ВРК оновила свій прогноз щодо розвитку рекламно-комунікаційного ринку України 2024
11 Вер 2024, 10:53

ВРК оновила свій прогноз щодо розвитку рекламно-комунікаційного ринку України 2024

Традиційно за підсумками першого півріччя експерти Всеукраїнської рекламної коаліції переглядають свої грудневі прогнози річних об’ємів рекламно-комунікаційного ринку.

Перше півріччя 2024 виявилося сприятливим для рекламних інвестицій і тому індустрія налаштована цілком оптимістично, переглянувши свої минулорічні очікування в бік збільшення, або, принаймні, підтвердивши їх. При цьому всі розуміють, що кінцевий результат 2024 року дуже залежить від того, як пройде вересень-грудень з точки зору блекаутів і які будуть законодавчі обмеження для реклами грального бізнесу в різних медіа.

Але наразі очікується, що ринок у 2024 році зросте на 33% в порівнянні з минулим роком — консолідовані дані дослідження медіа ринку наведені у таблиці:

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь
 Підсумки 2023, млн грнПрогноз 2024 грудень, млн грнПрогноз 2024 вересень, млн грнВідсоток зміни 2024 до 2023, %
ТБ-реклама, всього3 8706 1006 10058%
Пряма реклама3 5005 6005 60060%
Спонсорство37050050035%
Digital ТБ45075080078%
Реклама в пресі, всього3573753878%
Національна преса23524725810%
в т.ч. спонсорство56596211%
Регіональна преса5154546%
Спеціалізована преса7175756%
OOH Media, всього3 2444 6054 65543%
Зовнішня реклама2 0813 0093 00945%
Транзитна реклама61774079028%
DOOH50480580560%
Indoor реклама42515121%
Радіо реклама, всього8651035112530%
Національне55068076539%
Регіональне75858513%
Спонсорство24027027515%
Digital (Internet) Media реклама*13 73614 73216 77722%
Всього рекламний медіа ринок22 52227 59729 84433%

* оновлений факт 2023 від IAB, оскільки в грудні 2023 був прогноз станом на вересень

Digital

IAB Україна провела хвилю дослідження обсягів ринку інтерактивної реклами за власною методологією, що передбачає три послідовні етапи та крос-перевірку даних, наданих агенціями, паблішерами, продавцями CTV та дослідниками.

Рекламні бюджети демонструють стабільне зростання і, незважаючи на ситуацію в країні, очікується, що не тільки медійна реклама, а й пошук та інші сегменти ринку перевищуватимуть довоєнні обсяги бюджетів.

Серед основних драйверів ринку хочеться відзначити швидке зростання обсягів відеореклами та активну експансію відео на ТВ пристрої.

Також ВРК оновили факт 2023 року для digital реклами, оскільки на момент публікації в грудні минулого року підсумків року від IAB був прогноз станом на вересень 2023 року:

Digital рекламаПідсумки 2023, млн грнПрогноз 2024, млн грнВідсоток зміни 2024 до 2023, %
Банерна реклама, оголошення в соціальних мережах, rich medіа8 5009 36710%
Цифрове відео, вкл YouTube (без СТV)5 2367 41042%
ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ МЕДІА13 73616 77722%
Пошук (платна видача в пошукових системах), включаючи частину GDN15 60620 28830%
Інфлюенсер маркетинг40851025%
SMM*49679360%
SEO11651 49128%
Інший диджитал39847720%
ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ РИНОК31 80940 33727%

*містить частину медіабюджетів, розміщені через профільні агенції

ТБ

В 2024 на ТБ повернулися майже всі рекламодавці з довоєнного ТОП-50, що сприяло зростанню ринку в межах прогнозованого відновлення. За результатами першого півріччя категорія «фарма» вже менше 45%, що є ознакою пожвавлення ринку через збільшення кількості рекламодавців в цілому. Певне занепокоєння викликає фактор блекаутів, але перша хвиля відключень прийшлась на рекламний «не сезон» на ТБ, тому все обійшлось і не призвело до скорочення раніш заявлених бюджетів. 

Прогноз відновлення ринку в межах 60%-65% від 2021 підстав переглядати немає, але в наш час можливе як покращення, так і погіршення. Ринок прямої реклами балансує в межах 5,4-5,6 млрд гривень і все буде залежати від об’єму сезонних рекламодавців, так як ТОП-20 вже підріс в порівнянні з минулим роком на 69%, а їх можливості не безмежні.   

А ось ринок спонсорства неочікувано в першому півріччі зріс більше прогнозованого і в рейтингах становить майже 13% від всієї телевізійної реклами. Якби не фактична заборона на спонсорство для грального бізнесу, то можна було б прогнозувати зростання сегменту до 700 млн гривень. На жаль, цього не станеться, бо ця категорія була найбільшою на ТБ та її відсутність значно погіршить показники другого півріччя. Тому у спонсорстві прогноз залишається незмінним 500 млн гривень на рік.

Digital TБ

Цей сегмент продовжує активно зростати: Digital TV стає частиною як диджитал кампаній, так і розширює охоплення ТБ кампаній. Також сприяє розвитку велика кількість спортивних подій, що транслювались на ОТТ-платформах: матчі збірної України у відборі до ЄВРО та власне саме ЄВРО-2024, бій Олександра Усика (Megogo), Олімпіада та Паралімпіада, які активно промотували всі платформи.

В той же час зміна законодавства для беттінгу може суттєво вплинути на бюджети вер-гру, так само, як і блекаути, але загалом Digital TV безумовно продовжить своє зростання.

ООН

Перші вісім місяців підтвердили прогноз ІКЗР щодо зростання ринку. Галузь прогнозує підвищення на 43% до кінця року.

Найбільш інтенсивно зростав Західний регіон, зайнятість в деяких містах досягала відмітки 87%.  Центральний регіон і навіть міста на Сході показали ріст зайнятості на всі основні формати.

Підтвердився прогноз щодо стрімкого зростання DOOH. До кінця року скоригована оцінка не змінилась і становить 60%. Драйверами зростання є стабільний попит з боку системних рекламодавців, а також продовження розширення мереж операторів і модернізації цифрових носіїв. Комбінування статичних форматів з цифровими носіями і впровадження нових технологічних рішень вирішили питання відсутності світла і зберегли рекламні бюджети галузі.

ІКЗР продовжив приділяти увагу дослідженням. Незважаючи на організаційні складності, особливо в Східному регіоні, зона моніторингу була розширена до 12 міст.

Обсяги рекламної комунікації у транзитній рекламі за І півріччя 2024 року перевершили загальні очікування сегменту наприкінці 2023 року, тому прогноз на поточний рік став більш оптимістичним і складає 790 млн грн (+28% до минулого року).

Радіо

Станом на 1 півріччя 2024 року, ринок радіо реклами в цьому році знову перевершує всі очікування, що змушує переглянути прогноз на весь 2024 рік в позитивний бік. У цього є декілька причин:

  • Насамперед відновлення моніторингу в жовтні минулого року, а також діалог між дослідником, радіохолдингами та рекламними агенціями стали значним аргументом для рекламодавців різних категорій інвестувати бюджети в радіо — як показує це півріччя, повернення і синхронізація даних дослідження і моніторингу радіостанцій дає можливість клієнтам більш об’єктивно та з відчуттям впевненості (у наш непевний час) закладати бюджети на радіо в своїх стратегіях.
  • Найбільшу роль в зростанні бюджетів зіграли наступні категорії: техніка (+450%*), кондитерські вироби (+180%), безалкогольні напої (+160%), онлайн-казино (+150%) та продовольчі товари (+120%). Традиційно ТОП-категорії для радіо: торгівля (+70%), автотранспорт (+50%) та фінанси (+20%) — також мають помітне зростання бюджетів (*в порівнянні 1 півріччя 2024 до 1 півріччя 2023).
  • Варто зазначити, що з 22 тижня 2024 року з радіо вийшла категорія онлайн-казино, яка займала помітну частку в спонсорстві на ринку радіо — 15%. А спонсорство, як формат, зросло на +300%, в порівнянні з 1 півріччям 2023 року. Ми схильні прогнозувати, враховуючи цей фактор, що інші ТОП-категорії, які раніше не розглядали, або ж використовували цей формат зрідка, будуть зацікавлені у ньому як в інвентарі, що став в рази доступнішим з точки зору ефірного часу — менший клатер, вищий шанс бути почутим за рахунок виходу поза стандартним рекламним блоком.

У 2024 році ріст ринку радіо реклами очікується на рівні 30+%, що дозволить вперше в історії цього медіа перетнути позначку в 1 мільярд гривень.

Реклама в пресі

Експерти УАМБ, подаючи дані для уточнення прогнозу обсягів реклами в пресі на 2024 рік, зазначили, що в поточний момент існує два основних чинники, які впливають на їхні очікування щодо тенденцій у другій половині 2024 року.

Перший — це поступове, але повільне збільшення реклами у видавничих проєктах. Рекламодавці найбільш активно реагують на нові пропозиції, нові можливості для комунікації з чітко окресленими аудиторіями, надають високу вагу довірі аудиторії до якісних видавничих проєктів.

Але є і другий чинник — певна нестабільність таких, обнадійливих, проявів. Хоча реклами у видавничих проєктах стає більше, видавці наразі не готові суттєво переглядати свої прогнози на 2024 рік саме через нестабільність та надзвичайну важкість прогнозування. Тому Експертна рада УАМБ подає обережний прогноз щодо збільшення обсягів реклами у національний пресі і не змінює прогноз щодо інших показників на 2024 рік.

МАМІ

Експерти Міжнародної Асоціації Маркетингових Ініціатив (МАМІ) прогнозували зростання ринку маркетингових сервісів на 19% (коректива липня 2024 — 20%). Масштабні та комплексні продуктивні проєкти, різноманіття нових ідей та різноплановість задач, запровадження нових інноваційних технологій — ось основні тенденції першого півріччя. Зростає попит на персоналізовані кампанії, акцент на соціальній відповідальності брендів актуальні згідно з сьогоднішніми українськими реаліями. Trade marketing, loyalty marketing, consumer marketing збільшаться на 20%, 15% та 20% відповідно, — підтвердили оцінку надану у грудні 2023. У Event marketing та sponsorship, за думкою фахівців, можливий зріст на 30% у порівнянні із 2023.

Маркетингові сервісиПідсумки 2023, млн грнПрогноз 2024, млн грнВідсоток зміни 2024 до 2023, %
Обсяг ринку МС, ВСЬОГО2 8283 38820%
У тому числі:   
Trade marketing (Мерчандайзинг, Trade promo, Програми мотивації та контролю персоналу)1 4261 71120%
Loyalty marketing  (Mailing, DB management, Contact-Center)61670815%
Consumer marketing52663120%
Event Marketing and Sponsorship26033830%

PR

ВРК разом з Change Communications запустило дослідження ринку PR, методологія розроблена спеціалістами MZ Hub.

Мета дослідження — сформувати детальну карту PR-ринку в Україні, зокрема з’ясувати його структуру, уточнити перелік послуг, які надають фахівці сфери зв’язків з громадськістю, та ідентифікувати ключові проблеми, з якими вони стикаються.

Опитування триває з серпня по вересень, результати будуть оприлюднені восени 2024 року.

Розкажіть друзям про новину