45% українців відмовились від російської музики: суспільні зміни після 24 лютого
10 Тра 2023, 12:58

45% українців відмовились від російської музики: суспільні зміни після 24 лютого

Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну спостерігається значне зростання національної свідомості. Зокрема, перехід великої кількості громадян на українську в повсякденному спілкуванні.

Дослідницька компанія Gradus Research почала моніторити суспільні зміни починаючи з четвертого дня війни, і продовжує це дослідження надалі. Тенденція переходу на спілкування українською зберігається стійкою, про це свідчать дані восьмої хвилі дослідження “Градус супільства під час війни”, проведеної Gradus Research наприкінці квітня 2023. Якщо до повномасштабної війни більшість респондентів у побуті зазвичай розмовляли російською мовою (56%), а українською користувалися 43% респондентів, то наразі картина протилежна: більшість у повсякденному житті спілкується українською — 61%.

Найбільший приріст частки україномовного населення спостерігається у південному регіоні (+23%) та у Києві (+23%), а також у східному (+19%) регіоні України.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Найбільш активно переходить на українську в побуті молодь (18-24 роки), та як не дивно — старша вікова група (55-60 років).

Що ж до споживання музики виконавців з країни-агресора, то майже половина опитаних громадян України (45%) відмовилися повністю від її прослуховування після початку повномасштабного вторгнення. Ще 20% респондентів стверджують, що не слухали її і до війни. Близько чверті респондентів (22%) слухають, але значно менше, ніж раніше. І лише 7% опитаних слухають такий контент у тому ж обсязі. 

Повний звіт дослідження доступний на сайті Gradus Research за посиланням.

У рамках проєкту “Градус суспільства під час війни” Gradus Research провів вісім хвиль дослідження настроїв українців під час війни: І хвиля — 28 лютого-1 березня 2022 , ІІ хвиля — 8 березня 2022, ІІІ хвиля — 28 березня 2022, IV хвиля — 20 квітня 2022, V хвиля — 23 травня 2022, VI хвиля — 28-30 липня 2022, VII хвиля — 27-30 грудня 2022, VIII хвиля — 24-25 квітня 2023. У восьмій хвилі анкету у спеціальному мобільному додатку заповнили 1000 респондентів. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром більше 50 000 жителів у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіону.

Розкажіть друзям про новину