Стас Барановський, маркетинг-дизайнер у продуктовій IT-компанії Futurra Group, розповів, як ефективно створювати десятки робочих креативів на день, коли в команді лише троє дизайнерів, а маркетинг-тестів — безліч. Матеріал буде корисний представникам маркетингових команд в IT-компаніях, що прагнуть якісно пришвидшити свій креативний скейл з мінімумом ресурсів.
При стрімкому масштабуванні маркетингу та тестуванні безлічі різноманітних підходів залучення користувачів до продукту, створення рекламних креативів — регулярний процес, що потребує рук та швидкості, залишаючись при цьому якісним та, очевидно, креативним.
У нагоді дизайнерам стануть ШІ-інструменти. Вони можуть бути чудовим доповненням до стандартного набору тулів і допомогти налагодити гармонійний дизайн-флоу, що буде йти in line з бізнес-цілями.
У цій статті я розповім, як креативні маркетинг-команди можуть ефективно використовувати ШІ (на прикладі Midjourney), аби досягти такої бажаної для бізнесу формули «мало рук + мало часу × обмежений бюджет = топовий результат». У матеріалі також буду використовувати власні приклади створення креативів за допомогою Midjourney.
Ретроспектива та порівняння
Щоб зрозуміти, як покращити та оптимізувати створення креативів за допомогою Midjourney, пропоную спершу пройтись стандартним сетом інструментів, що зазвичай використовували і використовують дизайнери.
Окрім очевидних (комп’ютера, графічного редактора та, звісно ж, дизайнерського хисту), це сервіси з кольоровими палітрами, текстурами, іконками, градієнтами, спай тули по відстеженню реклами конкурентів, застосунки для покращення якості зображень, сайти з бібліотеками шрифтів, фотостоки тощо.
Та, якщо з палітрами, текстурами, градієнтами та іконками дизайнер може впоратись самостійно (або взяти з безкоштовних відкритих ресурсів, яких є вдосталь), то спай тули, сервіси покращення якості зображень та фотостоки — задоволення зовсім не безкоштовне і часто недешеве.
Звичайно ж, деякі інструменти можна використовувати в режимі «limited». Втім, коли бюджети на рекламу обмежені, а у планах маркетологів проведення великої кількості коротких тестів, лімітованих тарифів у тих же фотостоках може просто не вистачити на бажані 300 тисяч креативів на день.
Тут у нагоді і стають ШІ-тули.
Наведу трохи цифр для порівняння. За найоптимальнішим тарифом Mix and Match на Shutterstock ви отримуєте 50 зображень за 99$.
У Midjourney за 60$ ви отримуєте 30 годин на місяць Fast GPU (пріоритетне генерування контенту) та необмежений Relax GPU Time (контент генерується трохи довше, за принципом черги). І це вже звучить, як реальний безліміт.
Що також важливо, можна не турбуватись про авторські права, адже на даний момент платна підписка дозволяє комерційне використання створеного нейромережами контенту.
Додамо сюди можливість генерувати зображення з різними aspect ratio, функції custom zoom in/out та vary region, проводити різноманітні ітерації з отриманим контентом, аж поки результат нас повністю не задовольнить. І от перед нами справжнісінька марвелівська рукавиця нескінченності для створення креативів.
Midjourney — крута альтернатива фотостокам і пігулка від довгих пошуків тієї самої фотографії чи ілюстрації, що значно заощаджує час та нерви.
Використання цієї нейромережі дозволило значно оптимізувати робочий процес дизайн-команди і застрімлайнити створення необхідної кількості паків креативів з планами маркетологів.
Так, на створення одного паку (у ньому зазвичай 2-3 візуали) зараз йде приблизно 20 хвилин (тоді як без Midjourney — у середньому 45 хвилин, а то й більше).
За день я можу зробити до 12-14 повноцінних паків замість 7-8. Тепер множимо це на три (у команді нас троє) та отримуємо мінімум 36 паків візуалів.
Звісно, ці числа не є сталими, вони можуть залежати від деманду та різноманітних факторів. Та все ж тенденція до значної оптимізації часу та ресурсу дизайнера очевидна.
Зрозуміло, що з першого разу, першого запиту по промптам в Discord, ви можете не отримати одразу бажаний результат. Але з часом почнете забувати про 15-20 хвилин на пошук зображень, які «можуть підійти», і на місце стокових прийдуть зображення формату «ті, що треба», які були згенеровано Midjourney за лічені хвилини.
Якщо ви ще не використовували цю нейронку і не знаєте, як писати вдалі промпти, у мережі вже є безліч гайдів та навіть цілих бібліотек, де можна скопіювати промпт за потрібним вам референсом. Окрім того, корисними будуть prompt-chat та prompt-faqs у самомі Discord.
Перейдемо до практики
Щоб наочніше продемонструвати користь нейромережі, поділюся алгоритмами, що допомагають мені день у день створювати креативи (і не тільки).
Припустимо, що нам слід розробити візуал для квіза маркетингової воронки лайфстайл-застосунку.
Переді мною стоїть задача — задизайнити 4 фотографії (це має бути один і той самий персонаж у віці 15, 25, 40 та 60 років). Переходжу до написання промпту.
З власного досвіду скажу, чим коротше і конкретніше ви опишете, що саме хочете бачити, тим вірогідніше отримаєте бажаний контент. Запит має бути точним, бо чим більше ви насичуєте його описами, тим більшу варіативність і зону для мувів даєте нейромережі. Тож уникайте зайвих слів, адже тільки так нейронка зрозуміє, що вам потрібно.
Я прошу Midjourney згенерувати портретне фото хлопця у віці 15 років і додатково задаю такі візуальні параметри:
- Колір волосся та очей, щоб в подальшій зміні віку персонаж залишався схожим на себе.
- Також для зручності прошу використовувати жорстке світло на фотографії (щоб мати більш чіткі та виразні контури) та ізольований задній фон. Це надасть можливість швидше вирізати персонажів, якщо буде така необхідність.
Отримавши необхідний мені результат, я використовую функцію Vary (Subtle), після чого просто змінюю в промптах вік персонажа.
Давайте подивимось на результат. На цю роботу я витратив 15 хвилин:
Midjourney vs ChatGPT
Під час написання цієї публікації OpenAІ викотили обнову: у ChatGPT інтегрували Dall-e 3. Відтепер і ChatGPT може генерувати зображення. Ми з колегою вирішили провести тест та попросили ChatGPT згенерувати портрети чоловіків за таким саме промптом.
І ось, що ми отримали:
Ми бачимо, що Dall-e 3 впорався із задачею лише частково. Він не зміг зчитати якір aspect ratio і згенерував зображення довільної форми. Окрім цього, кидається в очі, що на цих портретах чоловіки виглядають нереалістично (через недостатнє пропрацювання текстур).
ChatGPT, як і Midjourney, видає нам 4 зображення на вибір.
На сьогодні в самому чаті немає додаткових налаштувань і редагування зображення після отримання результату. Але є досить приємний бонус — ви можете генерувати зображення, використовуючи промпти українською мовою. Втім, Dall-e 3 хоч і розуміє українську, але видає не завжди релевантні результати.
Прошу враховувати, що тест проводили 20 жовтня 2023 року. ChatGPT стрімко розвивається, як і Midjourney, тому я не здивуюсь, якщо під час виходу цієї статті в Dall-e 3 зʼявляться нові можливості та інструменти.
Midjourney для створення рекламного креативу
Тепер перейду до креативів — маю створити три статичні за наступним описом від маркетологів:
- Розмір креативу: 1080 х 1080 px;
- На банері присутній текст:
- Heading 1: Discover the Unexpected
- Heading 2: Your Random Adventure Awaits!
- Кнопка «Take Test»
- Візуальний ряд: жінка plus-size, яка сидить за барною стійкою в чорній сукні;
- На всіх креативах текст і кнопка однакові;
- Змінюються тільки зображення жінок.
Для початку робимо базові арт-борди під креативи. Текст зверху, кнопка знизу:
Пропишемо наступні промпти:
Для того, щоб фотографія більше підходила до кольорової палітри креативу, я додаю наступний промпт: in the style of dark gray and dark brown.
Я отримав перше фото, та є нюанс. Оскільки при запиті були задані параметри по aspect ratio 1:1 (зображення згенеровано під квадрат), обличчя моделі перекриває заголовок.
У таких випадках я використовую дві функції (на вибір, у залежності від ситуації): Zoom Out та Pan Up.
Після отримання потрібного результату, генерую по цим же промптам ще 2 зображення, змінюючи тільки початок на «plus size asian woman».
Ці три креативи зайняли в мене 20 хвилин часу (від створення арт-борду до експорту). Як я вже зазначав, без Midjourney це могло зайняти 45 хвилин.
Звісно, іноді креатив через стоки вдається зробити так само швидко (у випадку, якщо релевантне фото знаходиться одразу). Але це як гра в рулетку.
Варто, втім, зазначити, що іноді і за допомогою нейромережі не вийде впоратись із задачею швидко — Midjourney все ще не завжди генерує ідеальний результат і часто працює якось так:
Ви досі можете отримати дивні візуали на, здавалося б, доволі стандартні запити:
Але нейромережі розвиваються семимильними кроками. Я пам’ятаю, як ще тільки вчора вилетів апдейт з можливістю використовувати zoom на згенерованих зображеннях, а вже сьогодні сервіс має функцію, яка надає можливість тонше відкорегувати результат, який ви отримуєте (мова йде про функцію «Vary (Region)»).
Замість висновків
Нейромережі по генерації зображень вже давно не просто прикольна фіча — це корисні інструменти, що можуть значно скоротити вартість та час розробки ваших рекламних креативів.
Поява цього інструменту не перевернула гру, але точно змінила правила. На початку 2023 року соціальні мережі вибухали на тему «нейромережа замінить графічних дизайнерів», «нейромережа забирає хліб у фотографів». Але я дотримуюсь думки, що самостійно генерувати контент у нейромережах все одно зможе лише людина, яка має певні знання, розуміння трендів дизайну та художній смак.
Midjourney не зможе повністю взяти на себе роботу дизайнерів і фотографів, але точно зможе її якісно покращити.
У моєму оточенні є багато колег-дизайнерів, які спробували Midjourney в 2022 році і, не задовольнившись результатом, вирішили не витрачати на це час. Але, як сказав Річард Бренсон: «У світі бізнесу конкуренція схожа на гру. І виграє той, хто краще володіє правилами і готовий змагатися».
Зважаючи на швидкість розвитку цього напрямку, я не здивуюсь, якщо в найближчі пару років на джоббордах зʼявлятимуться окремі позиції на кшталт «Midjourney Prompt Designer». Запит на такі послуги насправді вже є й зараз — на фріланс-платформах та в описі класичних вакансій на позицію графічного дизайнера.
Тож моя порада колегам по цеху: не бійтесь впроваджувати ШІ-інструменти у ваш креативний процес. Досліджуйте, тестуйте і завжди слідкуйте за оновленнями, що пропонують нейромережі. Це збереже вам час, внутрішній ресурс та, дуже вірогідно, роботу.