Лідери й інфоприводи: медіаактивність аптек
02 Сер 2022, 14:07

Лідери й інфоприводи: медіаактивність аптек

Команда LOOQME вже аналізувала медіаактивність українських АЗС після 24 лютого 2022 року і тепер ми дослідили комунікації аптек. Аналітика охоплює період за перші півроку 2022. До дослідження увійшли 9 аптек та сервіс доставки ліків.

Інструмент лідера охоплення

За кількістю згадувань у традиційних ЗМІ протягом досліджуваного періоду лідером стала «Аптека Низьких Цін» зі 1031 згадкою з початку року.

А от лідером за потенційним охопленням виявилася «Аптека 911», хоча за кількістю згадувань вона займає 5 місце. Мережа отримала більше половини потенційного охоплення ринку — здебільшого це число відвідувачів з блогу аптеки, який вважається джерелом національного рівня з великим потенційним охопленням аудиторії. Якщо ж виключити це джерело, то на першому місці за охопленням опиниться «Аптека Низьких Цін», а на другому — Liki24. «Аптека 911» посяде 3 місце.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Зміни розмірів медіаполя

У середньому загальна кількість публікацій на день зі згадуванням аптек збільшилася до 37 матеріалів. Проте активна комунікація почалась не з першого дня повномасштабної війни, а з 28 лютого (понеділок) — тоді в медіа аптеки згадали 225 разів. Найбільша кількість публікацій була знайдена 3 березня, коли в інтернеті обговорювали, де зняти готівку в Україні, якщо немає банкомату.

Якщо розглядати компанії роздільно, то найбільший приріст кількості публікацій за весь період має аптека «Доброго Дня». 

Потенційне охоплення (без блогу «Аптеки 911») збільшилося на 15% та становить майже 60 тис. чол. на день. Найбільший приріст потенційного охоплення — у мережі «Біла Ромашка». А от аптеки «Аптека Низьких Цін», «Копійка» та «Аптека 911» зазнали зменшення цього показника. 

Окрема медіаактивність і частка компаній

У розрізі власної медіаактивності бачимо, що у всіх аптек найбільш активною комунікація була в березні 2022 року.

Частка в медіаполі за місяцями показує, що:

  • «Аптека Низьких Цін» займала перше місце за розміром частки у січні, березні та червні;
  • «Аптека Доброго дня» не мала першості, проте тримала 11-18% частки медіаполя протягом всього періоду, крім лютого;
  • КП «Фармація» в лютому активно оприлюднювала списки відкритих аптек (коли велика кількість конкурентів мовчали), зайнявши у такий спосіб 3 місце за часткою медіаполя. Проте надалі кількість публікацій зі згадкою аптеки значно зменшилася.

Структура власних згадувань говорить, що:

  • Найбільшу частку публікацій в джерелах ТОП-100 України має аптека «Біла Ромашка» (16%). Про неї писали такі рейтингові видання як «Цензор», «Обозреватель», «РБК-Україна», «Новое Время», «Сьогодні»;
  • Портал «Ліки в Україні» (ліки.укр), який займає перше місце в топі джерел за кількістю згадувань аптек, найбільше говорив про «Аптеку Доброго дня» та «1 Соціальну аптеку» (51 та 41 згадка відповідно);
  • Джерело Kiev.informator, medcentre.com.ua та AIN.UA найчастіше публікували новини про Liki24.

Хмара слів, тренди, середовище

Найбільш вживаними в медіаполі є слово «аптека», а також слова, пов’язані з роботою і розташуванням аптек. Крім того, у топі бачимо назви самих аптек. 

28 лютого (день, коли медіа почали активно говорити про аптеки) найбільш часто згадуваним у текстах стало слово «працювати» (повідомлення про відкриті аптеки), а найбільш трендовим — слово «інсулін».

Найближче середовище слова «аптека» складають назви досліджуваних аптек, а також «Аптека Гаєвського», яка є розповсюдженою в Одеській області. Крім цього, поруч зі словом «аптека» часто зустрічаються слова «мережа», «працювати», «інсулін», «магазин», «ціна», «ліки», «супермаркет».

Ключові слова для окремих компаній:

  • Аптека Низьких цін: «програма», «рівень», «ставка», «хворий», «аномально», «температура»
  • «Аптека Доброго дня»: «інтернет-аптека», «ромашка», «мережа», «ініціатива»
  • Liki24: «сервіс», «команда», «tabletki.ua», «ліки», «сайт»
  • «Аптека оптових цін»: «роздрібний», «діяльність», «гіпермаркет», «засіб», «Сільпо»
  • «Аптека 911»: «6000», «копійка», «сайт», «шампунь», «актуальний»

Кавер: Unsplash

Розкажіть друзям про новину