Рекламу Shell знову заборонили через введення в оману споживачів
08 Чер 2023, 13:05

Рекламу Shell знову заборонили через введення в оману споживачів

Знакова заборона реклами може створити прецедент, коли всі компанії, що працюють на викопному паливі, будуть тавруватися як грінвошери, коли рекламують екологічну енергетику.

Британський рекламний регулятор ASA подав позов проти компанії Shell за те, що вона вводила споживачів в оману, створюючи враження, що значна частина її бізнесу пов’язана з низьковуглецевою енергією, що не відповідає дійсності.

Рішення Управління з рекламних стандартів є серйозним попередженням енергетичним компаніям про необхідність розкривати інформацію про свій бізнес, пов’язану з викопним паливом, коли вони рекламують екологічно чисту енергетику. За скаргою стоїть ініціативна група Adfree Cities, і одна з учасниць кампанії Вероніка Вігналл сказала, що ця справа «знаменує собою кінець «зеленої» реклами викопного палива у Великобританії».

Креативне агентство Wunderman Thompson стояло за рекламою, яку можна було побачити на телебаченні, поза домом і на YouTube. На постері, який можна було побачити в Брістолі 20 червня 2022 року, написаний великий текст «Брістоль готовий до чистої енергії» був накладений на міський пейзаж Брістоля.

Телевізійна реклама починалася зі слів чоловіка: «У Великобританії 1,4 мільйона домогосподарств використовують 100% відновлювану електроенергію від Shell», коли він допомагав маленькій дитині їхати на велосипеді. Реклама містила текст: «Відновлювана електроенергія Shell Energy постачається національною мережею і сертифікована організацією Renewable Energy Guarantees of Origin, яка гарантує, що куплена електроенергія відповідає еквівалентній кількості електроенергії, виробленої з 100% відновлюваних джерел».

Компанія Shell заявила, що її наміром було підвищити обізнаність та інтерес до відновлюваної енергетики, і стверджувала, що споживачі в першу чергу асоціюють цей бренд з викопними видами палива. Хоча ASA визнала, що споживачі «широко» розуміють бізнес Shell, пов’язаний з викопним паливом, вони також знають, що на ці компанії чиниться тиск з метою скорочення викидів, і споживачі будуть шукати компанії, які роблять це.

На момент проведення рекламної кампанії у 2022 році витрати Shell на «зелену» енергетику у Великій Британії становили від 1% до 1,25% доходу компанії, тим часом витрати Shell на розширення видобутку нових видів викопного палива мають зрости у 2023 році.

Shell також використовувала той аргумент, що реклама стосувалася Shell Energy, її підрозділу, що займається екологічно чистою енергією, а не Shell, який займається видобутком викопного палива. Однак ASA не врахував, що споживачі зможуть розрізнити Shell і Shell Energy.

Це не перший випадок, коли Shell стикається з докорами щодо реклами. За минулі роки їй було заборонено рекламу з квітами, що викидаються з димарів нафтопереробних заводів у 2007 році, у 2008 році надійшла скарга від Всесвітнього фонду природи (WFF), а нещодавно, у 2020 році, Shell була змушена відмовитися від тверджень про те, що клієнти, які користуються її заправками, можуть «їздити з нульовим рівнем викидів вуглекислого газу».

Організація Adfree Cities заявила, що це рішення є переломним моментом для реклами викопного палива і попередженням іншим енергетичним компаніям про те, що реклама, яка спотворює прогрес у скороченні викидів і вирішенні кліматичної кризи, не буде терпимою у Великій Британії.

Вігналл сказала: «Найбільшим світовим забруднювачам не буде дозволено рекламувати свою «екологічність», поки вони будують нові трубопроводи, нафтопереробні заводи та бурові установки, але цього недостатньо. Shell та іншим компаніям, що займаються розширенням видобутку викопного палива, взагалі не слід дозволяти рекламу через їхню історичну та нинішню роль у руйнуванні планети».

Розкажіть друзям про новину