13 листопада студія онлайн-освіти EdEra провела подію для медійників про те, як правильно трактувати соціологічні дослідження, та представила безплатний онлайн-курс «Це вам не клікбейт!», що простими словами пояснює, як працює соціологічна кухня та як не поширювати дезінформацію.
Медіазаголовки із цифрами соціологічних досліджень привертають увагу, їх охоче поширюють, на них частіше клікають, бо цікаво дізнатися, чому «80% українців вважають президента відповідальним за корупцію».
На жаль, через брак знань про те, як проводять опитування, і ненавмисне перекручування даних, такі заголовки можуть перетворюватися на фейки. Якщо згадати, що 76% українців у 2023 році споживають новини через соціальні мережі (опитування USAID-Internews), то швидкість, з якою поширюються ці фейки через соцмережі, месенджери чи різноманітні спільноти, вражає.
Саме тому студія онлайн-освіти EdEra разом із ректором Київської школи економіки та соціологом Тимофієм Бріком створила безплатний курс «Це вам не клікбейт!», який допомагає коректно трактувати соціологічні дослідження.
Під час панельної дискусії «Медіаосвіта в Україні: поширюємо та споживаємо інформацію відповідально» Тимофій Брік зустрівся з програмним директором ГО «Детектор медіа» Вадимом Міським, щоб обговорити, як медійникам не потрапляти на гачок псевдосоціологів та як і де можна прокачати власну медіаграмотність.
Модерував дискусійну панель СЕО та співзасновник студії онлайн-освіти EdEra Ілля Філіпов, який додав: «Частина курсу «Це вам не клікбейт!» присвячена науковому методу і він універсальний. Ми, певним чином, навчаємо думати та користуватися своєю логікою».
Під час події відбувся тренінг від фактчекерки та комунікаційної директорки VoxUkraine Анастасії Іванцової, яка на прикладах розповіла, які є види неправдивої інформації та як маніпулює даними соціологічних досліджень російська пропаганда.
Курс «Це вам не клікбейт!» вже доступний для всіх охочих на сайті.