Реінтеграція ветеранів, освітні ініціативи та інше: як український бізнес може покращити ментальне здоров’я
18 Гру 2023, 16:57

Реінтеграція ветеранів, освітні ініціативи та інше: як український бізнес може покращити ментальне здоров’я

Наш ментальний стан залежить від багатьох речей — від особистого самопочуття та атмосфери на роботі до світових криз і війни.

Як сьогодні себе почувають українці, а також які інструменти використовує український бізнес для поліпшення ментального стану — далі.

Глобальне дослідження Havas показує, що 1/8 населення світу має проблеми з психічним здоров’ям. У 2020 році відбулось зростання на 28% тривожних та депресивних розладів. Для 94% респондентів психічне здоров’я важливе так само, як і фізичне. Особливо для молодого покоління, це стає однією з основних проблем. Це свідчить про те, наскільки важливо звертати увагу на емоційне благополуччя та розвивати систему, яка підтримує психічне здоров’я. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Ще одним результатом дослідження є те, що 86% українців після повномасштабного вторгнення рф в Україну часто відчувають стрес, знервованість та пригнічення. Найбільше страждають від стресу жінки (88%), а також вікова група 55-60 років (91%). 

Серед симптомів негативного стану українці найчастіше виділяють тривожність, поганий настрій та погіршення сну. 

Роль брендів у впливі на ментальне здоров’я 

Дослідження Gradus Research разом із Міністерством охорони здоровʼя показує, що лише 15% опитаних українців готові змінювати своє ставлення до ментального здоровʼя, в той час як 71% сумнівається і 11% не готові. Також українці зазначили, що саме допоможе змінити їхнє ставлення до психічного стану. 

Серед цих кроків є такі, що бренди можуть втілити в життя без залучення додаткових коштів. Вони мають великий кредит довіри від споживачів. В силах компаній навчити людей розпізнавати ознаки погіршення ментального здоров’я, знаходити допомогу та утримувати емоційний баланс в складних ситуаціях.

Проте важливо, щоб бренди показували свою підтримку не лише на словах, а й діями. 

Бренди можуть:

  • допомагати фінансово організаціям, що спеціалізуються на психологічній підтримці;
  • створювати сприятливе середовище, де підтримка й відновлення психічного здоров’я є доступними; 
  • прoвoдити кампанії, що будуються на важливих інсайтах;
  • поширювати освітні ініціативи про ментальне здоров’я;
  • впроваджувати стратегії реінтеграції ветеранів.

З початку повномасштабної війни українські компанії почали активно впроваджувати програми корпоративної соціальної відповідальності — допомагати захисникам та захисницям, а також тим групам населення, хто постраждав від війни найбільше. В період відновлення та відбудови, коли питання ментального здоров’я стане нагальним та пріоритетним, очікується, що бренди спрямують ресурс на втілення соціально-відповідальних програм саме у цій сфері.

Ментально здорові бренди формують екосистему ментально здорового суспільства 

Щоб популяризувати ментальну турботу, сам бренд повинен теж бути ментально здоровим. Проєкт Doladu mental health lab розробив чек-лист для визначення ментального стану бренду. 

Туди входять такі must have:

  • Діагностика психічного здоров’я працівників. 
  • Популяризація технік самодопомоги та першої психологічної допомоги серед працівників та клієнтів. 
  • Залучення фахівців з ментального здоровʼя до команди. 
  • Створення на території бренду спеціальних місць для відпочинку до релаксу. 
  • Впровадження спеціальних програм комунікації з мобілізованими співробітниками та їх сімʼями. 
  • Реінтеграція ветеранів та стандарти співпраці з ветеранами з обмеженою функціональністю.   
  • Інклюзивність робочих місць та місць для клієнтів. 
Тенденції реінтеграції ветеранів у команди брендів

В Україні налічується близько 1,2 мільйона осіб, що брали участь у бойових діях. Після закінчення війни можливе збільшення кількості ветеранів та сімей, що втратили близьких через війну, із 1,2 мільйона до 5 мільйонів осіб, як відзначила міністерка у справах ветеранів Юлія Лапутіна.

Процес інтеграції ветеранів в колективи стає важливим завданням для компаній і потребує правильного підходу. Бізнес бореться зі страхами та невизначеністю при інтеграції ветеранів. 

Досліджуючи досвід українських брендів, можна виділити три ключові аспекти ефективної реінтеграції ветеранів у бізнес: 

  • Постійний контакт сприяє успішній адаптації.
  • Гнучкий графік роботи для повернених ветеранів є ключовим елементом, що дозволяє їм самостійно визначати оптимальний час для відновлення працездатності.
  • Важливо розуміти, що ветерани, хоча пройшли війну, мають ще багато аспектів свого життя, і реінтеграція вимагає часу та підтримки від колективу.

Навички ветеранів можуть зміцнити робочі процеси та корпоративну культуру. Це ті люди, які чітко і сфокусовано працюють на результат.

Яким буде суспільство в майбутньому та як діяти брендам

Олександра Машкевич, генеральна директорка директорату медичних послуг МОЗ України, зазначає, що якщо прогнозується, що 15,7 млн осіб в Україні потребуватимуть психологічної допомоги, то 3,5 млн із них матимуть певний розлад психічного здоров’я, а 800 700 осіб матимуть психічний розлад помірного або тяжкого ступеня.

Відновлення ментального здоровʼя українців суттєво залежатиме від того, наскільки люди взаємно підтримують один одного емоційно та від того, наскільки у суспільстві розповсюджена культура психологічного здоров’я. 

Саме тому однією з ключових задач брендів є формування культури ментально здорового суспільства та культури вдячності: захисникам та ветеранам, медикам та психологам, благодійним та громадським організаціям, донорам та бізнесу. 

Як висновок, бренди можуть відігравати ключову роль у популяризації ментального здоровʼя та змінювати ставлення до нього. Та важливо не лише говорити про підтримку, але і проявляти її через конкретні дії, які націлені як і на бренд, так і на споживачів. Поширювати обізнаність про психічне здоровʼя, підтримувати фінансово організації та реінтегрувати ветеранів в свої команди — це ті дії, які формуватимуть стале суспільство. 

Розкажіть друзям про новину