З 2014 року російська армія систематично знищує українську культурну спадщину, а протягом повномасштабного вторгнення було зруйновано або критично пошкоджено понад 500 унікальних пам’яток культури, архітектури та релігії. Ця цифра зростає щодня.
Український Інститут за підтримки USAID в Україні спільно з KYIFORNIA запустили міжнародну кампанію «Postcards from Ukraine», головна мета якої — розповісти світу про прицільне нищення обʼєктів української культури, що передають історію не лише українського народу, а й всієї європейської цивілізації.
Аби показати світу масштаби руйнувань, команди створили 100 листівок, серію з 8 відеороликів, виставки у 30+ країнах, колаборації з інфлюенсерами в Instagram та спецпроєкти з українськими та іноземними медіа.
«Ми почали реалізовувати проєкт у травні 2022: вулиці міст були все ще безлюдними, обстріли — щоденними, у повітрі було багато героїчності, відчайдушності й нерозуміння, що буде далі. Після запиту Українського Інституту про супровід кампанії ми разом розробили усе: від вигляду листівок до ідеї роликів. Невдовзі проєкт облетів увесь світ та досягнув мети: розповів іноземцям про масштаб прицільного руйнування української культури», — сказала Юлія Курова, креативна директорка KYЇFORNIA.
Листівки
Подорожуючи світом, всі надсилають листівки із зображенням головних памʼяток міст, але нині сувеніри з України виглядали б інакше. Росія зруйнувала значну частину культурних памʼяток, тож команди вирішили створити поштівки, що відображали б реальність.
Для цього сколажували два вигляди однієї будівлі: до 24 лютого 2022 та після.
У рамках проєкту було створено 100 листівок, кожна з яких розповідає про одну конкретну памʼятку українською та англійською мовами.
Відео
Щоб привернути увагу міжнародних медіа, агенція запросила світових та українських зірок стати голосами зруйнованих памʼяток та озвучити їхні історії. У проєкті взяли участь британський актор Ґʼю Бонневіль, німецький репер Малік Харріс, литовська співачка Моніка Лу, американська дипломатка Саманта Пауер, а також українські зірки: футболіст Андрій Ярмоленко, танцюрист Максим Чмерковський, гурти Kalush Orchestra та DakhaBrakha.
«Проєкт був технічно і логістично цікавим та складним — потрібно було знімати вночі під час комендантської, а у травні це було складнішим, ніж зараз. Частина ж роликів зроблена про місця, у які ми не могли дістатися та отримати дозволи на знімання. Тому ми використали техніку подвійної експозиції, щоб створити відчуття, що голоси та образи зірок змішалися та стали частиною зруйнованих памʼяток, щоб промовити про себе світу», — Євген Головатенко, режисер.
Всі відеоролики створювалися в колаборації з продакшн-студією Adjè.
Медіа
Проєкт вірусно поширювався українськими та міжнародними медіа та досягнув понад 200 згадок, серед яких Monocle, Times, London One Radio, The Sunday Times та інші.
Колаборації з інфлюенсерами в Інстаграмі
Під час просування кампанії команда активно користувалася функцією спільних дописів в Інстаграмі між Українським Інститутом та сторінками інфлуенсерів, що дозволило розповісти історію листівок й обʼєктів та органічно охопити понад 1 млн людей.
Виставка
На основі інформації листівок була створена виставка, яка завдяки партнерам та українським посольствам закордоном була представлена у понад 30-ти країнах світу.
Лендинг
Кількість зруйнованих памʼяток збільшується щодня. Аби тримати руку українців та міжнародної спільноти на пульсі, було створено лендинг українською та англійською мовами з інтерактивною мапою, що постійно оновлюється.
Укрпошта
Після завершення кампанії проєкт органічно продовжив своє існування. Так народився поштовий блок «Укрпошта» у колаборації з Українським Інститутом — «Не забудемо. Не пробачимо. Буча. Гостомель. Ірпінь».