Юлія Курова, СЕО Kyifornia: «Ми трансформуємо складний державний та соціальний контекст у людяні зрозумілі меседжі»
30 Жов 2024, 14:00

Юлія Курова, СЕО Kyifornia: «Ми трансформуємо складний державний та соціальний контекст у людяні зрозумілі меседжі»

Разом з міжнародними фондами агенція Kyifornia створює державні та соціальні комунікаційні кампанії, які сфокусовані на розвитку України та її суспільства. 

Серед тем, які були прокомуніковані протягом двох років: кібербезпека, воєнні злочини, сексуальне насильство на окупованих територіях, допомога врятованим, психологічна підтримка українців, мінна безпека, гаряча лінія психологічної допомоги чоловікам, протидія домашньому насильству, боротьба з раком молочних залоз, безоплатна правова допомога, руйнування культурних пам’яток, допомога ВПО, безбарʼєрність та інклюзивність тощо.

Засновниця та СЕО Kyifornia Юлія Курова в інтервʼю MMR розповіла про створення агенції під час повномасштабного вторгнення, улюблені кейси та соціальні проєкти національного рівня, що мають глибокий зміст і вплив на суспільство, а також наближають Україну до перемоги. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Ви створили агенцію у травні 2022 року. З якими викликами ви зіткнулися на старті та як вдалося подолати ці труднощі?

Перший виклик, з яким я зіткнулася, — це, звісно ж, формування команди та фінансування. Я починала з нуля — без інвестицій, партнерів чи будь-якої допомоги. Моїм основним ресурсом був досвід менеджера, управлінця і продюсера. І коли перед тобою стоїть завдання, ти просто робиш усе, щоб його виконати.

Перший виклик, з яким я зіткнулася, — це, звісно ж, формування команди та фінансування.
Юлія Курова
СЕО Kyifornia

Перший крок полягав у тому, щоб звернутися до своїх друзів та знайомих і почати шукати соціальні виклики, де ми могли б допомогти. Так поступово я збирала команду, і, хоча на початку повномасштабного вторгення всі були досить розгублені і розкидані по Україні та світу, у травні ми вже стартували з першими проєктами.

Однією з перших кампаній агенції стала ініціатива «Листівки з України», яку ми реалізували разом з USAID і Українським інститутом. Мета проєкту — привернути увагу до руйнування культурних пам’яток в Україні через листівки з фотографіями до та після обстрілів. Ми також зняли серію відеороликів з відеопроєкціями звернень відомих особистостей, які стали «голосом» зруйнованих будівель. Разом з Українським інститутом нам вдалося охопити досить широку аудиторію за кордоном, проєкт до того ж ще був масштабно представлений виставками фотографій у різних країнах світу, які провели посольства України в більш ніж 20 країнах. 

У 2024 році Kyifornia увійшла в топ-5 комунікаційних і креативних агенцій України. Як ви досягли такого результату за 2 роки?

Я думаю, що цей результат пов’язаний із тим, що в нас зібралась команда справжніх однодумців. Люди приходять до агенції через її цінності. Ми всі працюємо заради результату, який важливий особисто для кожного з нас. Основний фокус Kyifornia — це комплексні масштабні соціальні проєкти, що мають глибокий зміст і вплив.

Часто, коли ми отримуємо резюме, у супровідних листах кандидати пишуть, що зараз вони прагнуть робити щось, що має значення, робити проєкти, які наближають Україну до перемоги. Для нас дійсно важливою є соціальна складова нашої роботи.

Тож ми зібралися разом, закачали рукава і почали працювати так, наче наше майбутнє залежить від кожного проєкту. І насправді це десь так і є. Кожен із нас працює з відчуттям відповідальності за нашу країну, і це, мабуть, стало головним фактором нашого швидкого зростання і того, що ми увійшли в ТОП-5 комунікаційних агенцій України за версією Всеукраїнської рекламної коаліції за два роки.

Кожен із нас працює з відчуттям відповідальності за нашу країну, і це, мабуть, стало головним фактором нашого швидкого зростання.
Юлія Курова
СЕО Kyifornia

Перекладати зі складного на просте та додавати людяності важливому: у чому особливість Kyifornia?

Ми працюємо в рекламі, де все має бути швидко, яскраво, цікаво і зрозуміло. Реклама — це мистецтво, де ти маєш не лише привернути увагу, але й викликати бажання. Наша ж специфіка в тому, що ми маємо справу зі складними та важкими для сприйняття темами — соціальними проблемами українського суспільства. Це інформаційні кампанії про служби та сервіси, які вирішують ці проблеми. Зробити це лаконічно і зрозуміло — складне завдання. Адже ми говоримо не про новий смак малини, а про воєнні злочини, домашнє насильство, усиновлення, ранню діагностику раку, мінну безпеку чи ментальне здоров’я. 

Саме тому наш слоган — «Перекладати зі складного на просте та додавати людяності важливому». Ми беремо складний державний чи соціальний контекст і трансформуємо його у зрозумілі та людяні меседжі. І що не менш важливо ми додаємо людяності, тому що коли йдеться, наприклад, про земельну реформу або безоплатну правову допомогу, дуже важливо, щоб це звучало від людини до людини, з турботою та зрозумілою мовою. Ми хочемо, щоб люди відчули, що це все зроблено для них, щоб меседж знайшов відгук.

Ми беремо складний державний чи соціальний контекст і трансформуємо його у зрозумілі та людяні меседжі.
Юлія Курова
СЕО Kyifornia

Тож це і є місія Kyifornia — перекладати зі складного на просте та додавати людяності важливому. Я вважаю, що це наша суперсила. Ми кайфуємо від цього процесу і бачимо в цьому своє призначення.

Соціальні та державні кампанії: чому ви обрали саме такий напрям в умовах абсолютної невизначеності? З ким працює Kyifornia, хто ваш основний клієнт?

Kyifornia реалізовує проєкти для міжнародних організацій: UNICEF, USAID, UN (UNDP, UNHCR), UNFPA, CRDF Global, GIZ. Вони є донорами для більшості проєктів, які ми виконували для наших державних структур: Офісу Президента України, Мінцифри, МЗС, МКІП, Мінагрополітики, Українського інституту.

Тобто зазвичай у нас два клієнти: міжнародний фонд, який виступає донором, і державна організація України, яка є бенефіціаром. Наша роль — комунікувати важливі реформи, державні сервіси або соціально значущу інформацію, яку потрібно донести до суспільства, а також зробити це креативно та ефективно з урахуванням вимог обох клієнтів, специфіки цільової аудиторії, результатів фокус-груп та досягти KPI.

Ми створюємо комплексні комунікаційні кампанії 360 градусів, які тривають в середньому 4-8 місяців. Починаємо з креативної стратегії — часто від створення неймінгу, брендингу, далі йде створення візуалів, відеороликів, анімацій. Тобто як креативна агенція ми розробляємо всі інструменти для комунікації, а потім як комунікаційна агенція — втілюємо ці рішення в національному масштабі. Це розробка комунікаційної стратегії, підбір каналів для розміщення, креатив медіарішень, колаборації з бізнесами та інфлюенсерами.

Розкажіть про топ-3 кейси агенції, які ви реалізували та які вас надихають.

Хоча зараз я зосереджена на функціях СEO, раніше ми із моїм братом Юрієм Куровим обидва були креативними директорами. І мої три улюблені кейси з того періоду, бо я їх безпосередньо створювала.

Перший — це кампанія на підтримку земельної реформи. Наше завдання було дуже просто і зрозуміло пояснити що таке земельна реформа, а головне — знайти того амбасадора, якому люди повірять. Шукаючи інсайт, ми зрозуміли, що основні землевласники — це наші бабусі. А хто може краще розповісти тобі про свою землю, як не твоя бабуся. Фраза «Якщо бабуся розібралася, то і внуки зможуть» стала слоганом нашої кампанії, а бабуся — амбасадором.

Другий кейс — це послуга єМалятко на порталі Дія, що дає можливість зареєструвати новонароджену дитину за 20 хвилин. Юра (Куров) придумав слоган «20 хвилин — і новий громадянин», а кампанія складалася зі зворушливих роликів із родинами та їхніми малюками. Це дуже мила кампанія.

І третій кейс, який є для мене найбільш особливим, — це ролик для Офісу Президента про молодь України. Це було моє власне бачення молоді України — такої, якою бачу її я. Це проєкт, до якого я маю глибокий емоційний зв’язок, і я можу дивитися цей ролик безкінечно, бо він для мене ідеальний як за копірайтингом, так і за естетикою.

Розкажіть друзям про новину