Презентація України на міжнародній арені: постаті, пісні, бренди, кампанії, страви
29 Кві 2022, 15:59

Презентація України на міжнародній арені: постаті, пісні, бренди, кампанії, страви

А якби ви прямо сьогодні презентували Україну на міжнародній арені? Таке питання ми задали Ігорю Фінашкіну, засновнику та креативному директору I am IDEA, Михайлу Вербицькому, раднику з креативних питань МХП, Віолетті Титаренко, CMO Люксоптика, Олегу Киселиці, креативному директору Nebo ideas agency, Катерині Кузьменко, керуючому партнеру Smartass, Надії Матухно, Marketing Manager MEEST Canada. Вони поділилися своїм баченням постатей, пісень, брендів, рекламних та комунікаційних кампаній та страв, які персонально для них символізують нашу країну.

Ігор Фінашкін
засновник та креативний директор
I am IDEA

1. Три постаті

Володимир Олександрович Зеленський поза конкурсом, звичайно. Тому…

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь
  1. Михайло Федоров. Його ставлення до майбутнього держави призводить до неймовірно стрімкого прогрессу та розвитку. Все, що робить він та його команда, те, як він мислить та як керує процесами — це неймовірно. Головне, що все це Михайло Альбертович віддає на користь країни та її розвитку. Це дуже мотивує, причому не тільки українців, а, як мені здається, і весь прогресивний світ.
  2. Тарас Шевченко. Так, мені б хотілося презентувати Україну сучасну, Україну майбутнього, але його думки, його творчість, вся його спадщина передавалась із покоління в покоління і, на мою думку, виховала в нас те, що ми бачимо зараз і те, що вплине на наше майбутнє безпосередньо — українську творчість, духовність та незламну волю.
  3. Мій батько. Михайло Михайлович Фінашкін. Він, може, і не надвідома людина, але для мене він взірець того, як легко та з гумором можна відноситись до життя. Тому, якби в мене була нагода презентувати країну на весь світ, я б обов’язково розповів, хто дав мені цю нагоду.

2. Три пісні

  1. ONUKA — Misto. Це чудовий мікс із сучасності та фольклору, руху та спокою, стилю, енергії та безлічі почуттів. Це дуже про нас, і мені б хотілося, щоб інші люди це відчули.
  2. Mad Heads XL — Надія є. Для мене ця пісня — синонім слова «свобода». Вона передає якийсь дуже вільний вайб з такою легкістю і бажанням співати, навіть коли слів не знаєш. Причому разом, обов’язково, щоб хтось був поряд.
  3. The Hardkiss — Журавлі. Знову відсилаюсь до емоції, і тут мені здається дуже добре відкриваєься така ніжність та мелодичність, яка здебільшого притаманна нашим людям.

3. Три бренди

  1. Дія. Чудовий продукт та бренд, який є прикладом інноваційності країни та який вже демонструє Україну як прогрессивну державу у світі.
  2. Uklon. Не тому що вони наші клієнти, а тому що вони дійсно створюють все, щоб зробити життя українців зручнішим та мобільнішим. За три роки співпраці я це відчув дуже сильно, бо кожен продукт, кожна активність відповідає цьому ессенсу. Як вони кажуть, «ми український бренд, що створює український продукт для українців». І так, це про полегшення руху, а рух — це добре, це про нас.
  3. Unit.City. Це не просто про інновації. Це бренд, який дає можливості кожному, хто їх потребує для створення нового, бізнесу, продуктів, ідей. Це платформа, завдяки якій талановитий гусінь перероджується у гарного корисного та ефективного метелика.

4. Три рекламних/комунікаційних кампанії

  • Київстар — Молодість. Це майже короткий метр, найдовша версія кампанії «Куди б не кликало серце», у якій можна побачити фактичну подорож із минулого у сучасність.
  • ЗСУ — кожен з нас. Дуже потужний ролик, який актуальний зараз. Без пафосу, без кліше, абсолютно честна історія з чітким посланням — ніхто не народжений для війни, але всі ми тут зараз, щоби боронити нашу свободу.
  • Intertop — І надивитись, І нарядитись. По-перше, я б не зміг презентувати Україну на міжнародній арені, не показавши хоч одну нашу роботу. По друге, хай на тій презентації всї танцюють, тим більше ролик класний.
https://youtu.be/gyW3f3j5HaI

5. Три страви

  1. Капусняк від моєї мами.
  2. Домашня ковбаска від моєї мами.
  3. Фаршировані перці від моєї мами.

Я б, мабуть, просто попросив маму організувати на тій презентації кейтерінг.

Михайло Вербицький
радник з креативних питань
МХП

1. Три постаті

Для репрезентації України я би обрав представників мистецтва, мені хотілось би показати скульптури Назара Білика, роботи Наташи Стешенко і фотографії Тетяни Ковальчук (Spasi I Sohrani), бо вважаю, що їх творчість дуже влучно відображає українську свідомість.

2. Три пісні

Відібравши ці музичні твори, хотів би поєднати минуле з сьогоденням.

3. Три бренди

  • Авжеж Наша Ряба, бо куди без неї
  • Мережа продуктових магазинів «Везунчик»
  • І надзвичайно щира «Пістинська Джерельна»

4. Три рекламних/комунікаційних кампанії

Вибрав такі, що показали б свободу думки в Україні.

  • Та Сама Курочка від Наша Ряба
  • Айфон Сім від Алло
  • Коли Ляшко в Верховній Раді їв чорнозем

5. Три страви 

  1. Чорнозем.
  2. Деруни зі сметаною.
  3. Картопля в глечику.

Пояснить не можу, текуть слюні.

Віолетта Титаренко
CMO
Люксоптика

1. Три постаті

Антонов, Амосов, Сковорода.

2. Три пісні

Гімн, Один в каное — У Мене Немає Дому, Kalush — Стефанія.

3. Три бренди

Сільпо, Monobank, Добробут.

4. Три рекламних/комунікаційних кампанії

  • Comfy «Намбер ван»
  • Люксоптика «Окуляри, окуляри, окуляри»
https://youtu.be/_vziJLMCDb0
  • Приватбанк «Беремо і робимо»

5. Три страви

Борщ, сало,вареники.

Олег Киселиця
креативний директор
Nebo ideas agency

1. Три постаті

Я впевнений, що моє коло знайомств, та взагалі патріотично налаштовані українці (бо ми бачимо, що ґауляйтери трапляються серед населення), гідно будуть представляти Україну у світі, можуть розповісти правду про війну та про страждання нашого народу від росії!

Якщо виділяти героїв, яких хотілося більше бачити у медійному просторі, — Роман Шухевич, головнокомандувач УПА. Вибачте за сарказм, але нечесно, що всі лаври дістаються Степану Бандері, а Шухевича так мало згадують на рашистському телебаченні, але ж він доклав не менше сил у боротьбі з московсько-комуністичною навалою. До речі, він ще й був рекламістом та власником рекламної агенції «Фама».

Скетч-шоу «Довгоносики» — вважаю, що це велика постать в українському гуморі. То не є копіркою з КВНʼу чи то стендапу, самобутній абсурд, який може багато розповісти про нас.

Третім буде, звичайно, Всеволод Нестайко — «Тореадори з Васюківки» мають читати діти всього світу, і не треба казати про піонерію, нема її вже в останній редакції книги, яку робив сам письменник.

2. Три пісні

Тут дуже багато особистого, і три пісні складно обирати, спробую.

На третьому рядку нашого хіт-параду пісня «Птаха на ймення Nachtigall» гурту «Кому Вниз», тут потрібно слухати Сергія Середу.

На другому — пісня гурту «Скрябін» — «Най буде дощ», класика нью-вейву початку 90-х.

На першому — гімн українського панку «Танці». Пісня-вічність, пісня-свято, пісня-філософія, адже попри будь-що українців чекають веселі танці.

3. Три бренди

«А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» та «Основи» — дуже круті видавництва, я не хочу образити інших, але обрані мною представники дійсно будуть завжди фірмово виглядати у світі.

«Madheads Coffee roasters» — найкраща кава, яку я коли-небудь пив. Впевнений, що вони будуть продовжувати підкорювати європейські кав’ярні. Спробуйте Uganda Sipi Falls — це дуже смачно.

Журнал «Наш» — на жаль, він вже не випускається, але це епоха альтернативного видавництва, коли зранку чекаєш на відкриття кіоску Союздруку, щоб придбати новий випуск.

4. Три рекламних/комунікаційних кампанії

Я не буду соромʼязливим, якщо скажу, що особисто долучився до створення таких кампаній. Наша остання історія для журналу Adweek є переосмисленим маніфестом, який зображує сутність українського народу сьогодні, під час війни.

Не можу не відмітити дві дуже круті роботи, які дійсно прославляють Україну — брендинг Євробачення від banda, який отримав бронзу Каннських левів, та робота Анни Гончарової для Kacharovska, дуже-дуже влучна у ритм сучасної України.

5. Три страви

Тут просто треба підписатися на Євгена Клопотенка, і все стає зрозумілим. Але, як на мене, мало хто каже про таку страву чи навіть цілий захід, який моя бабуся називала «свіжина». Вона з дідусем завжди тримала свійських тварин, та, коли приходив Великдень, забивалось порося і вся родина запрошувалися на свіжину. Для мене це — унікальна подія, яку я бачив і яка траплялась зі мною тільки в Україні.

Катерина Кузьменко
керуючий партнер
Smartass

1. Три постаті

Володимир Зеленський, Валентин Сильвестров (композитор), Василь Стус.

2. Три пісні

Гімн України, Ой у лузі червона калина, Океан Ельзи — Я не здамся без бою.

3. Три бренди

Монобанк, Smartass (вибачте за нескромність), Reface. 

4. Три страви

Борщ з пампушками, вареники з капустою, налисники.

Надія Матухно
Marketing Manager
MEEST Canada

1. Три постаті

Зеленський, напевно. Наразі він символ демократіі. Бо вже бренд. І я не хочу брати старовинні постаті, бо маємо дивитися в майбутнє.

Тим часом я б ще вибрала ще одну неполітичну постать типу Шевченко, Амосова, Каденюка, Джамали. Показати, що ми переможці, науковці, спортсмени та таланти.

2. Три пісні

Мені не подобається концепт «Ще не вмерла». Треба щось більш направлене в майбутнє. «Розквітає Україна, і слава, і воля». «Ой у лузі червона калина» гарна і піднесена. «Червона рута» романтична.

3. Три бренди

Київський торт, Буковель, українське IT en mass.

4. Три рекламних/комунікаційних кампанії

Раніше була гарна Ukraine now.

Виставка і кампанія Ukraine WOW була неперевершена, ходила двічі.

Третя кампанія має бути обнадійлива, відбудовча і інформаційна для світу на кшталт Ukraine Wow.

5. Три страви

Борщ, котлета по-київськи, київський торт. Все київське, вибачаюсь.

Кавер: колаж MMR + фон — фрагмент з кліпу Один в каное — У мене немає дому

Розкажіть друзям про новину