26 Жов 2022, 13:28
PR

Розвиток персонального бренду під час війни: думка експертів

Під час війни в українському суспільстві постало питання: «А чи доцільно просувати себе як бренд, коли в країні війна?». Я теж не міг визначитись, тому почав розпитувати про це в експертів та власників бізнесів. За 5 місяців ми провели десятки прямих ефірів, де обговорили цю тему.

1. Персональний бренд — це про стабільність

Людям легше пережити складні моменти, коли є приклад, як діяти. Саме це дає персональний бренд. Він стає опорою і мотиватором, який формує фундамент національного духу. 

Персональний бренд потрібно розвивати відповідно до мети.

Женя Кулеба, депутатка Київради та засновниця громадської організації «Місто-сад», вважає, що через персональний бренд можна допомагати Україні. Мова йде не лише про економіку, а й про волонтерство. Персональний бренд потрібно розвивати відповідно до мети. Так він допоможе згуртувати людей для реалізації важливих для України проєктів.

Військовослужбовець і бізнесмен Руслан Колішенко говорить про те, що персональний бренд надихає інших діяти на благо країні: відкривати нові бізнеси, працювати і волонтерити. Якщо люди бачитимуть, що підприємства не закриваються, а інфлюенсери надалі залишаються в країні, то зможуть будувати своє майбутнє тут. Вони будуть впевнені, що матимуть роботу й зможуть забезпечити сімʼю. Це дуже важливо для нашої перемоги.  

2. Рятівний круг для бізнесу під час війни

Юлія Тичківська, фіналістка рейтингу Forbes «30 Under 30», стверджує, що підприємці повинні розвивати персональний бренд задля сильної економіки України. Бізнес — це рушійна сила країни, бо підприємці не лише отримують прибутки і сплачують податки, а змінюють світ на краще. Вони удосконалюють себе і створюють інновації, що спрощують життя людей. Українські виробники здатні довести, що продукт “made in UA” — це якісно й класно.

Анатолій Амелін, директор економічної програми Українського Інституту майбутнього, говорить про те, що персональний бренд формує довіру до компанії. Раніше ми просто купували товари, а зараз можемо дізнатися, хто їх виготовляє та які цінності транслює.

Персональний бренд — це гігієна для бізнесу.

Персональний бренд — це гігієна для бізнесу, вважає фахівець з репутаційного менеджменту Сергій Біденко. Через бренд людина показує себе справжньою та відкриває нові можливості для розвитку. А це допомагає бізнесу вижити під час війни, коли інші методи не працюють. 

Люди стали більш емоційними і гостріше реагують на те, що раніше здавалось нормальним. Вони хочуть бачити лідера думок, який підтримає і порадить, а не ще одну банальну рекламу. Так власник бізнесу стає кумиром, якого наслідують і якому довіряють. Від його слова залежатиме успіх окремого продукту або ж цілої компанії.

3. Нові правила комунікації

Під час війни персональний бренд має надмісію: презентувати українців на світовій арені, як народ, що вміє діяти й виходити з кризових ситуацій. Так вважає засновниця агентства з побудови персонального бренду Fly Academy Наталія Пірак. Через особисту комунікацію можна донести правдиву інформацію до аудиторії та розказати про переваги власного бізнесу.

Варто користуватись трьома принципами: чесністю, відкритістю та турботою.

У теперішній ситуації виживуть ті компанії, які змінили свої стратегії, навчились комунікувати та використовувати персональний бренд для розвитку. Варто користуватись трьома принципами: чесністю, відкритістю та турботою. Якщо відчуваєте, що маєте цінну інформацію для людей говоріть! Однак памʼятайте, що ваші слова не повинні нікого ображати.

Аудиторії потрібна актуальна й чітка інформація. Будь-яка недосказаність стане неправдивістю. Тому важливо не замовчувати проблеми, а особисто виходити до аудиторії й пояснювати, що трапилось.

Відкритість допомагає уникнути непорозумінь. Краще допомагати фінансово ЗСУ і показувати звітність, ніж просто говорити про це. В іншому випадку це викликатиме негатив.

Турбота полягає в тому, щоб створювати контент із думкою про людей. Власну вигоду потрібно ставити на друге місце. Це викличе більше довіри до вас і вашого продукту.

4. Що не варто транслювати

Зараз ми відчуваємо все набагато гостріше. Кожна помилка може стати фатальною або зробить нас сильнішими. Тому важливо налаштувати комунікацію з аудиторією, щоб втримати її довіру. Правдиво говоріть про недоліки та невдачі. Це покаже, що ви жива людина, яка може помилятись, змінюватись і працювати під час кризи.

Обговорюючи ці питання з PR-стратегом Сергієм Дідковським, ми дійшли до висновку, що не варто комунікувати на такі теми:

  • те, що викликає негатив і депресію;
  • те, що може образити інших;
  • спекуляції на питанні війни;
  • теми, які сприйматимуться неоднозначно.

Говоріть з людьми зрозумілою мовою. Не намагайтесь здаватися кращим, ніж ви є насправді. Аудиторія відчуватиме фальш і піде до того, хто говорить чесно. Персональний бренд обходить шаблони. І якщо його будувати на правдивості, відкритості та турботі, то це зміцнить вашу репутацію та покращить імідж компанії.

Для перемоги потрібно, щоб країна працювала як єдиний механізм. Важливо все: економіка, культура, ментальність, взаємовідносини. Персональний бренд дає людям надію. Він підсилює бізнес та відкриває нові можливості. Головне навчитись правильно ним користуватись.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео