Як ЗМІ створити канал у месенджері: поради щодо контенту та просування
17 Лис 2023, 17:08

Як ЗМІ створити канал у месенджері: поради щодо контенту та просування

За півтора роки повномасштабного вторгнення українці стали вчетверо частіше черпати новини саме з каналів месенджерів. Команда Rakuten Viber відповіла на найпоширеніші питання про канали для медіа: як створити канал, який контент приверне увагу аудиторії та як просувати власний канал.

Останнє опитування щодо споживання медіа від Internews вказує, що 76% респондентів отримують новини з соціальних мереж: з них 35% користуються лише цим джерелом. Rakuten Viber встановлений на 98% смартфонів, що робить його одним з наймасовіших месенджерів. Відповідно, потенційно охоплена аудиторія сягає десятків мільйонів користувачів. Декілька цифр про користування каналами в Україні:

  • Станом на жовтень 2023 року, близько 75% українських користувачів щомісяця читають канали та спільноти у Rakuten Viber. 
  • 40% користувачів читають їх щодня. 
  • У 2022 році кількість повідомлень, яку користувачі прочитали у каналах та спільнотах у Rakuten Viber, зросла на 70,5% порівняно з 2021. 

Для користувачів наявність медіа, якому вони довіряють, у звичному для них месенджері, розширює та полегшує доступ до новин. Водночас для видань створення своїх каналів у застосунку — це можливість охопити більше аудиторії та подавати інформацію ще оперативніше. Тож, як ЗМІ створити канал у Rakuten Viber і про які бонуси варто знати?

Як завести канал?

Відкриття каналу є безкоштовним. Для того, щоб відкрити канал, потрібно пройти ці кроки з мобільного пристрою:

  1. Натиснути Чати ic.png
  2. Натиснути Створити blobid73.png (Android) або create-new-chat(1).png (iOS)
  3. Натиснути Новий канал pasted image 0.png
  4. Натиснути Створити канал
  5. Натиснути Назвати свій канал та ввести назву каналу
  6. Натиснути камеру 4b7779cd-d174-4bad-a40c-3f83d16102e6.png, щоб додати значок каналу. Можна зробити нове фото або вибрати наявне фото зі своєї галереї
  7. Натиснути Описати свій канал та ввести опис
  8. Натиснути Створити канал
Перші читачі: як відкрити канал для пошуку

Після створення каналу він не одразу стає доступним у пошуковій видачі месенджера. У Rakuten Viber канали для пошуку відкриваються вручну — таким чином, ніхто не зможе створити «двійника» вашого ЗМІ. Лише ті канали, які проходять перевірку українською командою, зʼявляються в пошуку. Така верифікація здійснюється за запитом до служби підтримки або за прямим зверненням за імейлом. 

За офіційним запитом з імейла видання команда розвитку бізнесу в Україні перевіряє канал та відкриває його для пошуку. 

Який контент привертає увагу читачів: базові поради
  1. Канал ЗМІ у месенджері створений для максимально концентрованих та коротких новин. Оптимальний об’єм одного новинного повідомлення — до одного екрану разом з картинкою або відео. 
  2. Доповнити публікацію фотографіями. Це може бути ілюстративне зображення, а не фотографія «з місця подій». Також увагу привертають інфографіки: аналітичні матеріали занадто обʼємні для розміщення на каналі, тому схематичні зображення стануть вдалою альтернативою. На повний текст завжди можна додати посилання в кінці публікації. 
  3. Використовувати різні формати тексту у своїх публікаціях. Це може бути новинний дайджест за день або тиждень, списки порад від редакції чи запрошеного спікера, аналітичні довідки, коментарі експертів.
  4. Урізноманітнити контент допоможуть різні типи повідомлень. Наприклад, замість звичайного тесту ви можете запустити опитування чи вікторину в каналі: результати можуть стати корисними інсайтами для медіа, водночас заохочуючи читачів взаємодіяти з публікацією.  
Просування: як медіа може самостійно промотувати свій канал і чим допоможе команда Rakuten Viber

Успіх каналу залежить від контенту — наскільки він актуальний, різноманітний та інформативний — та від промо. Для промо власного каналу у Rakuten Viber медіа варто додавати посилання на канал на інших своїх платформах та закликати підписуватися на нього. 

Для офіційних ЗМІ Rakuten Viber часто пропонує безкоштовну промо-підтримку. Зокрема, для офіційних загальнонаціональних медіа команда пропонує безкоштовне промо на вкладці «Корисне» просто в застосунку.

Поради для відеоконтенту
  • Особливу увагу читачів каналів привертають короткі відеоролики. Ролик можна долучати до стислого тексту новини. Відео буде відтворюватись автоматично, якщо його розмір відповідає таким вимогам: до 15 МВ при підʼєднанні до Wi-Fi мережі й до 3 МВ при підключенні до мобільного звʼязку. Для більших відеороликів користувачі мають завантажувати файл вручну.
  • Якщо медіа веде YouTube канал (спецпроєкти, новинні дайджести, інтервʼю тощо), трафік від перегляду цих відео через месенджер Rakuten Viber монетизується як трафік перегляду відео на YouTube. 
  • Крім того, якщо починається трансляція на YouTube, її можна анонсувати в каналі в Rakuten Viber: так повідомлення зʼявиться над списком чатів у користувачів, а аудиторія скоріше дізнається про новий випуск.

Розкажіть друзям про новину