У грудні 2023 року МАМІ опублікували прогноз обсягу ринку маркетингових сервісів в Україні на 2024 рік. Зараз випала чудова нагода звірити годинники та уточнити, що відбувається у галузі, а також наскільки прогнозований тренд справджується.
Експерти прогнозували зростання ринку маркетингових сервісів на 19% (коректива липня 2024 — 20%). Масштабні та комплексні продуктивні проєкти, різноманіття нових ідей та різноплановість задач, запровадження нових інноваційних технологій — ось основні тенденції першого півріччя. Зростає попит на персоналізовані кампанії, акцент на соціальній відповідальності брендів актуальні згідно з сьогоднішніми українськими реаліями. Trade marketing, loyalty marketing, consumer marketing, збільшаться на 20%, 15% та 20% відповідно, — підтвердили оцінку надану у грудні 2023. У Event marketing та sponsorship, за думкою фахівців, можливий зріст на 30% у порівнянні із 2023.
Попередні прогнози можна було б подвоїти, але воєнні дії вносять свої корективи, що безпосередньо впливає на стабільність та інвестиції у маркетингові кампанії. Водночас українці швидко вчаться та адаптуються до складних реалій. Навіть відключення, спади та інші складнощі війни не зупиняють їх, а навпаки — мотивують розвиватися та йти вперед попри все.
Маркетингові сервіси | Обсяг 2019 р. (млн грн) | Обсяг 2020 р. (млн грн) | % зміни 2020 до 2019 | Обсяг 2021 р. (млн грн) | % зміни 2021 до 2020 | Обсяг 2022 р. (млн грн) | % зміни 2022 до 2021 | Обсяг 2023 р. (млн грн) | % зміни 2023 до 2022 | Обсяг 2024 р. (млн грн) | % зміни 2024 до 2023 |
Обсяг ринку МС, ВСЬОГО | 7 034 | 5 299 | -25% | 5 959 | 12% | 2 387 | -60% | 2 828 | 18% | 3 388 | 20% |
У тому числі: | |||||||||||
Trade marketing (Мерчандайзинг, Trade promo, Програми мотивації та контролю персоналу) | 2 542 | 2 161 | -15% | 2 377 | 10% | 1 188 | -50% | 1 426 | 20% | 1711 | 20% |
Loyalty marketing (Mailing, DB management, Contact-Center) | 1 122 | 1 066 | -5% | 1 119 | 5% | 560 | -50% | 616 | 10% | 708 | 15% |
Consumer marketing | 1 587 | 1 270 | -20% | 1 460 | 15% | 438 | -70% | 526 | 20% | 631 | 20% |
Event Marketing and Sponsorship | 1 783 | 802 | -55% | 1 003 | 25% | 201 | -80% | 260 | 30% | 338 | 30% |
Що взагалі зараз відбувається у галузі, які настрої, плани, тренди?
МАМІ запросили керівників агентств прокоментувати ринкову ситуацію. Фахівці відверто й чесно поділилися думками про внутрішні нюанси агенцій та загальну картину у маркетинговому бізнесі.
«В першому півріччі 2024 ми наростили оберти та темп, який узяли ще в кінці 2023. Масштабні та комплексні супер продуктивні проєкти, різноманіття нових ідей та різноплановість задач, запровадження нових інноваційних технологій — ось основні тенденції першого півріччя. Зростає попит на персоналізовані кампанії, акцент на соціальній відповідальності брендів актуальні згідно з сьогоднішніми українськими реаліями. Ми б навіть були готові подвоїти свої попередні прогнози, але воєнні дії вносять свої корективи, що безпосередньо впливає на стабільність та інвестиції у маркетингові кампанії. Тому керуємось короткостроковим плануванням», — коментує Володимир Зборовський, директор Havas Engage Ukraine.
«Ринок відновлюється, наскільки це можливо під час війни. Учасники ринку призвичаїлися до нової реальності. Новим викликом стає утримання, мотивація та залучення співробітників. Дефіцит кадрів найвищий за всю історію індустрії у нашій державі», — Олександр Микитенко, CEO MEX a member of Havas.
«Результати першого півріччя 2024 року корелюють з прогнозом грудня 2023 року. Обсяги ринку повільно зростають в гривні. Так, кількість наданих послуг збільшується, але треба відмітити, що зростання обсягів ринку також пов’язано з загальним підвищенням цін та курсів іноземних валют до гривні», — Роман Швець, Managing Partner, We’Story Advertising Agency.