15 Тра 2023, 16:21

Споживачі кави, що створили ефективну рекламу. Кейс Gemini

Основною метою проєкту було збільшення знання бренду Gemini та довіри до нього. Через певну міфологію про високу якість кави закордонних виробників українським брендам середнього і вище сегментів дуже важко зайняти своє місце на роздрібній полиці, а конкурувати системною рекламою з мільйонними бюджетами на ТБ або в інтернеті нерентабельно. Саме тому одним із наших проєктів стало залучення до створення UGC мікроблогерів, яких, скоріше, можна назвати не блогерами, а людьми, які активно ведуть соцмережу та мають певну лояльну аудиторію, якою можуть бути просто друзі, родина та колеги.

Такий формат було затверджено після ретельного аналізу соцмереж, попередньої співпраці з інфлюенсерами та прямих рекламних кампаній. Водночас у нас з’явився абсолютно новий продукт для українського ринку — кава в дріпах або дріп-кава. Стандартні методи виводу саме цього кавового продукта на ринок не спрацювали у багатьох виробників через трохи високу собівартість та недовіру українського споживача до української ж продукції. Продукт, «на ура» прийнятий досвідченими кавоманами, не зміг «підірвати» роздрібну полицю пересічного громадянина. Тож рішенням став UGC — нестандартний підхід, який уже зарекомендував себе на Заході, але не зміг проявити себе в Україні через невірне розуміння цієї концепції (це питання ми також вивчили). Чому саме такий підхід? Ми захотіли також зменшити конкуренцію в маркетингових каналах комунікації.

Етапи реалізації

Проект розділили на декілька частин:

  1. Пошук активних користувачів соцмереж, знайомих із виготовленням відеоконтенту
  2. Відбір людей, з якими хочемо працювати, та комунікація з ними
  3. Відправка кави (безкоштовно)
  4. Очікування
  5. Якісний відеоконтент від наших нових друзів і, маємо надію, наших нових лояльних покупців

Усе це без будь-яких особливих домовленостей, бюрократії чи особливих вимог. Тільки win-to-win стратегія під чесне слово.

Ми унікальні?

Унікальність проєкту полягає саме в співпраці з власниками невеличких акаунтів (майже без обмежень), які прямо чи опосередковано знайомі зі своїми підписниками, комунікують із ними напряму і вірогідність перегляду відео, контакту з брендом і новим продуктом дуже висока. Основний розрахунок був таким — краще отримати декілька десятків тисяч лояльних покупців, ніж показати рекламу з незрозумілим ефектом мільйонам користувачів.

ЦА

На початку проєкту основна цільова аудиторія — активні користувачі соцмереж, які люблять експериментувати. Після успішного тестового етапу було прийнято рішення маштабувати досвід з UGC та розширити лінійку продукції, яку будемо задіювати у відео. Тобто нашій розширеній цільовій аудиторії, яка може стати потенційний покупцем через рекомендацію від друга, ми покажемо не лише дріп-каву, а й, наприклад, нашу натуральну мелену каву.

Як просувався проєкт?

Для додаткового просування вирішили використовувати рекламу в соцмережах. Відео, які опублікували люди та надіслали нам, ми опублікували і в наших соціальних мережах та просували через рекламу на охоплення. Це додана вартість не лише для компанії, а й для блогера, який створив відео, бо його сторінку ми завжди тегаємо під дописом.

З нестандартних методів, якщо говорити саме про цей проєкт, було вирішено заздалегідь підготувати статтю в блог компанії зі згадкою про дріп-каву. Після старту проєкту велика кількість людей почала шукати «кава в дріпах» в Google і однією з перших статей в пошуковій видачі була саме наша.

Одним з маркером успіху проєкту стали відео, які люди почали знімати на свій розсуд без співпраці з нами. Тобто буквально йшли в магазин або замовляли онлайн нашу каву, робили відео і викладали його в своїх соцмережах. На нашу думку, саме така реакція на UGC є показником якості.

А що ми отримали?

За час проєкту велика кількість людей дізналися про компанію, її продукцію та новинки. Ми нарешті «пробили стелю» нашого e-commerce та перейшли на новий рівень щомісячних продажів. Суттєво збільшили продаж не тільки дріп-кави, а й інших найменувань, до нас почали звертатися B2B-замовники у сфері ВТМ. Авжеж не можна завдячувати за це лише UGC, але ми бачимо його суттєвий вплив на весь маркетинговий комплекс компанії. Ці результати хоч і очікувані, але ми не вважаємо їх на 100% головними для компанії. Наше основне досягнення — велика кількість нових друзів у соцмережах, з якими у нас склалися максимально теплі і, сподіваємось, довговічні відносини.

Що далі?

Проєкт не тільки не завершено, але й розширено для нових продуктів та варіантів співпраці. Станом на зараз компанія шукає ще одного фахівця в команду маркетингу, який взяв би на себе менеджмент цього проєкту. Основна ціль — вийти на 100+ нових співпраць щомісяця.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео