В Україні запустили безкоштовний курс із трактування соціологічних даних для медійників
14 Лис 2023, 17:11

В Україні запустили безкоштовний курс із трактування соціологічних даних для медійників

13 листопада студія онлайн-освіти EdEra провела подію для медійників про те, як правильно трактувати соціологічні дослідження, та представила безплатний онлайн-курс «Це вам не клікбейт!», що простими словами пояснює, як працює соціологічна кухня та як не поширювати дезінформацію.

Медіазаголовки із цифрами соціологічних досліджень привертають увагу, їх охоче поширюють, на них частіше клікають, бо цікаво дізнатися, чому «80% українців вважають президента відповідальним за корупцію».

На жаль, через брак знань про те, як проводять опитування, і ненавмисне перекручування даних, такі заголовки можуть перетворюватися на фейки. Якщо згадати, що 76% українців у 2023 році споживають новини через соціальні мережі (опитування USAID-Internews), то швидкість, з якою поширюються ці фейки через соцмережі, месенджери чи різноманітні спільноти, вражає.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Саме тому студія онлайн-освіти EdEra разом із ректором Київської школи економіки та соціологом Тимофієм Бріком створила безплатний курс «Це вам не клікбейт!», який допомагає коректно трактувати соціологічні дослідження.

Мене щомісяця просять дати список хороших та поганих соціологів або пояснити однією фразою, що таке репрезентативність. А якщо дослідження не є репрезентативним, то думають, що його потрібно викинути. Насправді є багато різних досліджень. І цей короткий курс розповідає про них, розкриває питання надійності та валідності, операціоналізації та генералізації, пояснює, які бувають вибірки. Якщо ви хочете розібратися у соціології та навчитися трактувати дослідження без маніпуляцій та фейків — цей курс для вас.
Тимофій Брік
ректор Київської школи економіки, соціолог

Під час панельної дискусії «Медіаосвіта в Україні: поширюємо та споживаємо інформацію відповідально» Тимофій Брік зустрівся з програмним директором ГО «Детектор медіа» Вадимом Міським, щоб обговорити, як медійникам не потрапляти на гачок псевдосоціологів та як і де можна прокачати власну медіаграмотність.

Пересічна людина не буде фактчекати канали, вона читає медіа, бо довіряє їм. А в умовах онлайну, коли ніхто нічого не контролює, з’являється будь-що. Журналістам, аби не публікувати ахінею, потрібно вчитуватися в дослідження, підходити до інформації комплексно. Таку відповідальність ми не можемо перекладати на суспільство, тому курси, як «Це вам не клікбейт!», потрібні медійникам. Медіаосвіта має відбуватися через медіаконтент — edutainment, — з такої інформальної освіти, коли ти з навколишнього середовища отримуєш знання, які фактично прилипають до тебе.
Вадим Міський
програмний директор ГО «Детектор медіа»

Модерував дискусійну панель СЕО та співзасновник студії онлайн-освіти EdEra Ілля Філіпов, який додав: «Частина курсу «Це вам не клікбейт!» присвячена науковому методу і він універсальний. Ми, певним чином, навчаємо думати та користуватися своєю логікою».

Під час події відбувся тренінг від фактчекерки та комунікаційної директорки VoxUkraine Анастасії Іванцової, яка на прикладах розповіла, які є види неправдивої інформації та як маніпулює даними соціологічних досліджень російська пропаганда.

Хороша пропаганда вам не бреше, вона не договорює та ставить вигідні питання. Залежно від формулювання запитання можна отримати різні результати. Хтось може проводити дослідження недобросовісно та закладати у питання відповіді. Тоді люди автоматично відповідають те, що «треба». Так є ризик, що на виході ви отримуєте фейки.
Анастасія Іванцова
фактчекерка, комунікаційна директорка VoxUkraine

Курс «Це вам не клікбейт!» вже доступний для всіх охочих на сайті.

Розкажіть друзям про новину