Чутки ширилися місяцями, але лише в понеділок Тайгер Вудс офіційно оголосив у соціальних мережах, що його 27-річна угода з Nike завершилася. «Пристрасть і бачення Філа Найта зробили можливим партнерство Nike і Nike Golf. Хочу особисто подякувати йому, а також співробітникам Nike і неймовірним спортсменам, з якими я мав задоволення працювати протягом цього шляху», — написав Вудс в Instagram.
У свою чергу, Nike у дописі в Instagram назвав це новаторське партнерство «пекельним забігом», а в офіційній заяві йдеться: «Протягом останніх 27 років ми мали честь співпрацювати з Тайгером Вудсом, одним із найвидатніших спортсменів, яких коли-небудь бачив світ. За час нашого партнерства ми разом з усім світом стали свідками того, як Тайгер не лише переосмислив гольф, але й зламав бар’єри для всього спорту. Ми бачили, як він ставив рекорди, кидав виклик традиційному мисленню та надихав покоління людей по всьому світу. Ми вдячні за те, що були частиною цього. Ми бажаємо йому всього найкращого в майбутньому».
Загадковий постскриптум Вудса в соціальній мережі говорить: «Безумовно, буде ще одна глава», але він не уточнив, чи йдеться про гольф, чи про спонсорство, чи про те й інше. Тож майбутнє залишається відкритим питанням, хоча очікується, що він зіграє на благодійному турнірі Genesis, який він організовує, у Лос-Анджелесі наступного місяця. Але Тайгер не вдягне свій фірмовий червоно-чорний костюм з помітним «свистом».
Взаємовигідне партнерство може закінчитися, але реклама Wieden+Kennedy залишиться, тому Adweek вибрав 6 виняткових рекламних роликів за останні кілька десятиліть.
“I Am Tiger Woods“ («Я — Тайгер Вудс»)
Тренований своїм батьком, Вудс став прикладом для наслідування в усьому світі з того моменту, як став професіоналом у 20 років, увірвавшись у бастіон заміського клубу, де довгий час домінували білі чоловіки. Його дебютна реклама для Nike називалася “Hello, World” («Привіт, світе»), а реклама “I Am Tiger Woods” («Я — Тайгер Вудс»), що вийшла наступного року, продемонструвала, наскільки великий вплив він зробив за короткий час. У ролику знялися хлопчики та дівчатка, він відобразив його широку привабливість і зробив потужну заяву про майбутнє спорту.
“Juggle” («Жонглювання»)
Культовий ролик про жонглювання м’ячем сьогодні такий же свіжий, як і в 1999 році — він не має сценарію та діалогів, адже відео не потребує жодного супроводу. Ролик був знятий режисером Дагом Ліманом (відомим за фільмами «Свінгери», «Ідентифікація Борна» та «Містер і місіс Сміт») і розпочався з того, що знімальна група помітила, як Вудс розминається, відбиваючи м’яч ключкою. Маючи на роботу лише 28 секунд, Вудс зняв цей ролик із четвертої спроби. Його часто називають одним із найкращих і найвдаліших у сучасному спортивному маркетингу.
“Tiger Is Back” («Тайгер повернувся»)
Хоча конкуренти Вудса, можливо, і любили його до нестями, вони сповна скористалися його відсутністю протягом восьми місяців, коли він відновлювався після операції на коліні в 2008 році. Про це йдеться в ролику «Тайгер повернувся», який вийшов на екрани на початку 2009 року, де знялися колеги-професіонали Nike Джастін Леонард, Тревор Іммельман, Карл Петтерссон, Ентоні Кім та Стюарт Сінк, які здобували перемоги під час відсутності Вудса. Досить сказати, що вони жили своїм найкращим життям, яке не могло тривати вічно. Реклама з піснею “Sunshine, Lollipops and Rainbows” Леслі Гор в якості саундтреку висміювала домінування Вудса і закінчувалася тим, що він з’являється в роздягальні, як король, що повернувся.
“Driving Range” («Поле для гольфа»)
Чи володів Вудс навичками, які можна було б передати? Чи міг він передати це тим, хто його оточував? Принаймні люди, які працювали на полі для гольфу, влучали набагато краще, коли він був там і подавав приклад. Цей ролик, серед багатьох легковажних у репертуарі Nike-Вудс, знову пропустив діалог на користь зухвалих візуальних ефектів, що показують, а не говорять.
“Golf’s Not Hard” («Гольф — це не складно»)
Відомий своєю холоднокровністю та конкурентоспроможністю, Вудс час від часу міг розслабитися, що яскраво продемонстрував у чотирисерійному серіалі «Гольф — це не складно». Вудс показав свій природжений безпомилковий стиль, намагаючись навчити інших гравців у гольф, як виправляти свої помилки. Результати були зазвичай комічними, підкреслюючи істину: він просто робив так, щоб це виглядало легко.
“Greatest Ever” («Найкращий з усіх»)
На одному зображенні Вудс впав на фервей з травмою спини, скривившись від болю і використовуючи ключку як милицю, щоб піднятися. На іншому — він щойно виграв турнір Мастерс у 2019 році. У типовій для Nike та W+K манері ролик поєднує злети та падіння кар’єри спортсмена в емоційну хвилину, де діалог не потрібен. Він також нагадав глядачам про життєві амбіції Вудса за допомогою дитячого кліпу, де він добродушно кидає тінь на Джека Ніклауса, одного із найвизначніших гольфістів в історії.