Ганна Гришина, EVA: «Справжня мета кампанії — хвиля щирої подяки»
30 Сер 2022, 11:36

Ганна Гришина, EVA: «Справжня мета кампанії — хвиля щирої подяки»

Цього року українській мережі магазинів EVA виповнюється 20 років. Компанія заздалегідь готувалася до гучного святкування важливої дати, проте, на жаль, плани змінила війна. Що робити, коли масштабна вечірка не на часі? Ганна Гришина, директорка з маркетингу ТОВ «РУШ» (лінія магазинів EVA та EVA.UA), в ексклюзивному інтерв’ю для MMR розповідає, яку соціальну кампанію EVA запустила на честь свого дня народження та дала поради бізнесам, які хочуть відмітити важливі для них дати.

20 років — важлива та значна дата для компанії, але зараз дуже складний для країни час, і святкування можуть по-різному сприйматись суспільством. Як все-таки ви наважились відзначити день народження EVA?

Підготовку до двадцятиріччя ми розпочали ще минулого року. У нас були грандіозні плани з залученням селебріті та численними активностями для клієнтів. Але 24 лютого, звісно, усе змінило. Ми дуже довго вагалися, чи варто взагалі комунікувати про день народження в такий час. Якщо так, то як саме, щоб це було доречно. 

Розмірковуючи над цим, ми зібрали всередині компанії фокус-групу та запитали, як її учасники зустріли свої дні народження, котрі припали на період війни. Відповіді були приблизно однакові: по-сімейному тихо, але все одно зібралися в колі найближчих, щоб розуміти, що життя продовжується, дякували рідним за підтримку. Зрештою ми прийняли рішення не святкувати, але таки відзначити свій ювілей. Адже це не просто ще один день народження. Це знакова подія — 20-річчя роботи компанії. 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

У період дня народження ми вирішили відмовитись від звичного святкового формату та просто по-людськи подякувати усім. А дякувати є кому! Нашим ЗСУ — за те, що ми маємо змогу далі жити і працювати; містам-героям, які вистояли та продовжують оборону; медикам, рятувальникам, вчителям тощо, бо продовжують свою роботу у будь-яких обставинах; нашим клієнтам, які 20 років обирають EVA, та, звичайно, усім співробітникам — EVA family. Наші касири, приймальники, кур’єри та менеджери — справжні геройки та герої, що часом під обстрілами відкривали магазини та доставляли товари першої необхідності клієнтам. 

Отже, 25 серпня стартувала так би мовити тізерна, а з 1 вересня розпочинається основна частина нашої СОЦІАЛЬНОЇ (а не комерційної, як планувалося раніше) кампанії до 20-тиріччя EVA — «Дякую».

У період дня народження ми вирішили відмовитись від звичного святкового формату та просто по-людськи подякувати усім. А дякувати є кому! Нашим ЗСУ — за те, що ми маємо змогу далі жити і працювати; містам-героям, які вистояли та продовжують оборону; медикам, рятувальникам, вчителям тощо, бо продовжують свою роботу у будь-яких обставинах; нашим клієнтам, які 20 років обирають EVA, та, звичайно, усім співробітникам — EVA family.
Ганна Гришина
директорка з маркетингу ТОВ «РУШ» (лінія магазинів EVA та EVA.UA)

Як народилася концепція кампанії? Розкажіть про команду, що була задіяна. Чи залучали до розробки агенцію? 

Цього разу ми вирішили не залучати агенцію, бо, як то кажуть, «не на часі». Ми створили креативну групу інхаус, згенерували ряд ідей, проаналізували їх із точки зору доречності з урахуванням можливих сценаріїв розвитку подій в Україні. Але, якщо бути відвертою, то коли ми знайшли ідею «Дякую», одразу зрозуміли, що це — найкращий, або, може, і єдиний правильний шлях.  

Ми як компанія, як команда і кожен окремо від себе робимо все можливе для підтримки держави в цей час. EVA запровадила ряд соціальних проєктів для допомоги волонтерам, військовим, переселенцям. Так само ми бачимо, наскільки багато роблять інші. Тож відчули потребу не мовчати, знайти потрібні слова, аби проявити свою щиру вдячність.

Розкажіть детальніше, як хочете реалізувати свій задум, якими активностями наповнити? Які канали вирішили задіяти, на чому хочете зробити акцент? Чи будете диверсифікувати меседжі та активності для партнерів та клієнтів?

Умовно ми розділили кампанію на декілька частин. Її основою стануть історії подяки реальним людям та компаніям. Адже кожному з нас є кому сказати щире «Дякую». Ми самостійно зібрали перші історії про волонтерів, захисників і героїв, які будемо щоденно публікувати на нашому сайті та в соціальних мережах. У той же час з 1 вересня закликаємо українців долучитися до флешмобу та написати свою історію подяки з хештегом #Дякую на власних сторінках у Facebook та Instagram. Ми намагатимемось оперативно розміщувати на нашому сайті найзворушливіші та найщиріші з цих дописів, аби вся країна знала наших героїв.

Коли ми почали збір історій, то думали, що більшість подяк буде адресована ЗСУ, рятувальникам та медикам, і були щиро здивовані, що ті люди, які вчора були просто сусідами та співробітниками, виявилися волонтерами, благодійниками та рятувальниками. Історії настільки різні та зворушливі, що ми вирішили залишити посилання не тільки на авторів, а й на їхніх героїв, аби люди могли надихнутися й долучитися до допомоги.

Другою частиною нашої кампанії стала колоборація з партнером VISA. Уже багато хто знає про проєкт, яким ми опікуємося — «Дитинство без війни» з евакуації дітей-сиріт до Туреччини. Загальними зусиллями з партнером, у період з 1 по 30 вересня, ми будемо перераховувати 5 грн на підтримку цієї ініціативи з кожного чеку від 150 грн, оплаченого карткою VISA.

Звичайно ж, у період дня народження будуть також акції від мережі та партнерів, знижки в офлайн-магазинах і на сайті. Проте це більше як відповідь на очікування наших клієнтів — що за день народження ритейлера без знижок. Акційний каталог має місце, але не майорить таким різноманіттям, як планувалось. Уся кампанія по своїй суті соціальна. І від народження ідеї до реалізації ми тримали це у фокусі. Навіть та кількість акцій, що передбачена, має іншу стилістику та посил. Ця подяка клієнтам знижками та пропозиціями — лише крихітна частина тієї «хвилі» подяк, яку ми плануємо підняти у вересні. 

Ми розуміємо, наскільки важливим буває лише одне слово «дякую», коли воно сказане від щирого серця. Тож не втомимося дякувати кожному, хто зробив можливим наше сьогодні та створює наше завтра.

Коли ми знайшли ідею «Дякую», одразу зрозуміли, що це — найкращий, або, може, і єдиний правильний шлях.  
Ганна Гришина
директорка з маркетингу ТОВ «РУШ» (лінія магазинів EVA та EVA.UA)

За успіхом великої компанії стоять люди, які в ній працюють. Чи плануєте ви якось дякувати їм, якщо так, то як саме?

Для EVA люди завжди були і будуть найбільшою цінністю. Усередині команди ми розпочали кампанію до дня народження ще з серпня збором та висвітленням у внутрішніх каналах історій співробітників та департаментів. Зокрема, уже відзначили подяками наших «старожилів», котрі найдовше працюють у компанії. Дехто, наприклад, 19 із 20 років її існування. Ми поділилися цими надихаючими прикладами з усією великою родиною EVA.

Крім того до ювілею ми приурочили запуск магазину з мерчем EVA для працівників — EVAshop. Зараз він функціонує як звичайний інтернет-магазин оригінальних брендованих речей, проте надалі має стати частиною великого проєкту корпоративної гейміфікації. Товари в ньому згодом можна буде купити за спеціальну внутрішню віртуальну валюту. Чесно кажучи, цю опцію ми хотіли налаштувати одразу, але не встигли запуститися повноцінно через велике навантаження.

Як будете вимірювати результати кампанії до дня народження?

У даному випадку ми не ставимо на перше місце фінансові цілі, адже справжня мета кампанії — хвиля щирої подяки. Хочеться зібрати якомога більше історій, привернути увагу до проєкту «Дитинство без війни», подарувати людям у цей складний час трошки позитиву. Але це більше побажання, ніж ціль. Дивно чути це від самої себе, але часи змінилися, і найцінніше вже не має кількісного виміру. 

У даному випадку ми не ставимо на перше місце фінансові цілі, адже справжня мета кампанії — хвиля щирої подяки. Хочеться зібрати якомога більше історій, привернути увагу до проєкту «Дитинство без війни», подарувати людям у цей складний час трошки позитиву.
Ганна Гришина
директорка з маркетингу ТОВ «РУШ» (лінія магазинів EVA та EVA.UA)

Що порадите компаніям, які теж хочуть відзначити важливу для бізнесу дату в такий складний для країни час?

Я б порадила при плануванні будь-яких подій, активностей та кампаній завжди враховувати умови часу, бути емпатичними, дивитись на все зі сторони клієнта, бути, в першу чергу, щирими, а вже потім креативними і все решта. День народження завжди, а зараз особливо — це про життя, про те, що ми живі і рухаємось вперед попри всі випробування. Тому основна порада чи навіть, імовірніше, побажання — продовжувати бути живими, справжніми та емоційними. Радість, сум тощо — все сходиться в одній точці: ми існуємо, ми живі. А які очікування від бізнесу? Щоб продовжував працювати, надавав сервіс та робочі місця. Тож не завмирайте, просувайтесь вперед, докладайте зусиль до нашої спільної перемоги.

Розкажіть друзям про новину