Команда LOOQME вже аналізувала медіаактивність українських АЗС після 24 лютого 2022 року і тепер ми дослідили комунікації аптек. Аналітика охоплює період за перші півроку 2022. До дослідження увійшли 9 аптек та сервіс доставки ліків.
Інструмент лідера охоплення
За кількістю згадувань у традиційних ЗМІ протягом досліджуваного періоду лідером стала «Аптека Низьких Цін» зі 1031 згадкою з початку року.
А от лідером за потенційним охопленням виявилася «Аптека 911», хоча за кількістю згадувань вона займає 5 місце. Мережа отримала більше половини потенційного охоплення ринку — здебільшого це число відвідувачів з блогу аптеки, який вважається джерелом національного рівня з великим потенційним охопленням аудиторії. Якщо ж виключити це джерело, то на першому місці за охопленням опиниться «Аптека Низьких Цін», а на другому — Liki24. «Аптека 911» посяде 3 місце.
Зміни розмірів медіаполя
У середньому загальна кількість публікацій на день зі згадуванням аптек збільшилася до 37 матеріалів. Проте активна комунікація почалась не з першого дня повномасштабної війни, а з 28 лютого (понеділок) — тоді в медіа аптеки згадали 225 разів. Найбільша кількість публікацій була знайдена 3 березня, коли в інтернеті обговорювали, де зняти готівку в Україні, якщо немає банкомату.
Якщо розглядати компанії роздільно, то найбільший приріст кількості публікацій за весь період має аптека «Доброго Дня».
Потенційне охоплення (без блогу «Аптеки 911») збільшилося на 15% та становить майже 60 тис. чол. на день. Найбільший приріст потенційного охоплення — у мережі «Біла Ромашка». А от аптеки «Аптека Низьких Цін», «Копійка» та «Аптека 911» зазнали зменшення цього показника.
Окрема медіаактивність і частка компаній
У розрізі власної медіаактивності бачимо, що у всіх аптек найбільш активною комунікація була в березні 2022 року.
Частка в медіаполі за місяцями показує, що:
- «Аптека Низьких Цін» займала перше місце за розміром частки у січні, березні та червні;
- «Аптека Доброго дня» не мала першості, проте тримала 11-18% частки медіаполя протягом всього періоду, крім лютого;
- КП «Фармація» в лютому активно оприлюднювала списки відкритих аптек (коли велика кількість конкурентів мовчали), зайнявши у такий спосіб 3 місце за часткою медіаполя. Проте надалі кількість публікацій зі згадкою аптеки значно зменшилася.
Структура власних згадувань говорить, що:
- Найбільшу частку публікацій в джерелах ТОП-100 України має аптека «Біла Ромашка» (16%). Про неї писали такі рейтингові видання як «Цензор», «Обозреватель», «РБК-Україна», «Новое Время», «Сьогодні»;
- Портал «Ліки в Україні» (ліки.укр), який займає перше місце в топі джерел за кількістю згадувань аптек, найбільше говорив про «Аптеку Доброго дня» та «1 Соціальну аптеку» (51 та 41 згадка відповідно);
- Джерело Kiev.informator, medcentre.com.ua та AIN.UA найчастіше публікували новини про Liki24.
Хмара слів, тренди, середовище
Найбільш вживаними в медіаполі є слово «аптека», а також слова, пов’язані з роботою і розташуванням аптек. Крім того, у топі бачимо назви самих аптек.
28 лютого (день, коли медіа почали активно говорити про аптеки) найбільш часто згадуваним у текстах стало слово «працювати» (повідомлення про відкриті аптеки), а найбільш трендовим — слово «інсулін».
Найближче середовище слова «аптека» складають назви досліджуваних аптек, а також «Аптека Гаєвського», яка є розповсюдженою в Одеській області. Крім цього, поруч зі словом «аптека» часто зустрічаються слова «мережа», «працювати», «інсулін», «магазин», «ціна», «ліки», «супермаркет».
Ключові слова для окремих компаній:
- Аптека Низьких цін: «програма», «рівень», «ставка», «хворий», «аномально», «температура»
- «Аптека Доброго дня»: «інтернет-аптека», «ромашка», «мережа», «ініціатива»
- Liki24: «сервіс», «команда», «tabletki.ua», «ліки», «сайт»
- «Аптека оптових цін»: «роздрібний», «діяльність», «гіпермаркет», «засіб», «Сільпо»
- «Аптека 911»: «6000», «копійка», «сайт», «шампунь», «актуальний»
Кавер: Unsplash