Юлія Курова, СЕО Kyifornia: «Ми трансформуємо складний державний та соціальний контекст у людяні зрозумілі меседжі»
30 Жов 2024, 14:00

Юлія Курова, СЕО Kyifornia: «Ми трансформуємо складний державний та соціальний контекст у людяні зрозумілі меседжі»

Разом з міжнародними фондами агенція Kyifornia створює державні та соціальні комунікаційні кампанії, які сфокусовані на розвитку України та її суспільства. 

Серед тем, які були прокомуніковані протягом двох років: кібербезпека, воєнні злочини, сексуальне насильство на окупованих територіях, допомога врятованим, психологічна підтримка українців, мінна безпека, гаряча лінія психологічної допомоги чоловікам, протидія домашньому насильству, боротьба з раком молочних залоз, безоплатна правова допомога, руйнування культурних пам’яток, допомога ВПО, безбарʼєрність та інклюзивність тощо.

Засновниця та СЕО Kyifornia Юлія Курова в інтервʼю MMR розповіла про створення агенції під час повномасштабного вторгнення, улюблені кейси та соціальні проєкти національного рівня, що мають глибокий зміст і вплив на суспільство, а також наближають Україну до перемоги. 

Ви створили агенцію у травні 2022 року. З якими викликами ви зіткнулися на старті та як вдалося подолати ці труднощі?

Перший виклик, з яким я зіткнулася, — це, звісно ж, формування команди та фінансування. Я починала з нуля — без інвестицій, партнерів чи будь-якої допомоги. Моїм основним ресурсом був досвід менеджера, управлінця і продюсера. І коли перед тобою стоїть завдання, ти просто робиш усе, щоб його виконати.

Перший виклик, з яким я зіткнулася, — це, звісно ж, формування команди та фінансування.
Юлія Курова
СЕО Kyifornia

Перший крок полягав у тому, щоб звернутися до своїх друзів та знайомих і почати шукати соціальні виклики, де ми могли б допомогти. Так поступово я збирала команду, і, хоча на початку повномасштабного вторгення всі були досить розгублені і розкидані по Україні та світу, у травні ми вже стартували з першими проєктами.

Однією з перших кампаній агенції стала ініціатива «Листівки з України», яку ми реалізували разом з USAID і Українським інститутом. Мета проєкту — привернути увагу до руйнування культурних пам’яток в Україні через листівки з фотографіями до та після обстрілів. Ми також зняли серію відеороликів з відеопроєкціями звернень відомих особистостей, які стали «голосом» зруйнованих будівель. Разом з Українським інститутом нам вдалося охопити досить широку аудиторію за кордоном, проєкт до того ж ще був масштабно представлений виставками фотографій у різних країнах світу, які провели посольства України в більш ніж 20 країнах. 

У 2024 році Kyifornia увійшла в топ-5 комунікаційних і креативних агенцій України. Як ви досягли такого результату за 2 роки?

Я думаю, що цей результат пов’язаний із тим, що в нас зібралась команда справжніх однодумців. Люди приходять до агенції через її цінності. Ми всі працюємо заради результату, який важливий особисто для кожного з нас. Основний фокус Kyifornia — це комплексні масштабні соціальні проєкти, що мають глибокий зміст і вплив.

Часто, коли ми отримуємо резюме, у супровідних листах кандидати пишуть, що зараз вони прагнуть робити щось, що має значення, робити проєкти, які наближають Україну до перемоги. Для нас дійсно важливою є соціальна складова нашої роботи.

Тож ми зібралися разом, закачали рукава і почали працювати так, наче наше майбутнє залежить від кожного проєкту. І насправді це десь так і є. Кожен із нас працює з відчуттям відповідальності за нашу країну, і це, мабуть, стало головним фактором нашого швидкого зростання і того, що ми увійшли в ТОП-5 комунікаційних агенцій України за версією Всеукраїнської рекламної коаліції за два роки.

Кожен із нас працює з відчуттям відповідальності за нашу країну, і це, мабуть, стало головним фактором нашого швидкого зростання.
Юлія Курова
СЕО Kyifornia

Перекладати зі складного на просте та додавати людяності важливому: у чому особливість Kyifornia?

Ми працюємо в рекламі, де все має бути швидко, яскраво, цікаво і зрозуміло. Реклама — це мистецтво, де ти маєш не лише привернути увагу, але й викликати бажання. Наша ж специфіка в тому, що ми маємо справу зі складними та важкими для сприйняття темами — соціальними проблемами українського суспільства. Це інформаційні кампанії про служби та сервіси, які вирішують ці проблеми. Зробити це лаконічно і зрозуміло — складне завдання. Адже ми говоримо не про новий смак малини, а про воєнні злочини, домашнє насильство, усиновлення, ранню діагностику раку, мінну безпеку чи ментальне здоров’я. 

Саме тому наш слоган — «Перекладати зі складного на просте та додавати людяності важливому». Ми беремо складний державний чи соціальний контекст і трансформуємо його у зрозумілі та людяні меседжі. І що не менш важливо ми додаємо людяності, тому що коли йдеться, наприклад, про земельну реформу або безоплатну правову допомогу, дуже важливо, щоб це звучало від людини до людини, з турботою та зрозумілою мовою. Ми хочемо, щоб люди відчули, що це все зроблено для них, щоб меседж знайшов відгук.

Ми беремо складний державний чи соціальний контекст і трансформуємо його у зрозумілі та людяні меседжі.
Юлія Курова
СЕО Kyifornia

Тож це і є місія Kyifornia — перекладати зі складного на просте та додавати людяності важливому. Я вважаю, що це наша суперсила. Ми кайфуємо від цього процесу і бачимо в цьому своє призначення.

Соціальні та державні кампанії: чому ви обрали саме такий напрям в умовах абсолютної невизначеності? З ким працює Kyifornia, хто ваш основний клієнт?

Kyifornia реалізовує проєкти для міжнародних організацій: UNICEF, USAID, UN (UNDP, UNHCR), UNFPA, CRDF Global, GIZ. Вони є донорами для більшості проєктів, які ми виконували для наших державних структур: Офісу Президента України, Мінцифри, МЗС, МКІП, Мінагрополітики, Українського інституту.

Тобто зазвичай у нас два клієнти: міжнародний фонд, який виступає донором, і державна організація України, яка є бенефіціаром. Наша роль — комунікувати важливі реформи, державні сервіси або соціально значущу інформацію, яку потрібно донести до суспільства, а також зробити це креативно та ефективно з урахуванням вимог обох клієнтів, специфіки цільової аудиторії, результатів фокус-груп та досягти KPI.

Ми створюємо комплексні комунікаційні кампанії 360 градусів, які тривають в середньому 4-8 місяців. Починаємо з креативної стратегії — часто від створення неймінгу, брендингу, далі йде створення візуалів, відеороликів, анімацій. Тобто як креативна агенція ми розробляємо всі інструменти для комунікації, а потім як комунікаційна агенція — втілюємо ці рішення в національному масштабі. Це розробка комунікаційної стратегії, підбір каналів для розміщення, креатив медіарішень, колаборації з бізнесами та інфлюенсерами.

Розкажіть про топ-3 кейси агенції, які ви реалізували та які вас надихають.

Хоча зараз я зосереджена на функціях СEO, раніше ми із моїм братом Юрієм Куровим обидва були креативними директорами. І мої три улюблені кейси з того періоду, бо я їх безпосередньо створювала.

Перший — це кампанія на підтримку земельної реформи. Наше завдання було дуже просто і зрозуміло пояснити що таке земельна реформа, а головне — знайти того амбасадора, якому люди повірять. Шукаючи інсайт, ми зрозуміли, що основні землевласники — це наші бабусі. А хто може краще розповісти тобі про свою землю, як не твоя бабуся. Фраза «Якщо бабуся розібралася, то і внуки зможуть» стала слоганом нашої кампанії, а бабуся — амбасадором.

Другий кейс — це послуга єМалятко на порталі Дія, що дає можливість зареєструвати новонароджену дитину за 20 хвилин. Юра (Куров) придумав слоган «20 хвилин — і новий громадянин», а кампанія складалася зі зворушливих роликів із родинами та їхніми малюками. Це дуже мила кампанія.

І третій кейс, який є для мене найбільш особливим, — це ролик для Офісу Президента про молодь України. Це було моє власне бачення молоді України — такої, якою бачу її я. Це проєкт, до якого я маю глибокий емоційний зв’язок, і я можу дивитися цей ролик безкінечно, бо він для мене ідеальний як за копірайтингом, так і за естетикою.

Розкажіть друзям про новину