Зміни та актуальні тренди ритейлу: інсайти із зустрічі Havas Talks x Retail Середа
14 Вер 2023, 14:00

Зміни та актуальні тренди ритейлу: інсайти із зустрічі Havas Talks x Retail Середа

Сучасний ритейл — це частина нашого щоденного життя, де поєднуються товари, послуги, люди та емоції. Бренди вже давно зрозуміли, що саме споживчий досвід робить покупки особливими. Тому постійне вдосконалення цього досвіду є важливим елементом стратегій. У цій статті розглянемо, як ритейл стає ще цікавішим, коли він надає покупцям незабутні враження, а не просто товари. 

У вересні Havas Talks x Retail Середа зустрілись для обговорення про зміни у ритейлі, тренди та креативний маркетинг. У цій статті — головні інсайти з зустрічі.

Про актуальні тренди у ритейлі розповіли співзасновники IDNT — Микола Чумак та Олена Коронотова. Рита Пешкіна, Chief Strategist у Havas Village Ukraine, розповіла про стан e-commerce в EU, а також ключові тенденції. СЕO Havas Ukraine, Світлана Лобанова, поділилась інсайтами креативного маркетингу для ритейлу. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь
Онлайн чи oфлайн? 

Ритейл вже давно не обмежується просто продуктом і місцем його продажу. Він перетворився в щось більше, що стосується перш за все людей і їхнього досвіду. 

Вибір товару і спосіб його придбання стали лише частиною більшої історії, де головні ролі відводяться покупцям і їхнім відчуттям задоволення від покупки. Тож в першу чергу, вам, як бізнесу, потрібно забезпечити потреби клієнтів та створити той досвід, за яким вони захочуть повернутись. 

І офлайн, і онлайн бізнеси мають можливості забезпечити цей досвід. 

Створення гібридних форматів бізнесу, нових бізнес-моделей, власних еко-систем та розуміння потреб своїх клієнтів — це те, що дає цінність споживачу. 

Якщо говорити про переваги, то і офлайн, і онлайн мають свої плюси і мінуси. До прикладу, у офлайн-бізнесі ми можемо надати якісний сервіс, але в онлайн це можна робити 24/7. Коли в онлайн споживач має доступ до всієї інформації про продукт, то в офлайні ми можемо надати живу консультацію та запропонувати тест-драйв або мультисенсорний досвід. 

Успішні ритейл-концепти 

Поступово маркетинг-мікс перейшов зі звичного 4P — Product, Place, Price, Promotion в 4-E: 

  • Experience 
  • Everyplace 
  • Exchange
  • Evangelism

Цей мікс світові бренди забезпечують новими практиками. Наприклад, це може бути самообслуговування та гібридні магазини без продавців. Або ж формат Smart Assistance та роботизація. 

Навіть професійне освітлення в офлайн точці бізнесу стає частиною Customer Journey. 

І звісно, органічність, цінність та інклюзивність все ще є важливими для споживачів. 

Якщо ваш бренд може запропонувати формат онлайн+офлайн — це ще одна можливість забезпечити Everyplace з 4-E міксу. 

Креативний маркетинг у ритейлі  

Безумовно, нова реальність, в якій живуть українські споживачі впливає на вподобання, настрої та додає сценарії поведінки в рітейлі. В усьому світі, а в Україні ще й через постійний високий емоційний фон, непоміченою може залишитись така комунікація брендів, що ігнорує реальність та актуальні потреби споживача. Серед ключових світових трендів сьогодні можна виділити такі: таргетованість, свідомість, інклюзивність. 

Три тези, як кожен може бути адаптований сьогодні до українського споживача.

  • Таргетованість — усвідомлювати, до споживачів у якому стані та з якими потребами звертаємось, щоб досягти особистісного сприйняття креативів, задіювати незадіяні цільові групи, сприяти вирішенню локальних проблем.
  • Свідомість — брати на себе просвітницьку роль та просувати навчальні наративи, які допоможуть суспільству, що задекларувало готовність до змін — вдосконалюватись.
  • Інклюзивність — не ігнорувати розмаїття індивідуальностей, очолювати тренд на різність споживачів та готовність працювати з кожним. 
E-commerce в Європі: що нового?

Східна Європа демонструє вищі темпи зростання продажів e-com в B2C, ніж у багатьох західноєвропейських країнах. Однак Західна Європа залишається лідером за своєю часткою обороту eCommerce B2C в Європі. 

До ключових аспектів розвитку, на які фокусують свою увагу більшість європейських країн, можна віднести такі: 

  1. Екологічність логістики — наприклад, у Латвії на державному рівні зʼявилася вимога додавати певну кількість біопалива до звичайного дизельного.
  2. Автоматизація камер схову. Oдин із прикладів — бельгійський уряд. Він розглядає законодавство про поштові скриньки для посилок, які будуть використовуватись в нових будівлях. 
  3. Ринок вживаних товарів — у Франції споживачі змінили своє ставлення до вживаних товарів. Понад 50% споживачів стверджують, що купували вживані товари за останні 12 місяців. Крім того, 70% французьких споживачів заявили, що вони особисто продавали вживані речі в інтернеті.
  4. Багаторазове пакування — країни розглядають пакування товару, як частину політики сталого розвитку. 
  5. BigData та АІ — прикладом можуть бути ритейлери у Швеції, які використовують дані, що вони збирають, щоб покращити ступінь персоналізації для кожного клієнта.
  6. Маркетплейси — у Німеччині стрімко розвиваються маркетплейси. Обсяги продажів за допомогою них вже сягають понад 50%. 

Отже, ритейл постійно змінюється та адаптується до потреб сучасного суспільства. Інновації, персоналізація, технології — все це робить ритейл більш захопливим і зручним для споживачів. З кожним роком він змінюється разом з нами, надаючи брендам більше можливостей, а споживачам незабутнього досвід.

Розкажіть друзям про новину