За півтора роки повномасштабного вторгнення українці стали вчетверо частіше черпати новини саме з каналів месенджерів. Команда Rakuten Viber відповіла на найпоширеніші питання про канали для медіа: як створити канал, який контент приверне увагу аудиторії та як просувати власний канал.
Останнє опитування щодо споживання медіа від Internews вказує, що 76% респондентів отримують новини з соціальних мереж: з них 35% користуються лише цим джерелом. Rakuten Viber встановлений на 98% смартфонів, що робить його одним з наймасовіших месенджерів. Відповідно, потенційно охоплена аудиторія сягає десятків мільйонів користувачів. Декілька цифр про користування каналами в Україні:
- Станом на жовтень 2023 року, близько 75% українських користувачів щомісяця читають канали та спільноти у Rakuten Viber.
- 40% користувачів читають їх щодня.
- У 2022 році кількість повідомлень, яку користувачі прочитали у каналах та спільнотах у Rakuten Viber, зросла на 70,5% порівняно з 2021.
Для користувачів наявність медіа, якому вони довіряють, у звичному для них месенджері, розширює та полегшує доступ до новин. Водночас для видань створення своїх каналів у застосунку — це можливість охопити більше аудиторії та подавати інформацію ще оперативніше. Тож, як ЗМІ створити канал у Rakuten Viber і про які бонуси варто знати?
Як завести канал?
Відкриття каналу є безкоштовним. Для того, щоб відкрити канал, потрібно пройти ці кроки з мобільного пристрою:
- Натиснути Чати
- Натиснути Створити (Android) або (iOS)
- Натиснути Новий канал
- Натиснути Створити канал
- Натиснути Назвати свій канал та ввести назву каналу
- Натиснути камеру , щоб додати значок каналу. Можна зробити нове фото або вибрати наявне фото зі своєї галереї
- Натиснути Описати свій канал та ввести опис
- Натиснути Створити канал
Перші читачі: як відкрити канал для пошуку
Після створення каналу він не одразу стає доступним у пошуковій видачі месенджера. У Rakuten Viber канали для пошуку відкриваються вручну — таким чином, ніхто не зможе створити «двійника» вашого ЗМІ. Лише ті канали, які проходять перевірку українською командою, зʼявляються в пошуку. Така верифікація здійснюється за запитом до служби підтримки або за прямим зверненням за імейлом.
За офіційним запитом з імейла видання команда розвитку бізнесу в Україні перевіряє канал та відкриває його для пошуку.
Який контент привертає увагу читачів: базові поради
- Канал ЗМІ у месенджері створений для максимально концентрованих та коротких новин. Оптимальний об’єм одного новинного повідомлення — до одного екрану разом з картинкою або відео.
- Доповнити публікацію фотографіями. Це може бути ілюстративне зображення, а не фотографія «з місця подій». Також увагу привертають інфографіки: аналітичні матеріали занадто обʼємні для розміщення на каналі, тому схематичні зображення стануть вдалою альтернативою. На повний текст завжди можна додати посилання в кінці публікації.
- Використовувати різні формати тексту у своїх публікаціях. Це може бути новинний дайджест за день або тиждень, списки порад від редакції чи запрошеного спікера, аналітичні довідки, коментарі експертів.
- Урізноманітнити контент допоможуть різні типи повідомлень. Наприклад, замість звичайного тесту ви можете запустити опитування чи вікторину в каналі: результати можуть стати корисними інсайтами для медіа, водночас заохочуючи читачів взаємодіяти з публікацією.
Просування: як медіа може самостійно промотувати свій канал і чим допоможе команда Rakuten Viber
Успіх каналу залежить від контенту — наскільки він актуальний, різноманітний та інформативний — та від промо. Для промо власного каналу у Rakuten Viber медіа варто додавати посилання на канал на інших своїх платформах та закликати підписуватися на нього.
Для офіційних ЗМІ Rakuten Viber часто пропонує безкоштовну промо-підтримку. Зокрема, для офіційних загальнонаціональних медіа команда пропонує безкоштовне промо на вкладці «Корисне» просто в застосунку.
Поради для відеоконтенту
- Особливу увагу читачів каналів привертають короткі відеоролики. Ролик можна долучати до стислого тексту новини. Відео буде відтворюватись автоматично, якщо його розмір відповідає таким вимогам: до 15 МВ при підʼєднанні до Wi-Fi мережі й до 3 МВ при підключенні до мобільного звʼязку. Для більших відеороликів користувачі мають завантажувати файл вручну.
- Якщо медіа веде YouTube канал (спецпроєкти, новинні дайджести, інтервʼю тощо), трафік від перегляду цих відео через месенджер Rakuten Viber монетизується як трафік перегляду відео на YouTube.
- Крім того, якщо починається трансляція на YouTube, її можна анонсувати в каналі в Rakuten Viber: так повідомлення зʼявиться над списком чатів у користувачів, а аудиторія скоріше дізнається про новий випуск.