Ірина Шинкаренко: «Великий бізнес — це публічна відповідальність і приклад для наслідування для інших компаній»
09 Лют 2023, 11:13

Ірина Шинкаренко: «Великий бізнес — це публічна відповідальність і приклад для наслідування для інших компаній»

Гуманітарні штаби, незламні хаби, забезпечення необхідним наших воїнів — усе це, незважаючи на втрати власних торгових центрів. Компанія Епіцентр продовжує працювати, сплачувати податки та бути активним учасником соціальних процесів у державі. Ірина Шинкаренко, директорка з реклами та маркетингу Епіцентр, розповіла, як мережа комунікуватиме зі споживачами цього року, про розвиток програми лояльності та «Незламний ХАБ».

Ірина Шинкаренко, директорка з реклами та маркетингу мережі Епіцентр

Ірино, з яким настроєм та маркетинговими планами починаєте 2023 рік?

На жаль, усі ми зараз живемо в час війни, і цей час диктує і настрій і нові правила. Маркетинг та комунікації воєнного часу мають свої особливості. Компанія Епіцентр з перших днів війни стала невід’ємною частиною оборони країни. Понад 2500 наших працівників воюють, ми одними з перших почали писати історії наших Героїв на власних медіа, створили гуманітарні штаби і хаби, допомагали дитячим будинкам після деокупації. І на той момент це було надважливо для країни і суспільства.

На жаль, війна триває, і ми продовжуємо тримати економічний фронт. Зараз у лютому передаємо наступну партію швидких — і це вже разом 50 реанімобілів у межах нашої глобальної благодійної ініціативи «Рятуємо життя». На днях знову велика втрата в компанії — наш торговий центр у Херсоні повністю зруйнований, наші працівники втратили свою другу домівку, в яку вкладали так багато власних зусиль та любові, яка стала частиною нас самих. Ми працюємо і з вірою дивимося в майбутній день. Усе відбудуємо і отримаємо ще кращу Україну.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

На яких інструментах будете робити акцент цього року? Що найбільше конвертує у продажі, а що — у лояльність?

Війна винесла на перший план соціальну складову всіх комунікацій компанії. Перш за все — це допомога. Допомога силам оборони, медикам, звичайним людям. Наші соціальні ініціативи розробляємо так, щоб залучити тих клієнтів, які прагнуть бути корисними для країни. 

Але навіть в умовах війни в Україні спрацьовують загальносвітові тренди. Насамперед, це відеомаркетинг. Будемо розвивати наш YouTube та TikTok канали. Популярними залишаться короткі відео вертикального формату, які зручно переглядати зі смартфонів. Розвиваємо комунікацію в соцмережах, адже минулого року число користувачів там зросло на 10%. Персоналізація, інтерактивний контент, чат-боти і т.і.

Як за останній рік змінилася система CRM-маркетингу? Скільки зараз користувачів системи лояльності «Вигода»?

За останній рік ми активно розвиваємо різні гілки програми. Тепер програма лояльності «Вигода» доступна і покупцям Нової Лінії. Стартували тестування повернення відтоку та залучення нових. Намагаємось бути уважними як ніколи до клієнтських скарг, бо часи непрості.  Загалом майже 7 мільйонів наших покупців є користувачами програми лояльності. А наші спільні co-brand проєкти на старті у грудні дозволили оформити вже 100 тис. цифрових карт із банками-партнерами Sense та А-банк.

Епіцентр чимало зусиль прикладає до реалізації соціальних проєктів, хоча мережа сама втратила декілька торгових точок. Розкажіть про політику КСВ компанії та найбільш знакові проєкти.

Ми вже закупили 40 реанімобілів на суму майже 3 млн дол.

Епіцентр за весь час свого існування на ринку України вбачав КСВ як один з пріоритетних напрямків комунікації і допомоги суспільству. Освіта, медицина, культура, спорт — галузі, яким ми приділяли уваги найбільше. Із початком війни, звичайно, фокус підтримки перемістився на Сили оборони та продовжився в медичній галузі. Наш проєкт на закупівлю 55 реанімобілів та бронешвидких успішно втілюється в життя. У ході проекту ми співпрацювали з UNITED24, офісом першої леді Олени Зеленської, нашими партнерами та покупцями. Ми вже закупили 40 реанімобілів на суму майже 3 млн дол і зараз плануємо передати останні 15 швидких та працюємо над іншими не менш важливими проєктами, присвяченими відбудові країни, підтримці поранених бійців. Великий бізнес — це публічна відповідальність і приклад для наслідування для інших компаній. Розуміємо це і стараємось задавати тон.

 «Незламний ХАБ» стане системним проєктом? Чи це ситуативна відповідь на гостру соціальну проблему?

Із початком війни усі наші торгові центри стали незламними хабами. Це відбулось в перші дні повномасштабного вторгнення. У Києві спільно з КМДА Епіцентр створив Гуманітарний штаб та вибудував весь ланцюжок поставок гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану. Епіцентр надав не лише власні приміщення, але й транспортний парк, робочу силу та стратегічні запаси товарів. Аналогічний штаб був створений на заході України за участю швейцарської компанії Intersport. На сході країни спільно з місцевими органами влади створений хаб для прийому біженців з південних і східних областей, який за час роботи прийняв понад 150 тис. людей, які рятуються від війни.

На сході країни спільно з місцевими органами влади створений хаб для прийому біженців з південних і східних областей, який за час роботи прийняв понад 150 тис. людей, які рятуються від війни.

Коли ворог почав руйнувати енергетичну інфраструктуру, Епіцентр одним із перших в кожному ТЦ облаштував заряджайзери — куточки, де люди могли прийти та підзарядити свої гаджети. Також усі наші торгові центри обладнані генераторами. Такою була технічна вимога ще до війни в ході будівництва кожного ТЦ. І ця вимога допомогла компанії продовжувати роботу мережі, а людям — купувати товари і заряджати свої пристрої без проблем. У столичному Епіцентрі на Петрівці ми облаштували безкоштовний коворкінг на 100 робочих місць, куди люди можуть прийти і працювати протягом дня. Тобто говорити, що незламні хаби —проєкт ситуативний — ми не можемо.

У своїй комунікації Епіцентр активно використовує спонсорство та інфлюенс маркетинг. Чи будуть ці інструменти маркетингу затребувані й надалі?

Так, Епіцентр є багаторічним спонсором та титульним партнером національних збірних із футболу, важкої атлетики, інших видів спорту. У 2012 році Епіцентр став першим національним спонсором Євро 2012. На Хмельниччині компанія побудувала 5 спортивних комплексів, де сотні дітей безкоштовно займаються різними видами спорту, досягають успіхів у вітчизняних та міжнародних змаганнях та стають професійними спортсменами. А створена у 2018 році в Україні соціально-спортивна школа фонду «Реал-Мадрид» для дітей із вразливих родин є лідером серед аналогічних шкіл у світі. Мережу цих шкіл в Україні розвиває ГО «Епіцентр-дітям» — вже наразі працює 7 таких шкіл на базі 13 закладів. 

У більшість наших соціальних проектів активно долучались  інфлюенсери, спортивні зірки. Нашу масштабну ініціативу «Ангелятка добрих справ» підтримали Олександр Зінченко, Роман Яремчук, Олександр Караваєв, Микола Шапаренко, Світлана Тарабарова, Анна Трінчер, Jerry Heil та інші. У межах проєкту «Рятуємо життя» співачка та акторка Анна Трінчер передала кошти з весілля на карети швидкої допомоги. Ще один наш спільний проєкт «Футбол живе всюди» разом із Visa підтримало 15 топових українських блогерів: Влад Шевченко, Оля Цибульська, Даша Квіткова, Нікіта Добринін, Світлана Тарабарова та інші.  Тому соціальна складова, спонсорство, інфлюенс-маркетинг залишаться у фокусі цьогорічних наших і соціальних, і комерційних проектів.

Розкажіть друзям про новину