В Україні створили метапростір із вкраденими росіянами творами мистецтва
19 Жов 2023, 17:37

В Україні створили метапростір із вкраденими росіянами творами мистецтва

Команда агенції креативних комунікацій linza agency створила метапростір, де можна переглянути вкрадені росіянами витвори мистецтва з музею Куїнджі у Маріуполі. Диджитал експозиція доступна з будь-якої точки світу, що сприятиме приверненню увагу до цієї теми в міжнародному інфопросторі.

Як встановили журналісти New York Times, за час від початку повномасштабного вторгнення росіяни вкрали в Україні десятки тисяч витворів мистецтва, включно з артефактами, вік яких перевищує тисячу років. Частина дорогоцінних експонатів взагалі знищена.

Команда linza agency вирішила створити простір, де можна буде не тільки переглянути вкрадені роботи, але і пізнати їхню історію, культуру та цінність кожного з них.

«Ми почали розробку проєкту з робіт маріупольського музею Куїнджі. Але у подальших оновленнях плануємо додати викрадене росіянами мистецтво з музеїв на Сумщині, Донеччині, Луганщині, Миколаївщині, Херсонщині, Київщині, Запоріжжі, Криму та Харківщині», — ділиться Олена Зенченко, артдиректорка linza agency.

Чому метавсесвіт? Віртуальний музей не потребує інсталяції додаткового програмного забезпечення, доступний з мобільних телефонів, ноутбуків та ПК у браузері. Додатково простір надає можливість комунікувати з іншими глядачами під час перегляду, створюючи новий спільний досвід.

Проєкт стає не лише способом вшанувати пам’ять про втрату великої кількості цінних творів мистецтва, але і кроком до усвідомлення важливості культурної різноманітності та захисту культурних цінностей усього світу.

27 жовтня відбудеться онлайн-екскурсія Музеєм вкраденого мистецтва, яку проведе культурологиня та артдиректорка linza agency — Олена Зенченко.

«Це не просто архів вкрадених робіт, а мистецьке переосмислення злочину, який вчинила росія щодо українського народу. Ми сподіваємось, що наш музей зможе привернути увагу світу до цієї проблеми та вплине на процес повернення цих експонатів на батьківщину», — розповідає Лесь Якимчук, співзасновник та креативний лід linza agency.

Розкажіть друзям про новину