Громадська організація «Детектор медіа» представила дослідження Індексу медіаграмотності ветеранської спільноти.
За результатами було виявлено, що частка аудиторії з вищим за середній рівнем показника індексу медіаграмотності серед ветеранів становить 80%, у той час як серед українців у цілому — 76%. При цьому кількість ветеранів, які мають високий рівень медіакомпетентності складає 20%, що на 6% більше у порівнянні з усім населенням.
Також для ветеранів характерні більш висока, ніж для населення України в цілому, цифрова компетентність та чутливість до спотвореного медіаконтенту.
Частка ветеранів, які перевіряють достовірність інформації, на 5% більша, ніж серед усього населення України (59% проти 54%). 72% ветеранів при цьому орієнтуються на підтвердження новин в інших медіа (у загальній аудиторії таких 66%), 28% шукають першоджерело інформації, на яке є посилання (у загальній аудиторії таких 25%), 30% оцінюють надійність джерела, на яке є посилання (у загальній аудиторії таких 29%).
Серед основних ознак достовірної новини більшість ветеранів (41%) називають наявність у матеріалі посилання на джерело інформації та його розміщення у ЗМІ, якому вони довіряють. На свою інтуїцію у питанні виявлення дезінформації ветарани покладаються частіше, аніж середньостатистичний українець. Серед ветеранів таких 21%, а серед усієї аудиторії — 17%.
Найчастіше, на думку ветеранів, медіаконтент спотворюється в інтересах політиків та політичних сил для створення їм позитивного іміджу (70%). Серед загальної аудиторії осіб, які так думають, — 68%. Частка ветеранів, які вважають, що держава є інститутом, зацікавленим у продукуванні спотвореного контенту, становить 28%. Це вище, ніж серед української аудиторії в цілому, у якій так думають 20%.