Команда Promodo проаналізувала ситуацію на українському ринку фешн-застосунків та випустила дослідження. Редакція MMR зібрала головні інсайти.
Світові тенденції
За 2023 рік кількість онлайн-покупок в категорії Fashion зросла вже до 20% — і напрям продовжує набирати обертів. В Україні зростання не таке стрімке, однак купувати одяг та взуття в інтернеті стало вже звичкою для українців.
Багато великих брендів своє подальше зростання в онлайні повʼязують саме із розвитком мобільного застосунку. Причина проста — мобайл зростає вдвічі швидше за веб.
Цифри українського ринку
Усі аналітичні мобільні панелі включають застосунки з категорії Fashion до загальної групи Shopping. Фешн-ритейлери вкладають доволі високі бюджети в їхнє просування та постійно тестують нові підходи в ASO. На мобільному ринку саме вони є локомотивом своєї групи та превалюють у кількості.
За даними Promodo, зараз 68% від кількості завантажень shopping-застосунків припадає на платформу Android, на iOS — лише 32%, однак доля останньої місяць за місяцем зростає.
Основний приріст по завантаженнях в Google Play Market припадає на листопад-лютий. Зниження попиту відбувається навесні та влітку. Топовий місяць — січень, місяць з найменшими показниками — липень.
Сезонність на платформі Android
В App Store картина дещо інша. Приріст відбувається у вересні-грудні, зниження — влітку. Топовий місяць за кількістю завантажень застосунків — листопад, місяць з найменшими показниками — серпень.
Сезонність на платформі iOS
Однак за 2-й квартал 2024 року на платформі Android кількість завантажень скоротилась на 22%. А от користувачі iOS навпаки завантажували застосунки на 17% активніше, ніж минулого року.
Топ застосунків Fashion на ринку України
Лідерами ніші за період з червня по серпень 2024 є Sinsay, Kasta, Answear, INTERTOP. Ці застосунки мають високу оцінку у сторах — вище 4, та з початку липня 2024 суттєво набирають оберти за кількістю завантажень на обох платформах.
Також до топ-10 цього року потрапили монобрендові застосунки Sinsay, Reserved, Adidas. Навесні 2024 дехто з них повернувся на ринок України, а дехто зʼявився вперше й одразу забрав значну частку завантажень.
Поки що в країнах Східної Європи середньозважена вартість встановлення застосунку (CPI) обходиться значно дешевше. Це може бути пов’язано з меншою насиченістю ринку, меншою конкуренцією серед рекламодавців та відносно низькою вартістю трафіку. Втім надалі конкуренція у ніші буде лише посилюватися та вимагатиме від брендів постійного вдосконалення.
Бенчмарки ринку Європи: вартість інсталу на платформі iOS