Відсутність монетизації. Оскільки майданчик сам себе ще не монетизує, кількість реклами на ньому низька. Завдяки цьому користувачі частіше звертають на неї увагу і, само собою, конверсія виходить вище.
- Можливість створювати корисні чат-боти. Вони допомагають як спілкуватися з клієнтами, а і спрощують автоматизацію деяких процесів.
Чим чат-бот у Telegram відрізняється від чат-бота у Viber? Весь секрет в API (application programming interface), який надає більше можливостей та дозволяє реалізувати багато креативних ідей.
- Можливість без перешкод залучати трафік на сайт. Зазвичай майданчики не хочуть, щоби передплатники йшли на сторонні сайти, тому всі пости, які містять гіперпосилання на основний ресурс, мають менші охоплення. Цьому месенджеру не важливо, чи містить ваш пост посилання чи ні, що порівняно з іншими платформами гарантує значно більший відсоток переходів на сайт.
- Відсутність «розумної» стрічки. «Розумна стрічка», що з’явилася далекого 2016 року, стала знахідкою для звичайного користувача, але водночас для рекламодавців у Facebook та Instagram, які прийшли туди продавати, вона стала справжньою трагедією.
Telegram доставить повідомлення всій вашій аудиторії. Але те, як багато людей його відкриють, залежить від залучення аудиторії на каналі.
Чим Telegram кращий за Facebook і Instagram?
Telegram має одну вагому перевагу перед конкурентами, завдяки якому розміщувати рекламу на ньому вигідніше: спрогнозувати органічні охоплення набагато простіше.
У блогерів у Instagram це зробити складно тому, що їх охоплення скачуть від гіва до гива, тому щоразу перед розміщенням потрібно запитувати актуальну статистику. До того ж, часто блогери вдаються до фотошопа своєї аналітики. У Telegram ж охоплення доступні кожному користувачеві.
Варто також зазначити, що інфлюенсери відсутній єдиний прайс на рекламу, тоді як рекламний ринок Telegram в основному працює за CPM.
Щодо Facebook, то там середнє органічне охоплення публікацій серед передплатників сторінок брендів становить 2 %. Тобто з 5 000 фоловерів пост у стрічці бачать лише 100 людей.
Аудиторія Telegram
Ще однією істотною перевагою Telegram є його доросла платоспроможна аудиторія. Станом на січень 2021 року аудиторія Telegram зросла до 500 мільйонів активних користувачів на місяць (по всьому світу). Скільки користувачів припадає на Україну, достеменно невідомо, але цього року Telegram став одним із найбільш популярних додатків серед користувачів Android.
Портрет середньостатистичного користувача з України виглядає так:
При цьому більше половини користувачів заробляють від 20 тисяч грн на місяць, а кожен п’ятий користувач — понад 30 тисяч гривень.
Яким брендам потрібен Telegram?
Успішних корпоративних каналів у Telegram небагато — це говорить про те, що ця ніша зараз є вільною. Завдяки індексаторам ми з’ясували, яких каналів у Telegram найбільше:
Новинні та розважальні канали — наймасовіша та найпопулярніша тематика в Telegram. Далі йдуть політичні, освітні, новини індустрії, авторські канали та майже наприкінці — канали брендів. Але це хороша новина для тих, хто готовий регулярно виробляти контент та хоче завоювати ринок Telegram.
Судячи з нашого досвіду, Telegram корисний для всіх, кому потрібна впізнаваність та охоплення, і тим, кому є, що сказати, це точно:
- маркетплейси
- онлайн-бізнес
- інфобізнес
- інвестиційний бізнес
Вони пускають трафік із месенджера собі на сайт, а він конвертується в ліди та продажі.
Як просувати канал у Telegram?
Створити канал у Telegram просто. Набагато складніше привести туди підписників. Можна звичайно використовувати безкоштовні методи просування: розповісти про канал друзям і знайомим, а потім сподіватися на сарафанне радіо, реєструватися в безкоштовних каталогах або домовитися про взаємний піар. Але платні способи просування все ж таки більш надійні та ефективні. І тут усе залежить від обраного майданчика.
Найбільш активна аудиторія знаходиться в самому Telegram. Її можна залучити на канал за допомогою розміщення рекомендацій на інших близьких за тематикою каналах. У такому разі для каналу бренду передплатник коштуватиме 15–28 грн для бренд-спільнот та 5–10 грн для контентних каналів.
У Instagram найбільш ефективно «працюють» дві механіки рекламних розміщень:
- Конкурсно-рекомендаційна сторіс зі свайпом від блогера, де він розповідає про канал, його унікальності — простіше кажучи, рекомендує його передплатникам та закликає їх передплатити.
- Інтерактивний Instagram-макет — серія сторіс у блогера, де він плавно підводить аудиторію до реклами опитувальниками.
Для таких механік найбільше релевантно підходить просування жіночих каналів, тому що в Instagram переважно жіноча аудиторія. Вартість передплатника для бренду в цьому випадку коливається в районі 15–20 грн., для контентних спільнот — 5–10 грн.
Таргетована реклама
У далекому 2018 році таргетована реклама в Instagram була одним із найефективніших способів просування Telegram-каналів, але через велику конкуренцію та перенасиченість із кожним роком вона ставала дорожчою. Тому ми відмовилися від цього способу просування.
А ось таргетована реклама TikTok як ніколи актуальна. Однак, якщо ваш канал не верифікований, вам доведеться використовувати механіку, при якій рекламна публікація в TikTok повинна вести на сайт/лендинг, який потім приведе на Telegram-канал. Не сперечаюся, трохи складно, але за правильного підходу можна отримати дуже багато передплатників за невелику вартість — 10–15 грн для каналу бренду та 3–8 грн для контентних спільнот.
Зазначу, що підписник з інших платформ найчастіше не такий «якісний». І якщо на ваш канал підпишеться, припустимо, 10000 осіб, тільки 1000 із них, якщо не менше, будуть активними.
Чому важливий охватний маркетинг
ШШирокі налаштування націлювання дозволяють рекламодавцям направити повідомлення конкретній людині та бути впевненим, що адресат її отримає. Така реклама може отримати великої кількості кліків, але через це її цінність не зменшується. Охоплюючий маркетинг підвищує впізнаваність бренду, а впізнаваність, у свою чергу, підвищує лояльність аудиторії, формує позитивний імідж бренду та сприяє його просуванню. Ми співпрацюємо з кількома брендами, які успішно використовують цей інструмент:
Про підводні камені
Якщо ви вже вирішили, що настав час збирати вершки, поки це не зробили конкуренти, не будемо вас відмовляти. Але є кілька нюансів, про які хочемо попередити.
- Telegram рясніє «накрученими» каналами. Ботівники вміють накручувати все: перегляди, передплатників, реакції, коментарі тощо. І крутять вони так добре, що буває складно докопатися. Якщо ви потрапите на такий канал, то отримаєте бажаний приплив нових передплатників, але всі ці люди будуть «неживими».
- Рекламні агенції часто не до кінця розуміються на тому, як працює Telegram. Деякі рекламні агенції включають у свій перелік послуг просування в Telegram. Однак за результатами деяких рекламних кампаній видно, що розміщення у 90 % випадках проводяться на каналах-ботівниках.
- Адміністратори можуть збільшити вартість. Між собою адміністратори каналів продають рекламу за низькими цінами, але якщо ваш бренд самостійно проводитиме медіабаїнг, то це обійдеться дорожче.
- У Telegram немає органічного зростання каналу, тому для підтримки його популярності власник повинен постійно залучати на канал нову аудиторію.
Що ми пропонуємо?
Наше агентство проводить медіабаїнг за оптимальними цінами лише в перевірених Telegram-каналів. Простіше кажучи, ми беремо на себе закупівлю реклами в Telegram каналах для залучення передплатників у канал клієнта. Крім охоплювальних кампаній, ми запускаємо канали для брендів із нуля, розробляємо для цього стратегію та унікальний контент.
Наша агенція працює на ринку Telegram більше 3 років, тому ми знаємо ринок зсередини. Перед розміщенням реклами на каналі ми перевіряємо його показник залучення, наявність накрутки, а потім самостійно готуємо рекламні пости, домовляємося про їхнє розміщення з адміністратором та контролюємо вихід. За підсумками флайту ми надаємо клієнтам розгорнутий звіт про статистику. Якщо ви хочете включити Telegram до свого списку комунікаційних каналів, заповнюйте бриф.