Побудувати бренд-lovemark — завдання із зірочкою, а зібрати команду, яка зможе це реалізувати, не менш складно.
У проєкті Uklon Inside спеціалісти компанії розповідають, як все влаштовано всередині, над чим працюють та в чому специфіка роботи.
У першому сезоні проєкту експерти розповіли про технічну сторону команди (ролики про продуктові команди, які розробляють застосунки та сервіси). Другий сезон присвячений non-tech напряму, у тому числі маркетинговій команді компанії.
Розповідаємо про особливості команди, структуру, про підходи до роботи, як міряється результат та як зібрати тих, хто будує бренд lovemark.
Серед особливостей маркетингового напряму:
- сильна, динамічна команда, яка виконує більшість функцій інхаус;
- ціннісна взаємодія із клієнтом у реальному часі;
- data-driven підхід;
- швидка реакція на ринок;
- автоматизація процесів та використання ШІ;
- наявність окремого partnership-напряму в структурі команди;
- partner-in-life у відносинах із клієнтом;
- гумор, сміливість пожартувати над собою у своїх комунікаціях.
У маркетинговій структурі є дві паралелі, які не можуть існувати одна без одної, — Growth та Product&Brand Marketing.
- Growth — це все про утримання клієнтів. Цей напрям об’єднує в собі data-аналітиків, digital-маркетологів, CRM-спеціалістів. Це функції, які передбачають роботу з великими даними.
- Product & Brand Marketing — це про залучення. Він об’єднує такі напрями, як продуктовий маркетинг, Art & Copy, Partnership, SMM.
Product & Brand Marketing
У команди матрична структура, є горизонтальні команди за функціями: SMM, Art & Copy, Partnership та Product & Brand. Також команди розділені вертикально за цільовими аудиторіями — Райдер та Драйвер.
Такий підхід дозволяє тримати фокус на обох цільових аудиторіях: подавати їм кращі рішення та пропозиції, тестувати креативи, проводити додаткові ресьорчі, щоб виявити головні больові точки.
Усі рішення приймаються на основі даних. Кожен тіммейт є абсолютно самостійним і приймає рішення на свій розсуд. Проте команда також добре взаємодіє разом.
В Україні не так багато компаній виділяють напрям Partnership, хоча це популярна міжнародна практика. Колаборації, системний підхід — це те, що в ДНК бренду, тому у нього дуже багато друзів-партнерів, з якими він співпрацює на постійній основі. Це і програма лояльності, де є партнерські офери. Це і великі проєкти до Чорної п’ятниці, і навіть такі проєкти, як Санта Авто, створений спільно з Mastercard.
Залишатися lovemark — головний виклик команди.
До цієї команди входять креативні, динамічні, дата-дрівен, фанкі та командні гравці. До неї було б цікаво долучитися тим людям, які готові діяти тут і зараз.
Growth. Digital Marketing
Команда умовно ділиться на два напрямки — це Performance та Media. Перший відповідає за конкретні KPI (нові замовлення або нові клієнти). А другий впливає на сприйняття бренду аудиторією та впізнаваність. Проте команда намагається бути взаємозамінною, щоб експерти не були сконцентровані лише на чомусь одному і ширше бачили картину.
Запуск великої маркетингової кампанії — це завжди про кроскомандність. Запит надходить від команди Product & Brand Marketing та розподіляється між всіма. Команда Digital Marketing планує свою частину, підбирає інструменти, рахує бюджет, команда Art & Copy — готує креативи і ресайзи. Юридичні та фінансові команди також допомагають. Команда Digital Marketing відслідковує кампанію протягом усього терміну її дії і за потреби оптимізує, для того, щоб вона працювала максимально ефективно.
Близько 90-95% всього пулу робіт закривається інхаус. Залишок зовнішніх медійних розміщень віддається на аутсорс. Проте може залучатися зовнішня експертиза.
Ця команда рада людям, яким цікаво досліджувати, шукати інсайти та докопуватися до істини.
Growth. CRM
CRM команда в Uklon є досить нетиповою для ринку. У команду входять data-аналітики, direct-маркетологи, CRM-менеджери та Low-code розробники.
Є три ключові стратегічні напрямки домену CRM:
- Перший — покращення клієнтського досвіду через персоналізацію. Можна сказати, що це операційна робота досить зрілої CRM-команди.
- Другий стратегічний напрям — автоматизація real-time взаємодії з клієнтами. Оскільки будь-яка взаємодія має бути своєчасною та доцільною.
- І третій напрям, який зараз на хайпі, — це впровадження технологій ШІ для аналізу та прогнозу поведінки клієнтів.
Яким людям було б цікаво доєднатися до команди? Усе насправді просто. Це люди, які здатні аналізувати дані для прийняття обґрунтованих стратегічних рішень. А якщо простіше, то люди, які розуміють жарти про Excel.
Топ 5 причин, чому слід обрати маркетинг в Uklon
- Це динамічна команда, це наявність ресурсів для реалізації ідей і можливість приймати рішення та діяти тут і зараз.
- Це висока дотичність до бізнесу. Бачити, як твої проєкти дають результат real time.
- Дуже швидкий професійний розвиток завдяки команді сильних експертів.
- Крута, жива аудиторія, яка чує та реагує на будь-які дії команди.
- Це українська компанія, і все, — що вона робить, для українців. Це її соціальна позиція.
Приєднуйтеся до команди Uklon.