Кількість пошукових запитів українською зросла вдвічі: дослідження
06 Лис 2023, 12:55

Кількість пошукових запитів українською зросла вдвічі: дослідження

За даними дослідження Promodo, за останні три роки динаміка україномовних запитів виросла майже вдвічі. Якщо у 2021 їх було не більше 19% із загального обсягу, то сьогодні 26% комерційних пошукових запитів — українською. І тренд продовжує зростати.

У 2023 році українці гуглили «іграшки» на 83% частіше, ніж торік, у той час, як «игрушки» навпаки — рідше на 18%. 

«Наша SEO-команда постійно відстежує ситуацію на ринку — й від початку повномасштабного вторгнення помітила значне зростання запитів українською. Аби оперувати точними цифрами — ми проаналізували 341 000 комерційних запитів у восьми різних нішах: Електроніка, Косметика, Дитячі товари, Зоотовари тощо. Розглядали період першого півріччя за останні три роки». — Владислав Трішкін, SEO Team Lead Promodo

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Фахівці відстежували динаміку саме комерційних запитів, тобто таких, за якими користувачі шукають товари, які хочуть купити. Висновок? Онлайн-магазини мають приділять ще більше уваги україномовній версії сайту.

Придбати вішак, плечики чи тремпель… Онлайн-магазинам варто приділяти оптимізації україномовної версії ще більше уваги. Не варто робити машинні переклади, треба враховувати регіональність та орієнтуватися на назви чи терміни, які користувачі найчастіше використовують, коли гуглять. І робити це варто зараз, бо конкуренція зростає. Таким чином український користувач швидко знаходитиме бажані товари, а інтернет-магазини — отримуватимуть додатковий прибуток.
Владислав Трішкін
SEO Team Lead Promodo

У 2021 у сегменті «Електроніка» панувала російська — понад 90% усіх пошукових запитів. Проте зараз ситуація змінюється — з 89К проаналізованих запитів частка українськомовних становить 17%. Зросла частка запитів українською й у ніші «Косметика»: з 17,7% у 2021 до 28,7% сьогодні. Показовий приклад: частотність російськомовного запиту «краска для волос» впала на 18,2%, а от «фарбу для волосся» цього року користувачі шукали на 125% частіше.

Позитивна динаміка спостерігається й у ніші «Дитячих товарів», де кількість запитів українською зросла з 27% до 47,8%. А у категорії «Медицина» гуглити українською стало на 30% більше користувачів.

Розкажіть друзям про новину