UI/UX дизайнер: очікування vs. реальність
22 Лют 2023, 13:12

UI/UX дизайнер: очікування vs. реальність

Немає нічого більш дратівливого для UI/UX дизайнера, як щось в стилі «а можеш зробити мені картинку, ти ж дизайнер». Насправді ця професія куди складніша й більш аналітична, ніж може здаватись на перший погляд. Для того, щоб порівняти очікування & реальність про UI/UX дизайн — MMR поспілкувалися з трьома світчерками, що свого часу змінили професію фармацевта, баристи та декоратора на користь UI/UX дизайну в ІТ. 

Марія Пошивак
ex-бариста,
зараз — UI/UX дизайнерка в DeezyBreezy

Власні уявлення про сферу UI/UX дизайнеру до світчу в ІТ

1. Це суто про візуальне оформлення. Мені здавалось, що я працюватиму лише над оформленням інтерфейсу. Тобто ближче до UI, коли ми оформляємо кольори, шрифти, стилі.

2. Більш креативна професія, ніж аналітика та дослідження.

3. Я не думала, що UI/UX дизайнер настільки тісно взаємодіє з аудиторією та користувачами. Навіть не уявляла, що потрібно буде опитувати аудиторію, збирати дані, комунікувати, проводити різні тестування.

Чому змінила професію

За освітою я маркетолог, але ще навчаюсь. Паралельно працювала баристою, проте зоною відповідальності було не тільки готувати каву. Це виснажує, особливо коли трапляються випадки, де тебе не шанують. Це стало головним мотиватором щось змінювати. Тоді, власне, я й дізналась про UI/UX дизайн і вирішила спробувати. У результаті отримала стрибок із роботи, яка зовсім не приносила задоволення, у нову та абсолютно цікаву сферу.

Три міфи про роботу UI/UX дизайнером

  • Міф №1: Якщо ти дизайнер, то ця професія про політ креативності

Насправді це не так. Звісно, можна нагенерувати щось цікаве/унікальне, але навіщо створювати колесо, якщо його давним-давно винайшли. Тому потрібно дуже чітко тримати баланс. Звичайно, моментами необхідно згенерувати цікаві ідеї, щоб виділятись серед інших. Але загалом є усталені патерни, і ти їх дотримуєшся. Тобто ця професія — це не полотно, де ти пишеш з нуля. Це певна рамочка, за яку тобі не потрібно виходити, бо це може призвести до не завжди потрібних наслідків.

  • Міф №2: Якщо ти дизайнер, то ти малюєш

Я, звичайно, ходила в художню школу, але там теж була доволі недовго. Думаю, вона дала мені більше якесь сприйняття кольорів. У UI/UX дизайні ти працюєш інструментом (у нашому випадку 95% часу саме у Figma), де створюєш щось із готових елементів. Тобто вміння малювати зовсім не потрібно.

  • Міф №3: Працювати в сфері ІТ означає бути самому по собі

Популярний міф, що далекий від реальності, бо робота UI/UX дизайнером — це постійна комунікація з людьми в команді та за межами. Зокрема, коли тобі потрібно зібрати досвід користування людей, ти комунікуєш із користувачами. 

Топ-3 якості, які потрібно мати UI/UX-дизайнеру

  • Бути комунікабельним

Дуже часто потрібно взаємодіяти не тільки з роботодавцем, командою, а й з респондентами. Коли ти запрошуєш людей на інтерв’ю чи на тестинг — це завжди нові люди. Вони можуть поводити себе по-різному. Варто завжди вміти знайти мову з усіма.

  • Уміти сприймати критику та відстоювати власну думку

Є така річ у дизайні (більше на початку), коли люди закохуються в те, що вони створюють, а потім приходять замовник і користувачі, яким цей дизайн незрозумілий. Тоді дуже боляче це все сприймати. А коли ти ставишся до дизайну як до своєї роботи, то розумієш, що можуть бути помилки, без них — ніяк. Краще постійно робити висновки і завжди вміти аргументувати свою думку, чому ти використовуєш те чи інше рішення, а не просто «я так думаю», «мені здається, цей колір буде кращим».

  • Постійно прагнути вдосконалювати скілли

Скільки б досвіду в тебе не було, скільки б курсів ти не закінчив — помилково вважати, що ти все знаєш. Тренди постійно змінюються, нові інструменти з’являються, тож якщо по накатаній виконувати одній й ті самі таски, ти не будеш вдосконалюватись. Якщо ти думаєш, що все знаєш, ти погано думаєш. 

Катерина Панчошна
фармацевт у минулому,
зараз — UI/UX-дизайнерка у Varti Studio

Власні уявлення про сферу UI/UX дизайнеру до світчу в ІТ

Професія здавалась чимось динамічним, незвіданим, як космос, яка так заманювала у свої тенета. Я могла годинами засиджуватись на Behance, захоплюючись роботами інших. Все було такий незвичним і гарним. Здавалося, що анімація у Figma — то взагалі магія. Коли відкривала Photoshop, то очі розбігались, і виникало почуття розгубленості. Тому перші уявлення, що UI/UX дизайн — важка сфера для світчерів, і саме через це я майже три роки вагалась, чи зможу в ній розібратись. 

Чому змінила професію

Чесно кажучи, обирала майже наосліп, і не помилилась. Мабуть, то все починалось із дитинства, бо, скільки себе пам’ятаю, завжди любила щось створювати чи малювати. Також на це вплинула велика кількість друзів, які працюють в ІТ-сфері та їхні історії про роботу. До цього я працювала фармацевтом, і робота майже 24/7 за будь-яких умов забирала чимало сил. Я була як вичавлений лимон серед друзів, тож, коли все набридло, пішла на перший вебінар, який знайшла. Це був вебінар для початківців з UI/UX дизайну. Так я і вибрала напрямок. А далі вечірні курси, потім навчання в Mate academy, і тепер я щаслива людина, яка нарешті любить свою роботу.

Три міфи про роботу UI/UX дизайнера

  • Міф №1: Найважче у роботі над проєктом — це знайти гарні кольори та зробити привабливий дизайн

На початку я й сама так вважала. Насправді, найважче — це продумати функціонал та логіку. Де буде розміщена кнопка, куди вона приведе користувача, як працює пошук на сторінці, чи можна буде виконати ту чи іншу дію. Десь припустився помилки, і все — твій проєкт незручний, а отже, він не принесе користі людям, навіть якщо все буде ідеально зроблено зі сторони UI (звісно, усе можна виправити, але це потребує ресурсів). Так само і навпаки, без гарно продуманої UI-частини навіть найзручніший додаток чи сайт будуть менш привабливими для користувача. Тому я би сказала, що UX- та UI-частини взаємопов’язані, і не можна нехтувати якоюсь із них.

  • Міф №2: Бути дизайнером легко, бо можеш нічого не робити, сиди собі та малюй

Колись мені таке сказав знайомий, було прикро це чути. Чомусь деякі вважають, що робота UI/UX дизайнера — це розфарбовувати сайти, як розмальовку. Насправді все набагато глибше. Я працюю в аутстаф компанії, тому я, як і мої колеги, маємо бути багатофункціональними. Іноді доводиться писати тексти, думати, як буде легше реалізувати ідею з точки зору розробників чи виконувати інші завдання, які не пов’язані з дизайном взагалі. Але мені це подобається, бо є можливість розвиватись у декількох напрямках чи хоча б знати базові принципи чогось, що згодом допоможе в роботі. 

Якщо це продуктова компанія, ти маєш бути суперпильним до деталей та розуміти користувача, щоб знати, що треба покращити, аби твій продукт став ще кращим та зручнішим. Плюс до всього — комбінувати креативність із аналітичними здібностями кожного разу, як сідаєш за ноутбук, розумітися на законах та принципах, аби все було простим та легким у використанні, розуміти потреби клієнта і вміти пояснити, чому тут краще буде зробити не так, як він того хоче, та ще мільйон інших пунктів. UI/UX дизайн — це не просто кольори підібрати, а значно більше.

  • Міф №3: Треба обов’язково мати Advanced рівень англійської 

Із цим взагалі не згодна. Можна знайти роботу і з рівнем A1, правда, лише в українській компанії, де все спілкування з клієнтом відбувається через менеджера. Але чим вище рівень, тим більше шансів знайти роботу в міжнародній компанії чи взагалі перейти на фріланс. Ніхто не заважає працювати й паралельно вивчати англійську.

Топ-3 якості, які потрібно мати UI/UX-дизайнеру

Стресостійкість, наполегливість та вміння керувати своїм часом.

Стрес оточує нас скрізь — там горить дедлайн, там +100500 правок від клієнта, і все це треба було зробити на вчора. Також часто можна почути критику своїх робіт, і вона не завжди м’яка. Це сфера динамічна, постійно з’являється щось нове, тож критично важливо слідкувати за трендами, аби не втрачати свою професійність та обізнаність. Мені здається, якщо людина може комбінувати ці навички, то вона швидко досягне цілі. Головне — не зупинятись, навіть якщо все дуже погано, на перший погляд.

Ірина Дяченко
декоратор та дизайнерка одягу у минулому, тепер UI/UX-дизайнерка в ABCloudz

Власні уявлення про сферу UI/UX дизайнеру до світчу в ІТ

Це щось пов’язане з графічним дизайном, але як такого чіткого уявлення чи розуміння не було. 

Чому змінила професію

Мені хотілось мати стабільну роботу, на сферу якої суттєво не впливали б економічні кризи та події в Україні, світі. Плюс зі змогою працювати за кордоном та розвиватись. Понад 7 років я працювала дизайнером одягу, декоратором та майстринею по вишивці, але давно хотіла почати працювати в ІТ. Чому? Бо сфера UI/UX дизайну здавалась мені найближчою до того, чим я займалась раніше. 

Три-міфи про роботу UI/UX дизайнер

  • Міф №1: Потрібно бути геніальним математиком

І це точно міф. У реальності достатньо знати табличку множення для восьмикратної чи десятикратної системи відступів.

  • Міф №2: Це людина, яка тільки малює гарні додаточки

Що не є так. Насправді це величезна аналітична робота від user interview до глибинного занурення у проблему та пошук її вирішення. А вже тільки далі гарний дизайн. 

  • Міф №3: Ти все робиш сама/сам

Дуже помилкове судження, бо це величезна робота в команді. Дизайнер — лише одна частинка всього проєкту. 

Топ-3 якості, які потрібно мати UI/UX-дизайнеру

  • Впевненість у собі

Коли ти дизайнер, то повинен відстоювати свої рішення. Якщо ти не впевнений в собі — ти не можеш донести свій дизайн, своє рішення, свої фічі. Якщо ти сумніваєшся, то нікого не переконаєш і завжди будеш перероблювати щось на чиєсь прохання. 

  • Уміння подивитись на задачу глобально та структурувати роботу.

Спочатку потрібно загально оцінити картину і далі приступати до маленьких кроків, за чітким планом дій.

  • Робота в команді, навіть якщо ти інтроверт

Підтримувати хорошу комунікацію в команді — запорука успіху. Навіть якщо є якісь конфлікти чи ще щось, потрібно намагатись знайти точки дотику, бо від цього залежить і твій успіх на роботі.  

Кавер: Freepik

Розкажіть друзям про новину